synth voor 250€

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
de dx7 bevalt prima.
maar ik heb 1,5jaar terug op de korg m1 gespeeld en op de juno 6 of 106 dat weet ik niet meer precies.
ik vondt de juno beter dan de m1
maar dat is mijn smaak he.
ik heb ook een bod uitgebragd op een arp synth voor 250!!!!euro.
maar is dat wat?.
groetjs

ik heb ook een bod uitgebragd op een arp synth voor 250!!!!euro.
maar is dat wat?.

Misschien zou je dat soort vragen beter kunnen stellen voor je een bod doet of iets koopt, maar dit is zomaar een tip.

Iemand deed je ergens de suggestie om eens met VST's te experimenteren en daar kan ik me bij aansluiten.
Probeer er met software synths en echt spelen op instrumenten achter te komen waar jouw behoeften c.q. wensen liggen (en dan niet alleen prijstechnisch).

groet

Tom

hehe

ik bedoel meer

WAT EEN ONZIN

je ziet totaal verschillende bakken langskomen. echt wat een bullshit
ga op zoek naar een sound
varegen of een arp wat is als je er al op geboden hebt?
luister dan naar wat demo's voor je een bod uitbrengt
maar goed, onzin dit allemaal dus

wat is eigenlijk je normale naam op sf?

Origineel geplaatst door fjoesz
hehe

ik bedoel meer

WAT EEN ONZIN

Helemaal mee eens, get a life..

DOE IS FF NORMAAL TEGEN ME.
BY THE WAY
ME ECHTE NAAM IS BRADLEY LAMBERTUS VANDIJK.
en ik ben hier nieuw en probeer nog een beetje meetekomen.
en mijn com kan geen vstis aan want dat kan niet op de schij 6gig met nog 1gig over.
groetjes

Origineel geplaatst door fjoesz
hehe

ik bedoel meer

WAT EEN ONZIN

wat is eigenlijk je normale naam op sf?

C738? heheheheh..... ;)

DOE IS FF NORMAAL TEGEN ME.

Met deze toon zullen mensen echt hun behulpzame kant laten zien :confused:

en 1 gig niet genoeg voor VST's?

Lees je eerst eens goed in in de materie voor je gaat bieden, kopen, schoferen.

(wat dat laatste betekent kun je opzoeken in een woordenboek en meteen zien dat dat eigenlijk met dubbel f dient te worden geschreven.)

groet

Tom

Voor welke arp heb je precies een bod uitgebracht?
Ik snap eigenlijk twee dingen niet:

1) Je biedt op spullen en koopt ze zelfs zonder te weten hoe ze klinken en wat ze doen.
2) Eerst heb je totaal geen geld en bedel je voor gratis spullen en een paar dagen later heb je een DX7 gekocht, een Yamaha DJX, een psr550 en heb je ook nog geld voor een synth van 250 euro. Voor die DX7 heb je denk ik al snel ook iets van 200 euro neer moeten leggen, dus in een paar dagen tijd heb je opeens bijna 500 euro?

Maar goed, hoe je dat doet is mijn zaak niet. Ik zou eerst eens kijken wat je nu precies wilt.
Je hebt een DX7. Da's een zeer complexe FM synth. Niet de knoppen bak die je zoekt, maar wel een echte synth. Persoonlijk spreekt het geluid van een DX7 mij niet aan, maar het is in ieder geval een synth met een duidelijk karakter. Ik zou dus geen FM synth er meer bijkopen.

Het tweede wat je je af moet vragen is of je realistische geluiden wilt of niet. In een van je post dacht ik te lezen dat je piano sounds, strings, etc. Zocht. In ieder geval realistisch. Als dat zo is, laat dan de Nordleads, Juno's etc. meteen afvallen, want dat zijn analoge synths, of VA's. Leuke machines, maar je haalt er geen realistische instrumenten uit.
Als je uit het keyboard wereldje komt, zoals jij, zou ik denk ik beginnen met een workstation. Dan heb je van alles wat. Sequencertje, mooie klanken, soms een sampler optie, drums etc. Daarnaast denk ik dat midi voor jou ook wel belangrijk is.
Wil je een instrument waarbij je zo'n beetje een heel nummer uit kunt halen, ga dan voor een multitimbraal workstation.
Goede opties zijn dan toch de oudere Korgjes (M1, 01W etc), de Roland XP50 (misschien iets te duur) of JV serie.
Laat je vooral niet teveel beinvloeden door de analoge hype. Analoog is prachtig, maar besef heel goed waar je het voor gaat gebruiken. Met alleen een Juno 106 kom je niet zo ver. Analoog gebruik je vaak in het geheel. Lekker scheurende lead, of een goede bas. Wil je met een analoog echter een hele track maken, dan moet je vaak werken met meerdere sporen en die 1 voor 1 opnemen. Ze zijn immers vaak maar 6 stemmig of minder en de oudere types kunnen ook maar 1 geluid tegelijk voortbrengen.

De moraal van dit verhaal: Bepaal nu eens wat je wilt. welk genre, wat voor klanken. Als je dat weet kijk eens wat er te koop is en ga niet als een kip zonder kop bieden en vragen stellen.
Over het algemeen zijn de mensen op dit forum heel behulpzaam, maar er wordt ook wel van je verwacht dat je je een beetje verdiept in de materie en zelf wat moeite doet voor je in het wilde weg vragen stelt en allerlei threads start.
OP dit moment heb ik het idee dat je als een kip zonder kop biedt op spullen en threads start. Tel daar de soms onbeschofte toon van je reacties bij op en je weet waarom sommige mensen hier zo fel reageren.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door freddiemercury
ik gebruik die synth naast mijn djx.
dus ik verwacht er best wel veel van.
ze hoevenb geen sequencer tehebben of zo gewoon iets simpels.
en het liefst toch wel 61 toetsen.
en het geluid maakt niet uit.
ik zoek er eentje met knobs dus het geluid verander ik toch.
en by the way.
een korg microkorg voor200€ is dat iets?.
want die staat op MP.
groetjes

Voor 250 euro mag je mijn DX27 wel hebben, daar komt helemaal geen geluid uit. :geslaagd:

Ach... 100 euro is ook wel goed hou je nog 150 euro over voor een microfoon met pre-amp zodat je je eigen geluiden in kunt schreeuwen :D

250euro!!!!!!! voor een dx27!!! terwijl er voor 200 dx7s tekoop staan???.
ach jah dat is jouw prijs daar ga ik me verder niet mee bemoeien.
veel plezier nog op dit forum.
en de psr550 gaat niet door
huil

en de synths die ik wil de dx7 m1 en de juno weet ik van hoe ze klinken dus hoef ik niet eerst te kijken.
groetjes

Origineel geplaatst door freddiemercury
250euro!!!!!!! voor een dx27!!! terwijl er voor 200 dx7s tekoop staan???.

En uit het feit dat er staat dat er helemaal geen geluid uit komt zou je zelfs op kunnen maken dat 'ie stuk is. Misschien dat het beter over was gekomen dat ik niet serieus ben als ik meer uitroeptekens had gebruikt.

Even serieus:
Er stond een dx7 op marktplaats voor 100 euro, misschien is 'ie er nog wel.

Volgens een andere post heeft ie al een DX7 en bevalt ie prima. :dubbel:

Met alleen een Juno 106 kom je niet zo ver.

Ojawel hoor, kijk maar naar mij, de juno heeft me gered, ik maak mn school nu af, zit niet ana de drugs, terwijl sommige een jezus nodig hebben, heb ik mijn juno. Alleen de buurvrouw word soms kwaad, maarja :P

Met een Juno is niks mis, maar ik vermoed dat Bradley er niet zo ver mee komt. Hij heeft altijd keyboard gespeeld en wil o.a. met koninginnedag op straat op gaan treden. De stap van keyboard naar workstation is voor hem vermoedelijk makkelijker te maken dan naar een Juno. Da's wat ik bedoel.
'k Heb zelf een Juno 60 en zou hem niet willen missen.

Maar tot nu toe is het mij nog steeds niet duidelijk wat je nu precies wilt met je muziek Bradley. Verklaar je nader alsjeblieft, dan kunnen we betere adviezen geven.
Waarom wil je een DX7 of een M1? Puur en alleen omdat Queen er ook op speelt, of is het daadwerkelijk het karakter wat je aanspreekt. Een DX7 en een M1 hebben namelijk niet zo heel veel overeenkomsten. De een is een FM synth, de andere een rompler. De M1 is in mijn ogen bijvoorbeeld perfect nagemaakt in de Korg Legacy Digital Edition en de DX7 haal je met gemak uit de FM7 van native instruments. Allemaal software, inclusief bergen presets en goede effecten. Het mooie van digitale synths is dat je ze volgens mij veel makkelijker in software kunt benaderen dan analoge synths. M.a.w: voor digitale synths zijn perfecte software alternatieven die vaak zelfs meer kunnen dan het origineel.
Een hoop mensen zijn het niet met me eens, maar ik vind een DX7 te droog klinken. Een DX7 heeft echt een goede reverb en eventueel nog wat andere effecten nodig om te gaan leven vind ik. Die effecten kosten dus wellicht ook nog wat geld. Als je weinig tot geen ervaring hebt met synths is een DX7 ook niet de meest eenvoudige synth om mee te beginnen. FM synthese is echt niet makkelijk om te doorgronden. Wat dat betreft kun je weer beter wel een Juno nemen. Da's namelijk een uitstekende synth om de grondbeginselen te leren. Dan heb ik het over de 106 en de 60. De Juno-D lijkt in de verste verte niet op een 106 of een 60. Totaal andere bak.

Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back