Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Precies zoals het met elektrische gitaren gegaan is.in de nabije toekomst
niemand nog interesse heeft in die synths
die geproduceerd zijn in het vintage tijdperk 1920-1980.
Dit hebben we mede te danken aan Behringer
en de vele vst's die van deze vintage synths
in grote aantallen op de markt verschijnen.

Dat zou helemaal mooi zijn jaZou die Behringer die gewoon de code van Dexed gebruiken btw?

Laat die nabije toekomst maar komen ! Laten we het hopen. Ik weet er nog wel een paar die ik wel wilin de nabije toekomst
niemand nog interesse heeft in die synths
die geproduceerd zijn in het vintage tijdperk 1920-1980.
#woohooDe verhokje-risering van de samenlevingIk verheug me nu al op de discussie welke gear in welk hokje thuishoort.

wijze woorden uit 2007..Naar mijn mening heeft het woord "vintage" de markt meer domme hypes opgeleverd dan ons lief is.
Volgens mijn statistieken is de DX7 zeker 3 x meer waard geworden in 7 jaar tijd.. ik kocht er 1 voor 150 en 1 voor 175 in 2015 (waren vraagprijzen die ik betaalde).. maar ineens ging een DX7 voor 500.. laatste tijd komt er niet zoveel bij.. misschien onder invloed van héél veel nieuwe synths? en na Corona verveelt iedereen zich ook minder misschien??12-13 jaar na de laatste post in deze draad zijn de meeste oude FM synths niet veel verder gekomen dan een bescheiden inflatiecorrectie, dus op een enkele collectible/zeldzame unit na zou ik zeggen: neen...
Mwah, hoe meer synths er uitvallen, hoe meer er als onderdelendonor op de markt komen om de rest mee draaiende te houden. En als er genoeg vraag is naar een courant uitvallend onderdeel, kloont iemand het zoals de J106 voice chips. En wie weet, met de ontwikkelingen, kan je over 20 jaar misschien een fpga achtig ICtje kopen voor een paar euro waar je in een vingerknip om het even welke cmos of andere courante ic (RAM chips, Z80s en 68K...) op hardwareniveau nabouwt.In 20 jaar is die vintagemeuk niet meer te repareren. Voor dat het zover is, zijn er nog zat mensen die het het willen hebben.
Dat zijn volgens mij ook voor toen hele lage prijzen, ik herinner me dat ze in die tijd toch ook meestal wel rond de 250-350 gingen voor goede exemplaren. En dan zou de huidige vraagprijs van ±500 eerder inflatiecorrectie dan prijsstijging zijn. Maar goed, zelfs een stijging van 350eu in 10 jaar tijd is nog niet genoeg om vervroegd met pensioen te gaan of een wereldreis te maken. Hoogstens een keertje extra uit eten.Volgens mijn statistieken is de DX7 zeker 3 x meer waard geworden in 7 jaar tijd.. ik kocht er 1 voor 150 en 1 voor 175 in 2015