tomtomclub soundje

cuba7000

Ouwe rot
hoe maak je nou ook alweer dit (zie bijlage) soundje, is dat een pitch env of....mod/pitch .. met mijn juno60 gaat het volgens mij niet...welke synth wel?

Attachments

• tom.wav
    222,5 KB · Bekeken: 130
Een LFO op de oscillatoren en de mod depth regelen met het pitch wheel, ook een akkoord aanslaan. Gaat zeker en vast met een juno 60.

ja of automatiseren met auto lfo trigger mode (rate en depth ongeveer 6) en een korte delay (1), neem alleen een zaag osc. geen resonance maar wel wat envelope modulatie (ong. 6 ook) van het filter.
Als envelope alleen decay (staat op 8 ) gebruiken evt. met een klein beetje attack.
Dat klinkt nog ingewikkeld maar het is eenvoudig.
voorbeeldje met de Juno 6.

welk nummer van de tomtomclub is dit trouwens?

Attachments

• tomtom.mp3
    20,6 KB · Bekeken: 129
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door loveyourjunos
welk nummer van de tomtomclub is dit trouwens?
Wordy Rappinghood

s137217.jpg

thanks voor je hulp ..zo net geprobeerd ,maar kom nog niet tot hetzelfde soundje,(ben ik nou gek aan het worden,, heb hem al zeker 10 jaar in mijn bezit)..... bij moduleert hij alleen het filter, hoe moduleert hij dan de pitch???

Origineel geplaatst door cuba7000
thanks voor je hulp ..zo net geprobeerd ,maar kom nog niet tot hetzelfde soundje,(ben ik nou gek aan het worden,, heb hem al zeker 10 jaar in mijn bezit)..... bij moduleert hij alleen het filter, hoe moduleert hij dan de pitch???

Geen filter modulatie met de LFO hè (ofwel de VCF-LFO slider op 0 zetten), maar env. mod. (VCF - ENV)
De pitch (LFO depth) moduleert hij met het schuifje LFO links naast PWM. :biertje:
Met name de instelling van LFO frequentie en diepte komt erg precies.

ik vind zelf de Alpha juno het meest geschikt voor deze geluidjes (bouwjaar 86 vs 82)

Dit geluid,,,,als ik de clip mag geloven hebben ze uit de prophet 5 gehaald :)

ahaa gefixt ..te simpel. begin me nu een beetje te schamen voor de vraag, het was namelijk zo ,had mijn toetsen bord verwijderd

van j60 ...ja ja ik heb echt weinig ruimte hoor, doet maar een beetje pijn.... maar..dus.. niet alle connectortjes goed terug gezet..werkt dus nu prima..

Die geluidjes die toen gefabriceerd werden zijn uiteraard nog na te bootsen en
je kan zo'n nieuw technische groof en idee in elkaar fletsen, maar waar vind ik in godsnaam zulke sexy hete Females die de TOMTOMCLUB eigenlijk pas interessant maakte. Die geluiden produceer je aan de lopende band( wel zwaar aan gewerkt, laat ons duidelijk blijven), maar die voices man, vooral dan in Genius of Love.

Tina Weymouth...was dat niet de bassiste van de Talking Heads?

Origineel geplaatst door 6 trak
Tomtom Club is idd een afsplitsing/zijspoor van...

Grappig, nooit geweten! :)

Origineel geplaatst door Hooihuis
Grappig, nooit geweten! :)

Ook weer wat geleerd, nooit geweten, mag nummers van beide nog graag aanhoren.

Origineel geplaatst door mikemix
Ook weer wat geleerd, nooit geweten, mag nummers van beide nog graag aanhoren.

Same here....dit is een van mijn favoriete albums :okdan:

Attachments

• th.jpg
    th.jpg
    30,8 KB · Bekeken: 106
Back