TNT slechte ervaringen gezocht!

het is maar vreemd
ik probeer een pakketje NAAR het buitenland te sturen maar niemand lijkt de garantie te willen geven dat t NIET bij de buren wordt bezorgd...

daar word ik dus zelf wel bezorgd om :(

iemand een ideetje hoe ik veilig iets naar het buitenland kan versturen??

Niet de goedkoopste: DHL. Koeriers van DHL hebben de instructie om alles af te leveren op het adres dat op de zending vermeld staat. Zonder toestemming van verzender mag de DHL-koerier niets bij anderen dan de geadresseerde afleveren.

Origineel geplaatst door Keyzer Eric
Niet de goedkoopste: DHL. Koeriers van DHL hebben de instructie om alles af te leveren op het adres dat op de zending vermeld staat. Zonder toestemming van verzender mag de DHL-koerier niets bij anderen dan de geadresseerde afleveren.

ik heb als chauffeur gewerkt voor: DPD, TNT, NPD (tegenwoordig GLS) en heb overal exact diezelfde instructie gekregen. In de praktijk hield men zich daar niet echt aan. Dat de DHL-koerier die bij jou op de stoep staat zich toevallig aan die instructie houdt, is 'n mazzeltje voor jou.

In de 8 jaar sinds ik dat hondeleven achter me gelaten heb kan natuurlijk veel verandert zijn, maar ik heb DPD toch altijd wel als bijzonder honds voor andermans spullen beschouwd.

Probleem met dergelijke verzenders is dat ze (bijna) allemaal werken met charters: transportbedrijven/koeriersdiensten die de daadwerkelijke bezorging afhandelen. Dit werkt natuurlijk niet bepaald een vorm van eenvormigheid in de afhandeling in de hand. (en dit kan er dus ook voor zorgen dat je ineens een busje op je stoep hebt met allerlei rare waarschuwingsstickers)

Met GLS en DHL heb ik eigenlijk weinig problemen gehad. Als ik niet thuis ben, dan proberen ze het nog een keer en anders bel je voor een bezorgafspraak of kun je het pakket op de dichtstbijzijnde vestiging afhalen. Pakketen van de TNT, DPD, Selektvracht en andere vervoerders vind ik nog wel eens bij de buren terug, met of zonder berichtgeving.

Wat ik de laatste tijd wel veel heb is dat zaken die ik opstuur naar het buitenland er veel langer over doen, als je het niet priority opstuurt. Een CD die ik naar de USA stuurde heeft er 10 weken over gedaan, en een pakketje naar Londen wel 8 weken. En als je het priority stuurt is het er binnen een week. Geld uit de zak kloppen noem ik dat.

Ik denk ook dat het het vrijgeven van de markt is, waar het afleveren betreft. veel bezorgers zitten nu op stukloon, en als ze formuliertjes moeten invullen als ze mensen niet thuis treffen, dan kost dat ze tijd en geld. Dat willen ze niet. En inderdaad: veel bezorgers zijn bijklussende bijstanders en bijklussers, dus de kwaliteit is een stuk minder geworden.

van de TNT post site.

van de TNT post site.

Internationaal Pakket Plus binnen de EU
Voor extra zekerheid

Voor extra gemak en snelheid wordt bij afwezigheid van de ontvanger eerst geprobeerd de zending af te leveren bij de buren.

Is dat nou extra zekerheid?

Origineel geplaatst door Keyzer Eric

DHL.... twee keer heb ik een pakket voor mijn buurman in ontvangst mogen nemen, terwijl achteraf bleek dat ie er geen toestemming voor gegeven had! Hij vertelde toen ook dat hij één keer zelfs zijn besteld pakketje in de achtertuin gevonden had, was het gewoon over de schutting gegooid! Ongeloofelijk.

Ik vind het trouwens heel raar dat als je garantie wil dat TNT zijn werk doet, je verzekerd moet opsturen. Anders is het pakket zelfs als zíj het kwijtraken! compleet onverzekerd. Met andere woorden: als je het pakket niet tegen extra kosten verzekerd, garanderen ze niet eens dat het aankomt! :(

kun je pakketten boven 2 kilo nog wel verzekeren bij tnt?

ik ga een synth naar dld versturen maar heb mijn twijfels tussen gls en tnt. de prijs maakt niet uit.

inmiddels iets verstuurd via tnt naar Dld afgelopen woensdag, hoop morgen wat statusinfo te hebben op tracktrace.nl.... moet blijkbaar 3 werkdagen overheen gaan. tegen de tijd dat de statusinfo beschikbaar is is het pakket waarschijnlijk al bezorgd, maar goed. we'll see. vind het maar niks.

wat is particulier verzenden ruk zeg!

3 volledige werkdagen verder met mijn tnt pakketje:
pakket 15-6 ontvangen in buitenland inmiddels volgens tracktrace op 18-6 beschikbaar.

heb alle statusinfo moeten nabellen; de klantenservice weet meer dan beschikbaar op het digitale tracktrace systeem?
de telefoonpersoon kan me aangeven dat het pakket sinds 15-6 bij de douane in duitsland ligt dat is het. geen idee waarom het nog niet in de verzendroute zit en bla.

zo op de voet volg verslag maakt het allemaal ook niet inzichtelijker. douane dus. die moeten het gaan vrijgeven. snuffel snuffel in mijn muziekspulletjes..
de 2 a 3 werkdagen zijn allang verstreken en ik weet nog niets..

wat is particulier verzenden ruk zeg!

Ik heb een tijdje terug een sid chip naar Belgie verzonden via de brieven bus en die gene heeft niets ontvangen. Ik heb later een klacht formulier ingevuld op de tnt site en heb niets meer van ze vernomen. Best zonde van die sid. Ben benieuwd wat er mee gebeurd is.

nou hier is ie inmiddels aangekomen. erg summiere track en trace. niet te spreken over tnt. :r

maar goe. mn drumsynthje is in repair vanaf vandaag! eindelijk!

Re: TNT slechte ervaringen gezocht!

Origineel geplaatst door Kraan

Wat schept dus mijn verbazing? Vanavond stond om 22.00 uur het pakket (WAAR IK VOOR MOET TEKENEN!) gewoon weer bij me voor de deur. Ik heb nog even getwijfeld om te bellen en mijn pakket als vermist op te geven, maar hier wou ik de verzender niet mee belastten, en het is natuurlijk niet eerlijk. Maar voor mij is na 2 keer de maat wel vol. Vooral in combinatie met het verhaal van R-ond heb ik sterk de indruk dat er nog veel meer van dit soort ervaringen bestaan.

Ik heb hetzelfde gehad met GLS, het produkt een MCV lag hier in de hal waar iedereen bij kon op de brievenbus, het was dat ik het gekocht had onder rembours bij Thomann, een winkel dus en niet bij een partikulier anders had ik met de partikulier afgesproken om GLS een poot uit te draaien van 125 euro, door te claimen dat ik het produkt niet ontvangen heb want ik heb ook nergens getekend. Ik had de partikulier gewoon het geld overgemaakt via de bank en hem of haar in de helft van de winst meegedeelt. Als het weer gebeurt dan draai ik ze een poot uit. Come to daddy 8o

Wat ik eens heb gehad, het kan wel nog uit de TPG tijd zijn:

Plots belt mijn buurman aan met een pakketje voor mij in de handen. Ik heb echter geen enkel bericht gehad dat er een pakketje voor mij was en bij wie het dan wel afgegeven was. Nu weet die buurman natuurlijk niet dat ik dat niet weet, maar voor hetzelfde geld gaat hij ervanuit dat ik wel eens naar hem kom (logisch) en gebeurt dat dus nooit. Of opent hij het toch maar eens omdat ik er maar niet om kom, en ziet hij spullen die soms wel waardevol zijn erin zitten. Vind ik dus ook geen manier van handelen! Ok, even vergeten kan iedereen gebeuren, maar het is hier wel een belangrijk bericht dat vergeten werd. Maar ik weet er verder geen details meer van, het is een tijd geleden.

Het beperkt zich echter niet tot TNT post. Mijn broer kocht een PC van Dell. Hij was niet thuis, dus zetten met de dozen waar groot "Dell" en de specs op staan beneden in het portiek. Dat is in een huis waar nog 3 andere gezinnen wonen, en alles stond zichtbaar vanop straat (glazen deur...). Goed hoor Dell (of het bedrijf dat er voor rijdt)! Ik weet dat je anders miserie hebt met tweede afspraak, thuis zijn enz, maar een gestolen PC is toch niet beter...

ik had een pakket (Oberheim Matrix 6R gekocht op ebay vanuit de VS) en werd aangeboden door een bezorger van direct-express (die bij navraag bleek ingehuurd door de TPG/TNT) met het verzoek om een bedrag van 60,32 rembours kosten te betalen (blijkbaar had de verkoper het pakket verzonden met insurance waardoor de waarde bij de douane bekend was). Ik vroeg hem waarom ik dat bedrag moest betalen en hij kon me daar geen antwoord op geven. Aangezien de omschrijving 'rembours' kosten was heb ik het pakket niet aangenomen omdat ik al 70 dollar verzendkosten aan de verkoper had betaald (ik wilde eerst uizoeken wat er aan de hand was). Ik vroeg de bezorger wat er met het pakket zou gebeuren en die vertelde dat het terug ging naar de distributie waar ik het later weer kon ophalen of opnieuw kon laten aanbieden (kwestie van een belletje). Ik heb verder ook nergens voor getekend ook niet voor weigering oid. Ik heb vervolgens contact opgenomen met direct-expres en die vertelde dat ze van niks weten en dat de volledige verandwoording bij de TPG/TNT ligt omdat zij door TPG zijn ingehuurd (vreemd dat zo'n helpdesk niet eens weet wat de bedoeling is, dus niet zo vreemd dat een bezorger vervolgens maar iets brabbelt...!!).

Vervolgens heb ik contact opgenomen met de TPG waar ik te horen kreeg dat het pakket is teruggestuurd naar de verzender (in de VS!!!!!). Als de bezorger had aangegeven dat het om 'importbelasting' ging dan had ik het pakket aangenomen en had ik het vervolgens met de verkoper kunnen oplossen. had ik geweten dat het pakket meteen retour ging had ik het zeker aangenomen, (dan had ik later die kosten kunnen bekijken). En zoals de helpdesk bij de TPG al aangaf is de vermelding 'rembours' nogal misleidend omdat de indruk wordt gewekt dat het om bezorgkosten gaat (en dat dus de verzender heeft verzuimd om deze te voldoen). In principe hoeft een bezorger niet eens meer te bezorgen omdat er geen bewijs van weigering opgegeven hoeft te worden en dus alles zonder reden van opgaaf kan laten terugsturen. (En nog vreemder dat de TPG geen enkele kennis van zaken van de bezorgers verwacht..)

Ik heb dus een klacht ingediend en wat mail contact over en weer gehad en een paar keer met de TPG gebeld maar dit heeft uiteindelijk alleen een hoop frustratie en telefoonkosten opgeleverd.. ik ben nu dus zo'n 250 euro lichter en heb geen pakket, en het zal de TPG een worst wezen..

zit er over te denken om de rechtsbijstandsverzekering maar eens te gebruiken.. niet eens om mijn geld/pakket, maar om te voorkomen dat anderen ook slachtoffer worden van de , onverschilligheid/asociale-opstelling van de TPG/TNT.. wat een ruk beleid hanteren ze daar.. klachtenlijnen zijn er idd puur voor de vorm; niet meer niet minder

Maar zei hij echt rembours kosten of inklarings kosten of niets, want bij die laatste 2 is dat logisch. Het lijkt me ook logisch dat je ervan uit kan gaan dat je belasting etc betaald (de tijd van ''gift'' is echt geweest) en dat die geint worden bij aflevering.

Blijft vervelend naturlijk

Origineel geplaatst door MusiQmaN
Maar zei hij echt rembours kosten of inklarings kosten of niets, want bij die laatste 2 is dat logisch. Het lijkt me ook logisch dat je ervan uit kan gaan dat je belasting etc betaald (de tijd van ''gift'' is echt geweest) en dat die geint worden bij aflevering.

Blijft vervelend naturlijk
hij zei "rembours", omdat dat op zijn formulier stond.. maar ik heb verder geen probleem met die belasting betalen.. maar ik wil als het ff kan wel weten waar ik voor betaal. En als ik had geweten dat hij meteen terug ging had ik 'm natuurlijk meteen aangenomen..

Ja botte eikels kenne we er genoeg van bij de tnt.. gelukkg heb ik er ook 1 topper tussen zitten, brengt het zelfs boven (apatementen complex) bijdeze verdiend die een pluim.

njah alles beter dan meer dan 1000 euro dokken en nooit een pakket zien.. dan had ik liever een slechte tnt gehad.. :P

en ik heb maandagmiddag nog een pakketje naar dld gedaan en wacht weer af of de trackandtrace info deze keer een keer vóór aflevering bekend zal zijn,....8o)

Laatst gewijzigd:
Nog weer eentje: ik heb een abonnement bij Moviemile, een internetvideotheek. Zij sturen het op (u raadt het al: per TNT) in een envelop die ook dient als retourenvelop als je een plastic voorflapje erafgeknipt hebt. Ik wacht dus al een tijdje op mijn volgende DVD. Wat blijkt: de TNT vindt het nodig om de zendenveloppen gelijk als retourenveloppen te zien, zodat ze dus eerst weer terug gaan... Dat blijkt dus niet alleen bij mij mis te gaan, maar bij een significant deel van de clientele in mijn regio...

Back