Mellotron op Marktplaats

Origineel geplaatst door Hilltree
Wat is er mis met een goede mellotron sample ?
In principe is een mellotron een voorvader van de huidige samplers.

En je hebt met een sampler mooi aanslaggevoeligheid.
En gelukkig niet dat band fluit toontje ,wat bij de mellotron nogal eens gebeurde bij het aanslaan van een toets.

Er is niks mis met samples, maar dat neemt niet weg dat ik toch nog een mellotron zou willen :D

Is het dan meer, dat je er een niet meer normaal bedrag voor krijgt ?
Of dat je het autentieke geluid zo mooi vind? :)

Voor 35.000 kun je een leuk nieuw autootje kopen en ook nog een nieuwe brute synth.

Volgens mij is dit bedrag veel te hoog.

Is deze mellotron van kozz/ leo ?
Ik hoop voor hem dat hij dit bedrag er voor kan krijgen.
Ik heb overigens wel goede ervaringen met hem.
Aardige man met leuke synths.
Het blijft natuurlijk wel een handelaar ;)

Is het dan meer, dat je er een niet meer normaal bedrag voor krijgt ?
Of dat je het autentieke geluid zo mooi vind? :)

Voor 35.000 kun je een leuk nieuw autootje kopen en ook nog een nieuwe brute synth.

Volgens mij is dit bedrag veel te hoog.

Is deze mellotron van kozz/ leo ?
Ik hoop voor hem dat hij dit bedrag er voor kan krijgen.
Ik heb overigens wel goede ervaringen met hem.
Aardige man met leuke synths.
Het blijft natuurlijk wel een handelaar ;)

met een auto kan je niet samplen :duivels:

Origineel geplaatst door dj discodeluxe
met een auto kan je niet samplen :duivels:
ligt eraan; je kunt best lak samplen van een rijtje langs de weg geparkeerde wagens :D

Omg.................

25 jaar geleden heb ik eens zo'n ding kunnen kopen voor 200 gulden [dat is gemiddeld 90 euro voor wie geen guldens meer kent].

Ik vond hem toen onhandig /beperkt/te zwaar/onderhoudsgevoelig.

Ik kan mij nu wel voor de kop schieten dat ik hem toen niet gekocht hebt ;)
die was zeker van mij!
uiteindelijk heb ik moeten zakken toen tot 200 gulden anders zou hij de kachel in gegaan zijn....:confused:

Probleem met de door EMI gebouwde mellotrons is dat ze erg slecht gebouwd zijn (ja zelfs in vergelijking met de M400 van Streetly Electronics). En het laten opknappen van een mellotron (wat welhaast zeker dient te gebeuren en waar je beter niet zelf aan kan beginnen), is erg prijzig. Bij Streetly zal inclusief nieuwe onderdelen wel op een Engels pondje of € 1300,- gerekend moeten worden, exclusief verzend-/reis-/verblijfskosten. En anders is daar altijd nog Markus Resch in Zweden, waar je ongeveer het zelfde kwijt zal zijn.

Zeker bij de EMI trons zullen veel onderdelen vervangen moeten worden.
Aan de foto te zien zit in de hier aangeboden tron nog het oude motorcontrol board, de CMC10, waaruit wel te concluderen valt dat deze tron de afgelopen 30 jaar niet door profs geserviced is. Dus dan valt er alleen maar te hopen dat de vorige eigenaar er erg goed mee omgesprongen is en veel verstand van zaken had (wat maar zelden het geval is).

€2500,- lijkt mij dan ook een redelijke prijs voor zo'n apparaat op de Nederlandse markt. Maar op Ebay zal die bijna het dubbele wel op kunnen brengen.

Dat gezegd hebbende ziet zo'n walnut-finish er wel heel slik uit.

Die Memotron van Mario Schönwalder (Manikin) is ook veel te duur en hij kan maar heel weinig. Ik was vorig jaar bij het laatste concert van de Moody Blues, de eersten die een mellotron gebruikten en die gebruikten toen gewoon mellotronsamples uit een Kurzweil. Ik zelf gebruik de samples van Moody Blues toetsenman Mike Pinder, het liefste met polyfone aftertouch, omdat je dit met een echte mellotron - onbedoeld - ook kon doen. Aan de andere kant begrijp ik die puristen wel, gebruik zelf ook analoge synths ipv virtueel analoge. Alleen moet ik niet denken aan het gezeul naar optredens... en naar de reparateur.

Origineel geplaatst door Zoidsity
Wat een bullshit.

D'r is toch een nieuwe, verbeterde versie uit? En voor een fractie van de prijs!

memotron.jpg

En is dat ook nog te duur, dan heb je nog wel een aantal goeie software programmaatjes!

Oude rommel.. :stupid

De Memotron is een goed gebouwd apparaat. Het is natuurlijk makkelijk het ding af te zeiken. Muziekmaatje Till Kopper van EL-KA heeft er 1. Ik vond hem goed klinken. Ik denk dat de Memotron wel op E-Day is te bewonderen omdat EL-KA daar optreedt.

Back