Ik ben op zoek naar een hardwaresampler met goede PC integratie.
Wensen:
- Compact (bij voorkeur niet groter dan 1u/2u)
- Eenvoudig, hoef geen diepe editmogelijkheden
- Minimaal CD kwaliteit geluid (16 bit / 44khz)
- Compatible met .WAV / .AIFF files
- Prettige PC interface. Bij voorkeur een prettige editor.
- Filters / FX welkom
- Budget +/- 400 euro
Wat wil ik ermee. Eigenlijk gewoon geluidjes die ik in in mijn PC heb gemaakt of opgenomen afspelen. Samples kunnen pitchen dmv keyboard en splitpoints voor verschillende sounds. Ik hoef geen uitgebreid workstation, want editen van de samples doe ik toch liever op de PC.
Aangezien mijn PC ook mijn opname, monitor en sequence bron is, wil ik graag een 'externe doos' om de samples op af te spelen zodat deze mooi in de rest van het systeem past.
Een softsampler valt af aangezien ik deze niet makkelijk mijn FX chain in kan sturen. (mijn PC sound output is de totale mix).
Wensen:
- Compact (bij voorkeur niet groter dan 1u/2u)
- Eenvoudig, hoef geen diepe editmogelijkheden
- Minimaal CD kwaliteit geluid (16 bit / 44khz)
- Compatible met .WAV / .AIFF files
- Prettige PC interface. Bij voorkeur een prettige editor.
- Filters / FX welkom
- Budget +/- 400 euro
Wat wil ik ermee. Eigenlijk gewoon geluidjes die ik in in mijn PC heb gemaakt of opgenomen afspelen. Samples kunnen pitchen dmv keyboard en splitpoints voor verschillende sounds. Ik hoef geen uitgebreid workstation, want editen van de samples doe ik toch liever op de PC.
Aangezien mijn PC ook mijn opname, monitor en sequence bron is, wil ik graag een 'externe doos' om de samples op af te spelen zodat deze mooi in de rest van het systeem past.
Een softsampler valt af aangezien ik deze niet makkelijk mijn FX chain in kan sturen. (mijn PC sound output is de totale mix).