De grote JD-800/JD-990 Thread

wat koste het nou bij roland om je toetsenboard weer te fixen, las ik niet laatst dat je dat kon laten doen?

Ik heb het een aantal jaren terug laten doen bij Roland Belgie. Ze hebben toen het gehele klavier vervangen. Materiaal kosten was gratis, alleen uren betaald. Was iets van 80 euro dacht ik.

Inderdaad klopt wat Syntax schrijft! Het volledig klavier van mijn JD800 werd vorige maand vervangen en ik betaalde daarvoor enkel de werkuren (82 euro). Rechtstreeks contact opnemen met Roland lukt niet. Ik deed het via Keymusic (Gent) maar moet volgens mij ook wel lukken via andere Roland-dealers.

Ik woon op 2km van Roland België, het zou toch te gek zijn dat ik dan 10 keer die afstand ga rijden om via een muziekhandel iets te regelen. Ook al omdat Roland op hun eigen site de contactgegevens voor service plaatst.

Kunnen ze daar nu gewoon niet op mail reageren? Als het niet rechtstreeks kan, ga ik wel met de ontstopper aan de slag hoor. Zo moeilijk is het nu ook weer niet.

80 euro is een koopje, zou ik geen fles loog voor kopen , los van het werk en eventuele schade aan mezelf of kleding ed

Kent er iemand een goeie editor(beproefde)voor de JD990?

De JD-800. :) Met zijn schuiven kan je de JD-990 editen. Maar ik gok dat je een software oplossing zoekt, en daar ben ik niet in thuis.

Ik ga bij gelegenheid eens naar het Kruidvat om ontstopperkorrels en deze winter de rode lijm er gewoon allemaal uit verwijderen. Dan is dat ook van de baan. Tot die tijd ligt hij tussen gebruik door ondersteboven, zo kan er zeker niks misgaan.

Waarom zou je werkende opamps vervangen?

Je hebt gelijk. Ik laat ze lekker zitten totdat ze kapot gaan.

Ik wist trouwens niet dat dit een courant probleem bij de JD800 zou zijn? Wt ik van vervorming wel weet is dat je het filter (of was het de VCA) kan overloaden, je moet je osc levels dan wat lager houden. Je kan dit effect ook in je voordeel gebruiken.

Dat van die oscillator levels is leuk bedacht maar volgens mij kon dat juist niet bij de JD's.
Ingaand niveau van golfvormen in het filter is namelijk niet bij te stellen, dus moet je daar oppassen voor clipping (met resonance, key tracking etc.)
Dat heeft men bij de XV-5050 / 5080 (enige apparaat wat nog zou kunnen doorgaan als soort van opvolger) verholpen met een extra setting.

Klopt, osc levels heb je pas vanaf super JV, dus met mijn vorige post ben je niet veel op een jd :). . Daarv s het "deal with it", hoewel er blijkbaar een hardware fix zou zijn. Ik heb het bij de mijne nooit gehoord, ik gebruik ook niet veel resonance.

Mijn JD-990 is net binnen, gaat eerst naar een vriend van me die de Don Solaris en Geiss sound gaat installeren.
Dus moet nog even geduld hebben eer hij de lege ruimte in m'n rack gaat opvullen die de MKS-80 heeft achtergelaten =(

Zo, mijn JD-800 is weer terug van een weekje weggeweest naar Music House. De lijm is verwijderd en er zitten nieuwe toetsrubbers in, dus hij speelt weer als vanouds. Toen ik hem - verkeerd - terugplaatste, flikkerde hij bijna op de grond, maar ik kon hem net opvangen.

Zo, mijn JD-800 is weer terug van een weekje weggeweest naar Music House. De lijm is verwijderd en er zitten nieuwe toetsrubbers in, dus hij speelt weer als vanouds. Toen ik hem - verkeerd - terugplaatste, flikkerde hij bijna op de grond, maar ik kon hem net opvangen.

wat koste dat nou. was dat via Roland nederland?

Dat kostTe 110 euro en ging niet via Roland. De toetsrubbers kwamen wel van Roland.

Even vermelden dat bij mijn JD800 niet alleen het klavier werd vervangen maar ook de toetsrubbers!
Dat allemaal voor 82 euro ...

Even vermelden dat Roland het vertikt op mail te antwoorden, dus ik moet echt eens aan de telefoon als ik eens tijd heb tijdens kantooruren.

Goed idee!

Back