TNT slechte ervaringen gezocht!

Kraan

Ouwe rot
Hallo leden,

Vandaag heeft de TNT me het bloed gruwelijk onder de nagels vandaan gehaald. Niet voor het eerst, maar dit keer wel het extreemst. Ik zal bij het begin beginnen.

Op 1 januari stond mijn (bestelde) kerstpakket na een 5 dagen vakantie voor de deur van mijn flat. De Philips blender stond daar al meerdere dagen op mij te wachten. Terwijl iedereen in de pauperwijk waar ik woon er bij had gekund.

Van R-ond had ik begrepen dat hij een soortgelijke ervaring had met een apparaat wat door een ander forumlid verstuurd werd.

Omdat ik zelf bij de TPG gewerkt heb, en dus ervaring heb met de behandeling van de post, neem ik altijd het zekere voor het onzekere en laat ik (bijna alle) pakketjes aangetekend of dmv. een Zeker Pakket Zegel verzenden. (Bij het kerstpakket had ik geen keuze). Zo ook mijn 3 multikabels die ik onlangs van iemand (buiten dit forum om) gekocht had.

Wat schept dus mijn verbazing? Vanavond stond om 22.00 uur het pakket (WAAR IK VOOR MOET TEKENEN!) gewoon weer bij me voor de deur. Ik heb nog even getwijfeld om te bellen en mijn pakket als vermist op te geven, maar hier wou ik de verzender niet mee belastten, en het is natuurlijk niet eerlijk. Maar voor mij is na 2 keer de maat wel vol. Vooral in combinatie met het verhaal van R-ond heb ik sterk de indruk dat er nog veel meer van dit soort ervaringen bestaan.

Ik hoop dat iedereen zijn (CONCRETE!) klachten hier wil posten. En dat hij ook bereid zonodig zijn gegevens door te geven. Als het een relevant aantal wordt, zal ik de klachten bundelen en deze aanbieden bij 1 van de vele consumentenprogramma's. Vooral collectieve klachten als deze zijn daar erg gewild. Ik wil niet overal om lopen klagen, maar dit gaat wat mij betreft veel te ver. En verdient mijn inziens aandacht. Eigenlijk vind ik het diefstal/oplichting omdat je gewoon niet krijgt waar je voor betaalt.

Waarom ik niet met mijn klacht bij de TNT aanklop? Wat denk je? Ik heb er 1,5 jaar zelf als chauffeur gewerkt, en ik ken de sfeer. Een klacht wordt voor de schijn serieus genomen, maar in feite vis je als klager toch achter het net. Uiteraard zal ik de TNT op de hoogte stellen op het moment dat ik de klachten gebundeld heb (en dus sterker sta) en het goedje opstuur naar 1 van de geinteresseerde programma's.

@ Moderator:

Ik heb dit topic op deze plek geplaats in de indruk dat deze het meest geschikt is. Topics uit dit deel komen volgens mij echter niet op de voorpagina van synthforum.nl (ik bedoel niet als nieuws, maar gewoon tussen de actieve topics). Kan dit misschien alsnog gebeuren? Vooral als de response hoog blijkt te zijn?

Een tweetal weken geleden had ik wat boeken besteld bij bol.com. Op de site van bol.com stond dat als de boeken voor 14:00 besteld werden dan zouden ze (mits op voorraad) de dag erna geleverd worden. Ik heb mijn vrouw toen gevraagd om op de bezorgdag niet weg te gaan voordat TNT was geweest. Wat denk je, de hele dag géén TNT gezien. De dag erná zo tegen 16:00 komt mijn zoon opeens uit de tuin met een kartonnen pakket in zijn handen. Waar heb je dat vandaan vroeg ik hem. Nou zegt mijn zoon (hij is 8 jaar). Dit pakket lag in mijn houten speelhuis! Het waren dus de boeken. OK, ik blij dat de boeken binnen waren, maar het moment erna realiseerde ik me dat de TNT bezorger dus langs mijn huis de achtertuin is ingelopen. Ik vind dit uitermate ongepast. Die TNT bezorger heeft niets te zoeken in mijn achtertuin! Maar ja, wat wil je? Klagen? Levert dus niets op als ik de topic starter mag geloven.

Klagen? Levert dus niets op als ik de topic starter mag geloven.

Ik zou altijd klagen. Ook al neemt niet iedereen binnen zo'n organisatie de klacht serieus, niet klagen levert sowieso geen verbetering op.
Ik zou ook bij het versturende bedrijf (in jouw geval bol.com) een klacht indienen. Zij betalen geld voor een goede service waarmee zij hun klanten optimaal van dienst willen zijn. Op ontevreden klanten zitten zij niet te wachten en als zij veel klachten over de bezorging krijgen zullen zij zeker bij hun vervoerder aankloppen. Dus...: klagen bij bol.com!!!

Overigens heb ik ook diverse keren pakketjes voor mijn deur aangetroffen. Nu woon ik in een flat met binnen galerij en een gesloten entree, maar ook binnen de flat verdwijnen er dingen uit de gangen. Ook zijn er wel eens pakjes afgegeven bij voor mij onbekende medebewoners op totaal andere etages. Je zal met zo'n iemand op gespannen voet leven...zie je je pakje nooit meer terug!

Ik heb zelf 2 keer gehad dat ze het in het portiek op mijn 3hoog appartementje hebben neergezet. maar van de 500> dat ik met tnt/tpg post heb ontvangen verzonden voor 90% goede ervaringen.

Wel stom. ik woon in een flat met veel oude mensen en hele kleine kinderen. en dan is er 1 eikel die verwacht dat je naar beneden komt. anders gaat het terug. Ga je dan slecht ter been.. en nog ongeduldig ook.. de kl....

Er is gelukkig ook een man die het als t ff kan altijd naar boven brengt.

Maar ze kunnen dus behoorlijk associaal zijn.

Er is trowuens een ding. Zonder dit:

Ingevuld verzenddocument PS6077 vereist

is verzekerd verzenden ongeldig. maar meestal ligt dit formulier niet op het postkantoor en kijken ze er niet eens na en gaat je pakket zo weg. Dit viel me laatst op. Dus eigenlijk is het 1,75 weggegooid geld. want geen formulier is geen verzekering.

Ach, reden voor een klacht was het niet echt, maar irritant wel.....

Een paar maanden terug iets gekocht via SF en dat werd naar me opgestuurd. Op een vrijdagavond vond ik een formulier in de bus dat de bezorger langs was geweest maar niemand thuis had aangetroffen. Maar de volgende dag (zaterdag dus) zou men opnieuw een poging wagen tussen 12:00u en 17:30u. Het liefst was ik die dag gewoon zelf naar het postkantoor gegaan, want dat is nu eenmaal vlakbij en dan heb je het zelf in de hand. Maar je moet eerst wachten tot er een 2e poging is gedaan.

Enfin, zaterdag voor de zekerheid maar de gehele dag thuis gebleven (tot groot ongenoegen van vriendin die met mij de stad in wilde :D ) maar je raadt het al.........er kwam helemaal niemand. Vriendin boos, ik geirriteerd en ook ietwat ongerust.

De dinsdag daarop lag er weer een formulier in de bus dat men voor de 2e maal was langsgeweest en weer niemand had aangetroffen. Het pakje toen de vrijdag daarop zelf maar afgehaald en alles was gelukkig in orde.

Het is natuurlijk prima dat TNT aankondigt op die en die dag langs te komen met een pakje, maar ze moeten wel beseffen dat sommige mensen daar dan rekening mee gaan houden. Beetje lullig om dan gewoon een andere dag te komen :)

Maar ja, het kan natuurlijk ook overmacht geweest zijn door ziekte of iets dergelijks. Het belangrijkste is in ieder geval dat er niets is beschadigd of kwijtgeraakt.

Mag er ook een Selekt Vracht/Mail thread komen? :D Wij zitten momenteel op zo'n 75% pakketjes en post van Selekt dat gewoon nooit aankomt. Vooral jammer omdat veel dingen vanuit de UK vanaf Royal Mail nu aan Selekt worden doorgegeven.

TNT nog geen problemen mee gehad hier. Het enige dat zij een beetje raar doen is dat ze pakketjes die niet bezorgd kunnen worden niet op het voor mij dichtsbijzijnde postkantoor leggen, maar op eentje die voor de bezorger handiger is (en die met name niet 's avonds of op zaterdag open is, en dus verder weg)

TNT is 1x een pakketje voor mij kwijtgeraakt. Het systeem vermeldde "Zending bezorgd/afgegeven", terwijl ik een briefje in de brievenbus had met op welk postkantoor ik het op kon halen. Uiteindelijk is het een paar weken later toch nog boven water gekomen en ging het niet om een heel duur iets, maar toch.

Verder i.d.d. vaak bij "buren" afgeleverd, waarbij "buren" nogal een brede definitie blijkt te hebben. Daarnaast is er minstens 2x briefpost niet aangekomen en is door een vage actie van een paar pandgenoten een pakketje in de opslag beland, waar het pas 3 maanden later weer uitgehaald kon worden.

SelektVracht heb ik ook een foute ervaring mee. 1x iets verstuurd met die lui via een Buy'NSend-actiecode en uiteindelijk is het aangekomen, maar dat heeft wel bijna een maand geduurd. De service is dat die lui 's avonds tussen 6 en 9 langskomen, maar de ophaler had daar geen zin, dus komt ca. half 6 langs, als ik nog niet thuis ben. Na een paar telefoontjes met de klantenservice nieuwe afspraak gemaakt, maar daar was die ophaler het niet mee eens, dus die belde mij op om me uit te kafferen: waarom ik niet gewoon thuis kon zijn of waarom ik niet even wat regelde met buren, etc. etc. Ja hallo! Misschien heb ik daar geen zin in en regel ik het daarom op deze manier?!

Enfin, uiteindelijk is het pakketje toch nog opgehaald, maar toen is er niet gelijk de goede sticker opgekomen, dus is het eerst nog 2 weken zoekgeweest voordat het eindelijk afgeleverd is.

Maar i.h.a. krijg je wel belachelijk weinig service en garantie voor teveel geld (als je naar het buitenland kijkt). En dan word je vaak ook nog behandeld alsof je blij mag zijn dat ze het niet gelijk in de shredder gooien...

Ik denk dat het niet alleen TNT is maar het overschot aan pakket/bezorg/koerriers diensten.

Het is hier schering en inslag dat pakketen bij de buren afgegeven worden, er staat dan duidelijk op de pick order NIET BIJ DE BUREN AFGEVEN!. Maargoed, dat daaraantoe; ze zijn te lui om een briefje in de bus te gooien met WAAR en WAT ze afgeleverd hebben.

Ik laat altijd alles verzekerd en aangetekend versturen. ;{

Er zijn in het verleden al 2x zendingen zoek geraakt (beide Feedback) en dat heeft aardig wat voeten in de aarde gehad om mijn geld cq waar terug te krijgen.

Bij Play.com hoef ik helemaal niets meer te bestellen; alles wat via GLS komt wordt keurig geleverd, maar de single DVD's die in een kartonnen sleeve zitten komen gewoon weg NIET aan, ook de herzendingen worden niet geleverd. Aangezien ze in het begin op de meest rare tijden kwamen (zondagmorgen, zaterdagnacht, na 23.00 's avonds), mag ik ervan uitgaan dat 1-of-andere bijstandsklusser de taak op zich heeft genomen om die shit rond te brengen.

Waarschijnlijk zit er nu ergens een lijer met een aardig obscure verzameling dvds thuis waar ie niks aan heeft:bekdicht: (ik houd MP en Ebay in ieder geval scherp in de gaten)

Ben gelukkig nog wat nooit kwijt geraakt en als ze het bij m'n buren droppen gaat het ook wel goed.
Maar heb ooit wel eens een keer een zipdrive kapot uit de doos gehaald. Natuurlijk dat je dan gewoon pech hebt en de post niets 'fout' heeft gedaan.
Dus zorg ik voortaan er altijd voor dat bij het verpakken het zo goed ingepakt is dat ze heel goed hun best moeten doen om het te slopen.

Ik heb ook wel is dozen die door de GLS bezorgd waren zo in me voortuin gevonden toen ik uit Antwerpen kwam. Stonden dus heel de dag 2 hele dure synths in me voortuin voor het grijpen!
Maar het meest schofterige wat ik ooit mee gemaakt heb is met de Duitse post.
Ik had 2 Moog modules verkocht aan een duitser en hem door me ouders in Duitsland onder rembrours laten opsturen. Dat heeft bijna een jaar geduurd eerder ze wilden betalen. Want hun hadden iets verneukt en wilden ineens een bon zien om tot betalen over te gaan. 1 jaar lang wezen touw trekken dat ik geen moer met een bon te maken heb en dat hun de verantwoording voor het paketje hebben genomen. Ondanks wat er in zou zitten. Hun hebben gegarandeerd die doos af te leveren of te retoureneren. Na een jaar eindelijk me geld gehad en meteen weer besloten nooit meer onder rembrours dingen op te sturen.

Oh ja, GLS is ook zo'n mooie club. Mijn vriendin werkte bij een bedrijfje dat wel paketten met boeken door de GLS liet versturen. Ging (en gaat) toch ook wel vaak mis: schade aan boeken (~voetballen met de paketten), te laat of niet bezorgd, &c.

Ik werkte als student bij de aangetekende post.. daarna nooit meer iets verstuurd als aangetekend.

Doosje zijn gooi-goed. Vooral Dozen met een mooi plaatje erop van een macbook etc.

Per post gaat het beter, waar ik ook even werkte (zucht).
Maar bij mij geven ze vaak het pakket aan de buurman, als ik niet thuis ben. Maar wat de post niet weet is dat mn buurman mij haat. Tja, de drums in mn muziek knikkeren nogal door de enkelsteens muur heen. Dus hij wacht soms een week om mij mn pakket te geven, waar ik dan weer achter aan bel etc etc...

Maar als ik wel thuis ben, dan is het feest. Mijn postbode is een blonde griet van 23 / 25 jaar :P
Koffie? kom gezellig even binnen blaablaa hahaha

Dus als je iets verstuurt, veel plastic met luchtbubbels om je synth etc..

Ik heb een aantal weken geleden een softwarepakket ter waarde van 2 virussen TI met TNT bezorgd gekregen, waarvoor ik zeeer zeker had moeten tekenen.
Het pakketje (enkel een dvd) lag in de brievenbus met een papiertje van TNT erbij: 'ben 2x aan de deur geweest, heb het maar in de brievenbus gedaan'.
Hij/zij is dus 2x in een morgen aan de deur geweest, want om 14.00 uur kwam ik thuis en trof dit aan.

Nu had ik inderdaad kunnen zeggen dat ik het nooit ontvangen heb, maar zo ben ik niet. Het is wel triest dat hun zo met waardevolle spullen van anderen om gaan. Je betaald voor het verzenden extra om aangetekend/verzekerd te verzenden en ze behandelen het alsof het een otto catalogus is.

Het verhaal vas fuse over het Duitsland avontuur doe mij het volgende herinneren. Ongeveer een jaar geleden zag ik op de website van Toma Okaze in Gent, België (http://www.thomaokaze.com/) een 2e hands Roland D550 staan. Ik was al wat langer opzoek naar deze module en ik dacht: "Yes!!!!". Ik een mail gestuurd naar de winkel en gevraagd of de D550 nog beschikbaar was. Ja was het antwoord. Nou ik vroeg hun om hun rekeninggegevens en wat de D550 + verzendkosten ging worden. "Wij verzenden niet" was het antwoord. Ik stond stomverbaast van dit antwoord. Is dit omdat het 2e hands apparatuur is vroeg ik. Nee, meneer was het antwoord wij verzenden niets, ook geen nieuwe apparatuur. Wat is dat nu?!? Een (muziek)winkel die niet verzendt??????????
Enfin, ik op dit forum gezocht of er iemand in Gent of omgeving woont. En ja hoor een forumlid was voor mij bereidt om de D550 voor mij te gaan kopen bij de winkel en vervolgens naar mij op te sturen. En toen begon het.... De D550 is eind februari naar mij (in Nederland) verzonden vanaf het postkantoor in Gent. Het vriendelijke forumlid had me zelf het bewijs en track en trace nummer gemaild van het pakketje. Echter na twee weken was het pakket nog niet aangekomen. Het track en trace nummer werkte niet omdat de website van de Belgische post een upgrade kreeg en er konstant de melding Under construction stond voor track en trace naar het buitenland. Toen na 4 weken de D550 nog niet binnen was heb ik eens naar de Belgische post gebeld. Een aardige juffrouw legde mij toen uit dat zij ook niet de status van het pakket kon achterhalen omdat track en trace nummers naar het buitenland niet opvraagbaar waren. Maar ik moest nog maar evenkes geduld hebben want ze was er van overtuigd dat het pakketje binnenkort bezorgd zou worden. Weer twee weken later nog steeds geen pakket. Toe hulp ingeroepen van de Nederlandse post. Deze kon mij helpen met de track en trace op het moment dat het pakket fysiek in Nederland was. Na wat met de PC gespeeld te hebben vertelde me de Nederlandse post dat het pakket niet in Nederland moest zijn want anders zou het wel in het TPG systeem zitten. Maar goed, om een lang verhaal kort te houden: Rond juni heb ik mijn D550 gekregen. Prima in orde, geen beschadigingen en alles erop en eraan. Later hoorde ik toevallig dat het wel eens wil voorkomen dat de Belgische post wacht tot ze een voldoende hoeveelheid buitenlandse post (in dit geval Nederland) verzameld hebben en dan deze batch in één keer naar Nederland stuurt. Dus blijkbaar was er in februari te weinig buitenlandse post en heb ik ongeveer een half jaar moeten wachten (juni) tot er wel genoeg buitenlandse post was.......

Ik heb vaak pakketten ontvangen en verzonden via TPG/TNT (ook naar het buitenland) en nooit problemen gehad. Geen klachten daarover. Ik heb een tijdje op het distributiecentrum in Groningen gewerkt, en toen werd 't me wel duidelijk dat je je pakketjes heeeeeel goed moet verpakken. Bubbeltjesplastic en zo, en zeker geen loze ruimte in de doos. Lekker volproppen met kranten of zo.

Via select vracht wel eens wat platen ontvangen, maar die kunnen nog wel eens een kreukeltje in de hoes hebben. Wel netjes op tijd. Maar select vracht is een echte budget maatschappij heb ik 't idee dus de kwaliteit daarvan kan nogal variëren per regio.

Het is hier inderdaad ook een wildgroei. 's Ochtends komt eerst SANDD. Ergens op de dag komt SelektMail, begin middag komt de gewone TNT post, einde middag komt SelektVracht, begin avond komt TNT pakket en op willekeurige tijden komt de gewone post die uit het buitenland afkomstig is. Soms krijgen we ook zomaar zondagavond 22.00 uur nog post in de bus. Maar dat zal wel verkeerd bezorgde post zijn die een buurman nog even komt brengen (gister waren nog de salarisstroken ergens anders bezorgd...)

Tja, ik zou best willen klagen over die-en-die firma, maar tegenwoordig wéét ik niet eens meer wie er nou precies de pakketjes bezorgt. Op de raarste momenten stopt er dan weer zo'n anoniem busje voor m'n deur en dan moet er af en toe een krabbel gezet worden. Of je hebt pech, en je moet het eerst de halve straat door voor je je bloedeigen pakje terug hebt gevonden. Er is bij mij in ieder geval geen peil op te trekken welke afzender nou resulteert in welke bezorger.

Het mooist vond ik die keer toen er een geel-met-zwart busje voor m'n deur stopte met allerlei grote waarschuwings-stickers erop geplakt. Iets met medicijnen en radioactief, staat me bij.
Maar ja, ik was allang blij, heb het pakje aangepakt en gewoon het apparaat gaan gebruiken.
Zolang ik er niet aan ga zitten likken denk ik dat ik redelijk veilig ben... :D

heir is t makkelijk wat dat betreft.

tnt pakket sochtends rond 11en (met uitzondering soms smiddags)
tnt post rond 2 a 3en
gls voor 12en
dhl voor 12en

Iets anders heb ik nooit gehad (gelukkig?)

maar tegenwoordig wéét ik niet eens meer wie er nou precies de pakketjes bezorgt.

Ja, dat is inderdaad een probleem. Zeker ook met gewone post uit het buitenland. Je hebt ook doorgaans geen idee met welke club een buitenlandse bezorger een contract heeft, dus als er iets niet aankomt, weet je niet bij wie je moet klagen. We zijn er bijvoorbeeld inmiddels achter dat Amazon meestal (maar niet altijd) via Selekt komt, maar het blijft lastig.

Back