[ELECTRO] On This Beat (versie 2)

Nicccceeeee!!! :D

Volgens mij moet je je stijl maar eens verleggen dude! :D
Dit klinkt ook weer erg lekker!

Waar maak je synth zo meeeeega breed mee? Hij gaat haast TE ver... maar je kan er vast ook iets gedoceerder mee te werk gaan... Anyways... wast is het?

Thanks!

Alle synths komen uit de z3ta+.. hheeeeeerlijk VSTje!

Zijn allemaal droog, heb er geen effecten overheen gelegd=)

Origineel geplaatst door fjoesz
en ja je hebt beton in je oren

mijn mening over de track zou dus zijn. die bas zou analoog mogen voor meer energie, de drums(voorals snare) zou iets directer mogen, meer in de smoel, smeriger. die ene lead vind ik er net iets te veel buiten liggen. alles klinkt vrij braafjes, t mist de ballen die je graag zou willen in deze track

Gezien je intelligente uiteenzetting over hoe jij het zou doen, stel ik voor dat je het dan maar eens doet en zit ik bijgevolg met spanning te wachten op jouw knallende mix.

Dus niet langer blabla, maar boemboem nu.

Wat een thread, fijn dat muziek soms nog wat controverse uitlokt :)

Je nummer is inderdaad echt wel ok, lekker retro en poppy. Heeft attitude en is toch luchtig.

Hier mijn paar centjes kritiek:

De beats zijn mij iets té retro (vooral die snare) en missen wat laag, mag wat meer 'upfront zijn'.
Stemmetjes vind ik iets te cliché, en alhoewel ik fan ben van zo'n vocalen in electro heb ik deze al iets te vaak gehoord.

De sound is ok, maar kan inderdaad wat vuiler zijn (vooral in het laag) die hoge lead vind ik er wel echt goed 'opliggen'.
Mix mag nog iets gebalder en wat meer samensmelten, misschien dat er een analoog 'iets' er een randje aan kan geven, weet niet.

Sfeer zit in ieder geval goed, dus da's al voor het meeste geslaagd!

Niet mijn style muziek maar klasse PIE :okdan:

Ja man... Analoog enzo...
PIE weet goed de balans te vinden tussen plezier in muziek maken en mierenneuken over de beste compressor.

Origineel geplaatst door Franz.K.
Ik word echt een fan van jou jantjeuh, dit klinkt weerom netjes !

Hey thanks man8D

Doet me zeer denken aan Bas bron aka seymour bits aka Comtron aka De neiger des heils aka Bastian aka majoor vlosshart. Die dude die ook nog eens die beats op die Jeugd van Tegenwoordig heeft geknutseld. Niet zeuren, zijn dikke beats. Heeft ook zn eigen label Magnetron Music. Je kent m wel, vriendje van Dexter ook geloof ik.
Z
ou je trek maar snel naar m toesturen.

Origineel geplaatst door ChampagnePowder
Doet me zeer denken aan Bas bron aka seymour bits aka Comtron aka De neiger des heils aka Bastian aka majoor vlosshart. Die dude die ook nog eens die beats op die Jeugd van Tegenwoordig heeft geknutseld. Niet zeuren, zijn dikke beats. Heeft ook zn eigen label Magnetron Music. Je kent m wel, vriendje van Dexter ook geloof ik.
Z
ou je trek maar snel naar m toesturen.

Die van die blikkerige Korg EMX beats?

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Ik heb teveel vrienden die al jaren blowen en intussen een beetje a-sociaal verdwaasd door het raam zitten te staren.

Uit goede bron heb ik wel vernomen dat sKeLeTuM en blowen ook niet vies zijn van mekaar.. dus zijn commentaar lijkt me wel wat hypocriet.

Ja hé ? Heb hem al 20 min aan één ruk door opstaan.

Ben er zeker van dat als Pie zich daar op concentreert en wat voeling heeft met Jumpstyle, het resultaat even geslaagd zal zijn.

Juist, dat bedoelde ik dus. Good as is voor home-recording. Hoor zelfs slechtere dingen op de radio.

Origineel geplaatst door Septic
Die van die blikkerige Korg EMX beats?

Vind ze behoorlijk pompen anders die bietjes van hem. Hij heeft ook een redelijk arsenaal aan spulletjes staan zag ik laatst op wat fototjes dus zal denk ik wel ietsjes verder gaan. Kwestie van smaak denk ik maar blikkerig... nee kan ik niet helemaal inkomen.

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Gezien je intelligente uiteenzetting over hoe jij het zou doen, stel ik voor dat je het dan maar eens doet en zit ik bijgevolg met spanning te wachten op jouw knallende mix.

Dus niet langer blabla, maar boemboem nu.

gast, zucht.. :gaap:

Ik durf zo geen nieuwe tracks meer te posten man! ;)

tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurlijk!

Back