MPCman
GAS met die zooi
Origineel geplaatst door PietjePieter
Eigenlijk gewoon helemaal mee eens. Het gaat toch om muziek maken, goede muziek, en wat doet uiterlijk ertoe als er muziek gemaakt wordt.
Veel. Sorry, maar dat is de realiteit.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Eigenlijk gewoon helemaal mee eens. Het gaat toch om muziek maken, goede muziek, en wat doet uiterlijk ertoe als er muziek gemaakt wordt.
Origineel geplaatst door MPCman

Origineel geplaatst door MPCman
In mn vorige band was ik de jongste 22 en de gitaarist de oudste 41 ofzo. En heb daar eigenlijk nooit echt problemen mee gehad. Het grappige was ook wel dat ik en hij altijd alles deden voor de band, muziek schrijven, teksten maken, artwork, mensen eruitschoppen enzovoort. Denk dat leeftijd niet zo'n groot probleem hoeft te zijn zolang daar goed mee omgegaan wordt. Wat betreft een machtsstrijt, je hebt naar mijn idee altijd 2 soorte mensen in een band, mensen die de kar trekken en mensen die erop meehobbelen. Dat is ook wel goed want als iedereen een richting uitwil dan wordt et niks. Meestal zijn er 1 of 2 mensen waar de band op draaid, zolang die 2 mensen op 1 lijn zit, en een visie delen inplaats van allebei een eigenvisie hebben gaat het wel goed.
spreekwoordelijkJe kent dat wel, je bent op zoek naar een paar knakkers die er voor gaan om een band te gaan beginnen en de wereld te gaan veroveren. wie en welke mensen laat je in je band spelen en welke zeg je aju. Je nichtje die erg goed kan zingen maar er echt niet uit ziet.... skippen. Het over buurmeisje waar je altijd op geilde tjonge wat is dat een lekker wijf maar ja ze kan niet echt heel goed zingen. een bassist die zo nu en dan ala duff uit de maat speelt omdat hij stoned is. een gitarist die geen liedjes kan schrijven.
Hebben jullie ervaring in mensen er uit te kieperen of juist om dat ze er "lekker" uit ziet commercieel juist in te houden.
heb je tips
spreek je uit ervaring ?
), dure kabels, goede flightcases en vooral gedrevenheid en de drang om een goed product neer te zetten.

Dit is denk ik wel een belangrijke opmerking. Je bent toch eerst veel tijd kwijt met oefenen van nummers e.d. en toch wel redelijk belangrijk dat je plezier met elkaar hebt. Vaak vindt ik bandjes die veel plezier op het podium hebben en ook een goede samenhang met elkaar hebben vaak de leukste om naar te kijken/luisteren.Een band is een groepsproces.

zat me af te vragen waarvoor band , niet gewoon bent is .
het antwoord is best interesant
http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Band

Oei, turtel, ik geloof dat je beter met je handen van die wikipedia kunt afblijven. Je trekt een beetje snel conclusies. In het Engels betekent 'band' groep, een met elkaar verbonden hoeveelheid personen. Dat zat ook in de titel van die oorlogssoap 'Band of Brothers' over de 101ste luchtlandings divisie tijdens de Tweede Wereldoorlog. Dat de 'begeleidingsgroep' van Dylan ook The Band genoemd werd is meer een grapje van Mr Dylan. En die naam hebben ze maar gehouden.zat me af te vragen waarvoor band , niet gewoon bent is .
het antwoord is best interesant
http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Band
In Engeland noemen ze WOI (wat trouwens als afkorting een anglicisme is) nog steeds The Great War. Zij hebben dus alleen Second World War in hun woordenschat, geen First (als het ware).Nu ik dit weer na lees... Heette de Tweede Wereldoorlog al tijdens z'n tijd Tweede Wereldoorlog? En heette de Eerste Wereldoorlog dan ook de 'eerste', oftewel, wist men dat er een tweede zou komen?
Onzin allemaal, natuurlijk, want de eerste heette 'Great War' of 'La Grande Guerre' en de tweede heette gewoon 'The War'. De namen kwamen pas toen ze afgelopen waren.
Baal je dan niet dat je 15 jaar met je hebt laten sollen? Want zo klinkt het wel. Misschien heb je de lat niet hoog genoeg gelegd, want gitaristen die hun gitaar vergeten...man dat is om te huilenBovengenoemde en andere ergernissen zijn voor mij de stap geweest om er na 15 jaar als "bandjes muzikant" de brui aan te geven. Ik ben in mijn leven maar met 1 ding serieus en dat is muziek maken. Ik heb van het begin af aan altijd gezorgd dat mijn gear in orde was; top merken (gewoon wat meer kranten wijken nemen toen der tijd), dure kabels, goede flightcases en vooral gedrevenheid en de drang om een goed product neer te zetten.
Gitaristen die in de oefen studio doodleuk vertellen, "ey man, weet je..... ik ben mijn gitaar vergeten man!!" Drummers die mét click track nog meer offbeat drummen dan zonder. Zangers die Axl Rose neigingen krijgen met optredens, diezelfde zanger die besluit om tijdens een ingestudeerde gig de setlist te wijzigingen (Nu of Nooit voorronde)
Verdere ergernissen, te laat of niet komen, kapotte gear, krakende kabels... "ey jij hebt er toch 2 geef mij er 1..." enz enz enz.
Nee!ik vermaak me prima als producer nu, schrijf/speel alles zelf en de instrumenten die me niet lukken om te spelen (of niet perfect te spelen), daarvoor vraag ik gewoon een sessie muzikant. En te laat komen van "gast"muzikanten ? ==>
Het enige wat ik nu wel eens mis is de lekkere kriebel in je onderbuik die je vlak voor een gig hebt of de voldoening als je je on stage 250% gegeven hebt en ziet dat je het publiek naar je hand gezet hebt![]()
Baal je dan niet dat je 15 jaar met je hebt laten sollen? Want zo klinkt het wel. Misschien heb je de lat niet hoog genoeg gelegd, want gitaristen die hun gitaar vergeten...man dat is om te huilen
Een keer niet kunnen oefenen omdat je een tentamen had, jah prima. Mensen die hun afspraken vervuldig niet nakomen moet je uit een band zetten.
En wat betreft gear. Het is wel zo dat je mensen hebt die graag in een band willen spelen, en je mensen hebt die graag in een band spelen, en daar ook echt geld aan uitgeven voor wat betreft gear. Zo vind ik wel dat een gitarist minstens een nette top en effectproc moet hebben. Als je live wilt spelen kunnen gear-arme bandleden namelijk echt een probleem vormen.
Maar zo heb je in elke band wel 1 persoon die de "rockster status" belangrijker vindt dan het daadwerkelijke muziek maken