Liquid Mix v2.0

Das toch normaal dat er geen uit knop opzit ?
Heb twee midi controllers en een Mbox die geen uitknop hebben.

Origineel geplaatst door Negative Plus
Das toch normaal dat er geen uit knop opzit ?
Heb twee midi controllers en een Mbox die geen uitknop hebben.

Ja, maar de liquid mix geeft dan volcontinu een ledshow weg waar je eng van wordt

Origineel geplaatst door mc_kwok
Ja, maar de liquid mix geeft dan volcontinu een ledshow weg waar je eng van wordt

Ja idd een beste show... flikkerend in je ogen. Trek ook gewoon de firewire kabel dr uit.
Knopje was best handig geweest.

Ok lol.
Maareh buiten de missende uitknop, bevalt ie wel ?
Enige comments over het verschil in kwaliteit tussen de liquid en software plugins zou welkom zijn.

Enige comments over het verschil in kwaliteit tussen de liquid en software plugins zou welkom zijn.

Of misschien iemand de hem met menig hardware compressors/eq's heeft vergeleken?

Niet dat het identiek hoeft te zijn,als het maar staat en er karakter in zit...Kleuren die eq's/compressors bvb ook,of is het gewoon niks meer niks minder...?

:D inderdaad ja...

Afijn...met die Beta versie werkt ie nu wel in Wavelab...fijn...

Origineel geplaatst door Negative Plus
Ok lol.
Maareh buiten de missende uitknop, bevalt ie wel ?

Ik heb 'm nog te kort om daar een goed oordeel over te geven...maar eerste vergelijkingen stellen niet teleur...

Met andere woorden, als Focusrite die lichtshow er ff uithaalt is het probleem ook gefixed.

Maar je wordt er echt gek van als je gewoon even iets anders zit te doen......

Keb die Liquid Mix nu al een maandje of 3 en ik moet zeggen dat ie echt te gek klinkt.

Ik heb wel de eerste maand nadat ik m gekocht had enorm veel problemen gehad met de LM omdat ie begon te kraken zodra ik een uad plug-in laadde ... maar dit probleem is ineens verdwenen nadat ik nog een keer extra windows had geinstalleerd naast mijn originele windows installatie... op de nieuwe installatie doet ie het nog steeds niet maar op de oude deed ie het ineens wel .... die onverwachte oplossing had nogal een groot twilight zone gehalte..

Hoor wel meer over problemen met drivers van focusrite producten(dat versie 2.0 eind april zou uitkomen en dat dit later op website veranderd is naar begin juni is al een goede indicatie dat er iets mis is). Een collega had een DAW besteld bij i-4 muzique met 3 saffire pro interfaces maar heeft er nog steeds niet zonder kraakjes en rare digitale pops kunnen opnemen. Snap nog steeds niet dat een systeem dat verkocht word als perfect getweaked voor audio niet zo uit de doos werkt. Maar goed terug naar de liquid mix.

Wat mijn grootste frustratie is met de liquid mix is dat de controller veel te grof reageerd. Bijvoorbeeld de make-up gain gaat in stappen van +-1.7 dB en dat vind ik echt veel te grof. Als je het preciezer wil doen dan moet het met de muis. Ik snap niet dat dat niet gewoon software matig opgelost kan worden door bijvoorbeeld langzaam draaien = kleine stapjes en snel draaien = grotere stappen.

Maar goed afgezien van alle nadelen en problemen die ermee gehad heb, vind ik het eigenlijk een heel erg fijn ding. Vooral de Distressor emulatie word hier erg veel gebruikt. Ik heb nog steeds niet alle emulaties door waar ze goed voor zijn maar zelfs al gebruik je maar 2/3 emulaties dan is ie het geld al waard.

nou ik hoop dat jullie wat hebben aan dit onsamenhangend verhaaltje.

gruBe,

Thomas

Origineel geplaatst door sureshotstudio

Wat mijn grootste frustratie is met de liquid mix is dat de controller veel te grof reageerd. Bijvoorbeeld de make-up gain gaat in stappen van +-1.7 dB en dat vind ik echt veel te grof. Als je het preciezer wil doen dan moet het met de muis. Ik snap niet dat dat niet gewoon software matig opgelost kan worden door bijvoorbeeld langzaam draaien = kleine stapjes en snel draaien = grotere stappen.

Zet hem eens op 'free', dan kun je kleine stapjes zetten ipv grote.

Origineel geplaatst door scan
Zet hem eens op 'free', dan kun je kleine stapjes zetten ipv grote.

Inderdaad, die 1.7dB volgt gewoon de originele settings van de emulatie. ALs je de boel op free zet kun je echter doen wat je wilt.

Origineel geplaatst door Acidfever
Inderdaad, die 1.7dB volgt gewoon de originele settings van de emulatie. ALs je de boel op free zet kun je echter doen wat je wilt.

Welke versie hebben jullie dan geinstalleerd? als ik m op free zet gaat de make-up gain nog steeds in stappen van 1.7dB (via de controller) Ik heb alle beschikbare versies geinstalleerd gehad behalve de beta2.0 en in alle versies is de make-up gain in stappen van 1.7 dB via de controller.

bij mij in freemode ook gewoon in steps van 1.7 opde HW unit zelf...beta 2.41

In welke latency stand hebben jullie 'm staan ? Bij mij ging ie net raar doen (Beta versie) maar toen ik de latency verhoogde deed ie het weer okee...

Afijn...mijne gaat in de verkoop...het klinkt goed,maar is mij allemaal wat te omslachtig...ik blijf wel bij m'n Uad...

Back