[Roland] MC-909, de eerste reacties.

Je kunt op de RS ook van track wisselen in REC mode, alleen niet met de grid rec funtie volgens mij (ik zit nu even niet achter de RS)
En de tientallen vrij toewijsbare knoppen op de RS vind ik rete handig!

argh..lastig...ik heb altijd gezegd dat ik een RS7000 ga kopen op het moment dat ze met een nieuw OS komen..maar de MC909 spreekt me toch ook wel erg aan....dat vraagt om een fijne test-sessie als OS2 voor de RS7000 uit is...ik heb wel meer met yamaha gear, vind de rm1x ook erg prettig...maar 16MB flash rom, XV synthengine, rubberen pads en USB is ook niet slecht ;)

pas sinds kort...dat komt er echt aan......er zijn nl nooit toezeggingen over gedaan door yamaha zelf tot enkele maanden geleden...

Tsja, Yamaha is niet zo snel met dat soort dingen.

Volgens een insider die ik afgelopen vrijdag op de HCC sprak, komt OS 2.0 voor de RS7K er voor half
December er nog aan *D

Met onder andere 12!! nieuwe filtertypes, beschikbaar op editnivo en grid record terwijl de andere tracks hoorbaar zijn.
Ook een soort instant record, zonder stoppen iets opnemen als je zit te freaken en zo? Dat was me niet 100% duidelijk, maar ik meld het maar ff.

Volgens deze Yamaha man is het nieuwe OS door een Japanner geschreven die zelf ook dance spul maakt,
en dus weet wat wij willen zien in zo'n apparaat. Altijd goed!

Persoonlijk gebruik ik de RS meer als module en sampler, maar kan me voorstellen dat er veel mensen op de update zitten te springen.

Ik heb ook nog ff de kans gehad samen met collega "faab" aan de MC909 te schroeven 8)
Ook wel weer een fraai stukkie techniek hoor...klinkt ook als een klok, hoewel in de chaos van de HCC en op van die
multimedia krengen het niet zo perfect viel te beoordelen. Wel voor mijn gevoel weer wat omslachtiger te bedienen
als de RS, bijv. geen directe toegang tot de send levels per patch, geen directe toegang tot de gate time van een part, dat soort dingetjes die het werken met de RS dan weer tot een plezier maken. Wel een gigantisch (O2r size) display, mooi verzorgde navigatie en graphics, en natuurlijk standaard USB om samples uit te wisselen met een PC of Mac, en een standaard SP/DIF aansluiting om het geluid verliesvrij op te kunnen nemen.

Persoonlijk denk ik net als Olaf al zei dat beide machines hun voor- en nadelen zullen hebben, maar allebei een bijzonder goede basis voor producties zijn.

Origineel geplaatst door Arveyman
Je kunt op de RS ook van track wisselen in REC mode, alleen niet met de grid rec funtie volgens mij (ik zit nu even niet achter de RS)
En de tientallen vrij toewijsbare knoppen op de RS vind ik rete handig!

Dat vind ik dus definatly een plus punt tov de mc 909 de toewijsbare knoppen. Die is supper schraal bij de mc. Bij de 909 moet dat met de schuifregelaars de f toetsen kunnen snel een functie oproepen maar dat is beperkt.

AARGHH!! 12 filtertypes..dan hoop ik toch heel hard dat ze die uit de yamaha A-series hebben gebruikt en niet nieuwe zijn gaan designen want dat zou weer een verschrikkelijke verspilling van energie zijn..alsof iemand ook maar al die filtertypes gaat gebruiken....het standaard lp/bp/hp setje voldoet al decenia lang ;)

check deze site:
http://www.mc909.com/

5.jpg

505?

505?

Zelf heb ik afgelopen zaterdag mijn MC-505 kunnen verkopen tegen een redelijke prijs.
Zijn jullie niet bang dat er een overschot aan MC-505's komt waardoor de prijs flink gaat dalen?
Dit omdat het voor een oud MC-505 "bestuurder" zeer aantrekkelijk is om over te stappen naar de MC-909!!
(Ook al mag 'ie wat kosten):okdan:

Nieuwe (en betere) demo's

Nieuwe (en betere) demo's

Op de bekende site www.mc-909.com staan nu bij download nieuwe patterns om te downloaden voor de 909.
Deze zijn gemaakt door Roger Sanchez en Dean Coleman.
Leuke ervan is dat er MP3 demo's bij zitten.
Ik heb ze alleen kunnen beluisteren op een pc speakertje dus over de kwaliteit kan ik nog niets zeggen maar het klonk wel een heel stuk creatiever dan de andere demo's/presets die ik heb gehoord!

Grt. Ronald.

dat het met roger sanchez ergens helemaal fout is gegaan weten we nu wel, maar dit is wel weer een bewijs..wat een lame presets van die man..de yoshitoshi gast doet het een stuk beter..maar wat me opvalt is dat bijna alle patterns (met uitzondering van "deepnightbreeze") allemaal heel "ielig" en "klein" klinken..ok ze zijn niet gemasterd, en komen niet van vinyl met z'n karakteristieke klanken, maar het viel me wel beetje op

Olaf

Ik ben ook verre van onder de indruk van die roger sanchez patterns....Je kan dat ding makkelijk veel beter laten klinken...dat weet ik want ik kan de 307 nog beter laten klinken (en ik herken toch bijna alle sounds)

Laatst gewijzigd:
Ik heb het idee (na luisteren van alle demos'videos en mp3s) dat zonder samples de machine wat kil en 'gewoon' klinkt.. Pas als je er mee gaat samplen wordt het leuk. Dat is met de RS juist NIET het geval. Deze bak klinkt al lekker zonder samples ed.. En dan de efffecten, kom op, is that the best they can do?
Beetje veel geld voor wat je ervoor terugkrijgt. Die specs zullen me een worst zijn, als ie niet lekker klinkt dan tja...

Just my 2 cents

ohja dat was ik ff vergeten..ze gebruiken natuurlijk de interne sounds hier....ja het mooie van een groefboks met samplegeheugen is natuurlijk dat je je eigen sounds erin kan knallen....bij de yamaha RS7000 is yamaha zo slim geweest om de zweden van E-Labs in te schakelen om het sample-ROM te vullen...die hebben bv ook veel van de propellerheads reason samplebank gemaakt......

mooie van de MC909 is natuurlijk dat je de 16MB flash-RAM gewoon volknalt met je favoriete sample-sets, die heb je dan altijd gelijk bij de hand als je em aanzet....

Olaf

Back