Gezocht Sampler! (Akai Z4?)

Status
Please reply by conversation.

Nap

Nieuwkomer
Ik ben op zoek naar een hardwaresampler met goede PC integratie.

Wensen:
- Compact (bij voorkeur niet groter dan 1u/2u)
- Eenvoudig, hoef geen diepe editmogelijkheden
- Minimaal CD kwaliteit geluid (16 bit / 44khz)
- Compatible met .WAV / .AIFF files
- Prettige PC interface. Bij voorkeur een prettige editor.
- Filters / FX welkom
- Budget +/- 400 euro

Wat wil ik ermee. Eigenlijk gewoon geluidjes die ik in in mijn PC heb gemaakt of opgenomen afspelen. Samples kunnen pitchen dmv keyboard en splitpoints voor verschillende sounds. Ik hoef geen uitgebreid workstation, want editen van de samples doe ik toch liever op de PC.

Aangezien mijn PC ook mijn opname, monitor en sequence bron is, wil ik graag een 'externe doos' om de samples op af te spelen zodat deze mooi in de rest van het systeem past.

Een softsampler valt af aangezien ik deze niet makkelijk mijn FX chain in kan sturen. (mijn PC sound output is de totale mix).

De Akai Z4 komt er tot nu toe overigens uit als beste kandidaat, maar ik hoor graag andere suggesties.

Misschien niet onbelangrijk om toe te voegen: ik wil dus de sounds uploaden/editen met een PC editor, bij voorkeur over USB. Maar als de PC uit staat moet 'ie het wel gewoon doen en zijn geluiden onthouden.

Al aan een S5000 gedacht met USB optie?
Die gaan tegenwoordig al voor zo'n slordige E350,- weg
met vaak een hoop opties.

Hmmm, de meest recente S5000 die hier verkocht is moest in eerste instantie 800 euro opbrengen... in andere threads ligt de vraagprijs ook hoog.

Is zo'n S5000 niet veel te uitgebreid voor wat ik wil?

Hoewel, zie een vrij uitgebreide op speurders staan voor 400.

Zal die gast eens mailen.

Inmiddels voor een leuk prijsje een S5000 + externe HD + externe CD-Rom + USB op de kop getikt.

Deze mag dus :slotje:

Status
Please reply by conversation.
Back