ik was gister nog in beverwijk, en er was 1 gozer in die computerhal die voor me ging zoeken, maar ook daar in de ooude rommelbakken nix meer omtrent scsi
dat is dus het nadeel van scsi, wordt schaars...verder heeft scsi niet echt nadelen, je kan gaan mierenneuken over welk protocol nou sneller is (tov ide is scsi toch sneller, maar niet bij de huidige standards).
uiteindelijk net een externe zip weten te bemachtigen, ook direct opgehaald. ik heb in ieder geval een beter opslagmedium dan alleen floppy weten te bemachtigen, kep een interne zipdrive in pc, dus dat scheelt.
Hoe staat het met de link met de foto boer? Is toch vaag dat die dingen nergens meer te vinden zijn. Ben zelf ook al maanden opzoek. Maar kan het bijna niet geloven. Mad veel aanbod en nergens kunnen wij die dingen vinden. Of moet ik aannemen wanneer jullie vermelden dat toen iemand die manual schreef, dat daarna die dingen sold out zijn!! Ik moest ff mijn mening kwijt want stress hem soms erg hierover!!
nou, ik heb naar aanleiding van een persoon die mij een link gaf waar ze nog te krijgen vielen, alle leveranciers een email gestuurd, maar niemand ervan had ze nog, erg jammer
Ik heb een aantal proberen te bestellen, ze shippen alleen naar de UK of belgie.
Dus ik familie opbellen in UK "oke das geregeld"
Wil ik 10 bestellen dan kost het me 355 dollar shipping costs!!! Das mij teveel geld. Het komt erop neer dat ze de kosten dubble up doen met wat je besteld.
Maar ze geven niet aan dat deze dingen out of stock zijn
Ik heb ze net nog gemailt of ze ook naar nederland willen shippe. En wat dan de verzendkosten zijn.
Ja!! ik heb hem binnen. Ben nu direct aan het instaleren, maar heb geen flash memory. Hoe boot ik mijn OS? Als ik de bin file OS 1.14 op de CF kaart zet ziet i um niet :confused: Kan ik booten vanaf mijn CF kaart?
nope, hem net een ide kabeltje laten maken met 2 connectoren, had er eerst een gebruikt met 3 stekkers, maar nee hoor. "input mpc disk!!"
ik heb mijn CF 1g geformateerd naar fat16 en de bin file van 1.14 erop gezet. Maar kan dus niet opstarten
lampje op de reader knippert 1x, dus neem aan die die voeding krijgt.
ik heb ook een zwarte gekregen maar goed, hij is er. Nu moet hij het nog waarmaken.
heb ooit de floppy vervangen door een zip. dat was geen enkel probleem. Maar ik heb nu geen idee. kan niet wachten om het te proberen, maar dat wordt morgen pas.
een suggestie, iets ouwer os misschien?
als ie niks meer leest moet je helaas de flop terug inbouwen met een bootflop (waar die bin-file opstaat)
als ie geen os meer heeft wil ie niet van cf lezen..
althans dat is bij mij eens gebeurd..
klotewerkje maar doet t daarna wel weer
Ik weet dat ik voor een cf1gig 1.14 moet gebruiken.
Ik heb ook al 1.20 geprobeert.
Maar kzie ook andere dudes wel hun mpc opstarten maar dat ze dan hun kaart niet kunnen lezen. Hoe kan dat dan?
hebben zij hun OS in een flash rom staan?
Ik moest altijd vanaf mijn 1.44 opstarten. En ik neem aan nu van mijn reader toch?
oke ik ben een stukje verder, en kan nu wel zonder schrijfie opstarten. (dat ik dat nooit geweten had :confused: )
Maar ziet hem nog niet. Ik heb 3x nu mijn floppydrive erweer ingehad om OS1.2 OS1.14 en OS1.14s te testen.
Ik heb op mpc forums gelezen dat wanneer je een 1gb CF gebruikt 1.14 moet instaleren en voor de 512 diskjes 1.20 moet instaleren. "allebei duz gedaan" maaaarrrr, toen las ik een paar artikelen verder dat je een speciale uitgave hebt van 1.14 en dat is de 1.14s
Hoe moet hij het apparaat zien? Als floppy? en dan type: atapi?
kan scollen door scsi channels en flash rom en floppy duzzzzz wordt er wel een beetje moe van aaaight!!
P.s. ik heb hem natuurlijk op master staan!
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.