levertermijn fantom 16 weken?

llanfeust

Stamgast
Hi ^_^,
Drie weken geleden een fantom X8 gekocht in een respectabele muziekwinkel in Belgie. Levertermijn was 2 tot 3 weken zoals gezegd bij de aankoop. Nu blijkt het na een telefoontje 12 tot 16 weken te duren (!) voor de fantom geleverd te krijgen in belgie. Is dat niet wat extreem lang, 4 maanden? Okay als je geen officiele dealer bent moet je de piano ergens zien te vinden, maar ik vind het persoonlijk een iets te lange periode voor een klant die netjes de volledige som al heeft betaald maar zonder keyboard zit...
~R

Het is ook niet slim om het volledige bedrag al te hebben betaald. Nu kunnen ze je wel aan het lijntje houden ja... Ik zou toch proberen mijn geld terug te halen en die X8 ergens anders gaan halen waar die gewoon op voorraad ligt.

Mja. Ik kon niet anders. Het was een serieuze korting en die gold alleen die bepaalde 'koopjesdagen'. ^_^ ik zit mijn tijd wel uit en af en toe bellen naar ginder. Mijn geld terughalen? Dat lijkt me onbegonnen werk...

Ik ben niet thuis in het Belgisch recht maar het lijkt me dat de leverancier in gebreke blijft en je dus het bedrag terug zou moeten kunnen vorderen.

Dat je het bedrag hebt aanbetaald vind ik niet zo heel slim, stel dat de zaak op de fles gaat dan ben je de euro's kwijt én je hebt geen klavier...

Begint de naam van die zaak toevallig met een P. ?

Hahar ik noem geen namen, ik neem aan dat muzikanten uit belgie de winkel wel kennen. Ik werd ook gewaarschuwd, maar zelf zag ik er geen graten in uiteraard. Ik keek er net naar uit want hebben optreden nu zaterdag en zou leuk geweest zijn met nieuwe keys =(

Zelf heb ik al heel wat kopzorgen gehad met een "respectabele" muziekwinkel in Oost-Vlaanderen -levertermijn van +2maanden voor een synth online besteld op hun dienst (niet aangegeven op de site), aan het lijntje houden van klanten, spammen van mijn e-mail met reclame, het "fout" voorstellen van prijzen, megalomanie etc... Er is niets aan te doen. Sindsdien bestel ik mijn benodigdheden online bij Thomann. Nog geen druppel spijt van gehad.

Origineel geplaatst door llanfeust
Hahar ik noem geen namen, ik neem aan dat muzikanten uit belgie de winkel wel kennen. Ik werd ook gewaarschuwd, maar zelf zag ik er geen graten in uiteraard. Ik keek er net naar uit want hebben optreden nu zaterdag en zou leuk geweest zijn met nieuwe keys =(

Dat zou ik toch even de zoekfunktie hier op het forum gebruiken en zoeken op Piens. En dan kun je ons misschien vertellen waar respectabel in dit geval voor staat. Die onstuitbare email spam die JugJug o.m. noemt komt mij in ieder geval erg bekend voor.

En verder zul je meer verhalen vinden over riducule levertijden van apparaten die elke andere winkel binnen een week kan leveren. Gewoon je geld terughalen dus. Je staat in je recht.

Je zegt het via het gerecht daar heb ik geen zin in. Ik ga hem proberen ruilen voor een fantom X7 die ze wel in stock hebben, zelf zien liggen dus daar kunnen ze geen praatjes rond maken.

Bedoelde niet dat u direkt een advocaat moet inschakelen. Gewoon een winkelier fijntjes wijzen op de wettelijke regels is vaak al voldoende als deze moeilijk begint te doen. :geslaagd:

Veel succes, probeer iig niet met lege handen te komen te staan.

Je kunt je geld gewoon terugvorderen hoor. Daar hebben ze absoluut niets tegenin te brengen. En waarschijnlijk is dreigen om aangifte van diefstal te doen als ze weigeren al genoeg.
(Maar die Piens is een rare.)

Ik vind dat als je dit niet aanpakt en je geld terug haalt het je eigen schuld is. Ik vind dit ronduit misselijk!

Tjsa, het is jouw geld en dus ook jouw probleem. (eigenlijk)

Het misselijke is eigenlijk dat ondanks Piens geen Roland dealer (meer) is hij toch voor een sterk concurrerende prijs het de mensen verkoopt (aansmeren zou je het ook kunnen noemen).
Of het is gewoon een poging om Roland (be) dwars te zitten omdat ze nou niet bepaald vriendjes zijn (naar schijnt).

Niet echt slim van je. Je had 50 euro aan moeten betalen, net genoeg om hen er van te overtuigen dat je die synth wilt, niet een te hoog bedrag dat je er echt heel veel slechter van wordt mocht je het kwijt raken.

Dit soort dingen gebeuren heel vaak bij internetwinkels, en dan voornamelijk computerwebshops. Stel, je besteld spullen, en je wordt aan het lijntje gehouden totdat blijkt dat de zaak failliet is. Uiteraard mag je dan achteraan gaan staan, want de fiscus komt eerst.

Ik zeg niet dat P. zo is, maar voor zo'n aankoop is de acceptabele levertijd anderhalve week.

Hahar mijn eigen schuld? Ik heb goed geld dus ik verwacht goed gerief en vlotte bediening, simpel. ^_^

Dat vlot mogen we inmiddels wel weglaten denk ik...

Niet echt slim om 4 maanden op je product te wachten!

Over 4 maanden zijn de prijzen weer dusdanig anders... die korting die hebt ontvangen is tegen de tijd dat je je synth hebt normaal...

Ze neppen je waar je bij staat man...

Ik ga zaterdag naar ginder en vraag gewoon mijn geld terug. Zal me geen twee keer overkomen ;). Nog groen he. Ik vind het gewoon vreemd dat ze dat normaal vinden zo een lange levertijd. Dat pikt toch gewoon niemand.

Back