Wat nou, drums programeren?

Die kan er wat van!

Maar dan weer zo typisch youtube, die ene die zegt dat het versnelde video is. Sommigen denken echt dat alles faked is. OK, "faked" als antwoord posten is daar ook een running joke, maar de mindset van sommige mensen is toch wel zielig. Denken ze nu echt dat denken dat alles wat een beetje opzienbarend is fake is, hetzelfde is als skeptisch zijn?

Ik speel ook wel eens een drumlijntje op de toetsen, maar meer dan boem tsjak boemboemtjsakboem boem tsjak boemboemtsjak komt er dan niet uit. Spreekt alvast 1 forumlid aan, dat wel :D

Ik denk zeker wel dat dit echt is. Ik ben zelf drummer, dus denk dat ik het wel kan beoordelen.

Sommige van die licks die hij speelt, worden alleen maar lastiger als je ze langzaam gaat spelen. En wat hij speelt klinkt echt heel afgewogen en precies, dus ik denk dat ie gewoon goed geoefend had!

sommige mensen kunnen dat, is dat zo wereldschokkend. Sommige mensen kunnen acoustisch gitaar stijl spelen op keyboard. Dat is ook moeilijk. Kwestie van oefenen.

Origineel geplaatst door Missing Links
Ik denk zeker wel dat dit echt is. Ik ben zelf drummer, dus denk dat ik het wel kan beoordelen.

Sommige van die licks die hij speelt, worden alleen maar lastiger als je ze langzaam gaat spelen. En wat hij speelt klinkt echt heel afgewogen en precies, dus ik denk dat ie gewoon goed geoefend had!

Natuurlijk is die video echt. Belachelijk moeilijk is het niet. Ik kan het niet en veel mensen kunnen het niet, maar dit is zeker niet zo onmogelijk moelijk dat het fake is. Ik heb al sterkere staaltjes gezien op youtube wat muziek spelen betreft. Ook wanneer het instrument gebruikt wordt zoals het bedoeld is. Er staan een paar mensen op die hun instrument fantastisch goed beheersen.

(edit voor dt fout)

Laatst gewijzigd:
Gaaf wat ie doet, maar doe mij maar deze: :D :D

Attachments

• 113603.jpg
    113603.jpg
    16 KB · Bekeken: 99
:erm: 'k Wou zeggen.. Zoals sommige pianospelers over de toetsen gaan is echt eng..

Ik heb Wim Mertens live gezien, dan weet je meteen dat er nog groeiruimte is voor jezelf als componist/toetsenist.

Al komt daar een mooie aspect van muziek naar voren: één van zijn bekendste melodieën, "close cover", kan door de gemiddelde student piano na zijn eerste jaar nagespeeld worden. Het is eenvoudig maar prachtig. Aan de andere kant van het spectrum heeft hij ook onmogelijk moeilijke stukken die prachtig zijn :). (die man kan naast extreem goed componeren en piano spelen ook nog schitterend falset zingen en blijkbaar ook erg goed gitaar spelen, het is werkelijk niet eerlijk verdeeld in de wereld :)).

Ik kan close cover niet naspelen, maar ik heb dan ook geen jaar pianoles gehad. 8o) Ik heb vooral problemen met het scheiden van taken voor linker en rechter hand.

Als het forum het niet erg vindt omdat het geen synths zijn, wil ik hier wel wat links posten naar mensen, gewoon meneertje Onbekend thuis, die muziek naspelen, zo goed dat je mond open valt. Instrumentenbeheersing bestaat echt nog op een veel hoger niveau dan de drums uit het gelinkte filmpje, waarmee ik niet wil zeggen dat die man niet goed bezig was of dat ik het beter kan! Wat hij deed, deed hij perfect, maar het is nu niet de ultieme krachttoer.

Hij doet dat goed idd, maar zo speciaal is het nu ook weer niet. Tuurlijk is dit echt.

Misschien ben ik naief, maar ik heb hier toch wel respect voor hoor. :halleluja

Je mag er zeker respect voor hebben, want die man doet het goed. Waar het voornamelijk over ging was dat dit niet zo uitzonderlijk was dat het vervalst zou zijn.

Maar inderdaad, ook het nodige respect voor iemand die iets goed doet, ondanks het feit dat sommigen het beter kunnen! Vind ik ook altijd vervelend als ik iets laat horen van mijn muziek, en het antwoord dan is "mja, ik vind moby toch wat meer hebben". Niet dat ze moeten zeggen dat ze mijn muziek goed vinden hoor, maar als je met de toppers gaat vergelijken leg je de lat wel erg hoog. Vergelijk het met iemand die over 1.80m springt. Kan je ook zeggen "nog lang het wereldrecord niet, zoveel mensen kunnen zo hoog springen". Of je kan ook bewondering hebben voor de prestatie op zich, want het vereist toch de nodige kunde en training om dat te kunnen hoor! Bekijk de dingen ook even zonder referentie, of beter gezegd met als referentie datgene dat Jan met de Pet zonder training kan. Dan zie je meteen hoeveel talent en training de prestatie nodig had, wat relevanter is dan wat er nog beter is dan het gepresenteerde werk. Op zichzelf beschouwd zit die man een strak eind te drummen op zijn toetsen hoor, respect daarvoor.

Heeft het ook iets te maken met een goeie pianist?
Jullie zullen het wel beter weten
weet niet hoor maar ik denk het..
Wel tof
:doei: :doei:

Het leukste vind ik bij de reply's van YouTube altijd de serieuze reacties op figuren die direct "fake!" roepen. :D Gaan het dan helemaal zitten uitleggen enzo. hehehe

Bedoel je uitleggen dat het niet fake is, of uitleggen hoe zij zien dat het wel fake is (erg lachwekkend als ze maar blijven verklaren wat en waar er fake is bij een filmpje dat gewoon helemaal echt is :))?

Het mooie is dat diezelfde mensen bij een mooie trucage dan wel eens roepen dat het echt is :).

Origineel geplaatst door Nicolas 2000
Bedoel je uitleggen dat het niet fake is, of uitleggen hoe zij zien dat het wel fake is (erg lachwekkend als ze maar blijven verklaren wat en waar er fake is bij een filmpje dat gewoon helemaal echt is :))?

Het mooie is dat diezelfde mensen bij een mooie trucage dan wel eens roepen dat het echt is :).

Uitleggen dat het niet 'fake' is.. Die gasten die 'fake' roepen doen dit alleen maar om mensen te sarren.. hehe!

dextrous magic.. tja oefenen.. oefenen... Maaris het muzikaal? Of ratelt ie gewoon een kunstje af. Das de vraag.. Ik vind het NIET muzikaal.

Origineel geplaatst door Nicolas 2000
Als het forum het niet erg vindt omdat het geen synths zijn, wil ik hier wel wat links posten naar mensen, gewoon meneertje Onbekend thuis, die muziek naspelen, zo goed dat je mond open valt.
Ik weet niet of de Grote Youtube thread nog bestaat, anders, schop 'm maar omhoog. Ik heb persoonlijk erg veel geleerd van gospel-videos waar gewoon op een Hammond of piano wordt gespeeld. Er zitten toetsen op, daar gaat 't om ;).

Verder, respect voor deze kerel, maar het gaat toch echt makkelijker met een MPC - en op de Messe was er iemand op de stand van Toontrack die ongelofelijke drums eruit haalde op een Alesis HR-16 - die als een MPC bespeeld werd :).

Back