Synton Syrinx

Waar gaat het heen met die prijzen ?
Ik vraag me af wat zo'n ding moet kosten in 2010
3000 of 4000 GBP ?

Dat zal best meevallen hoor. Gewoon geduldig wachten en al die ouwe rommel wordt
weer hartstikke goedkoop.
Dat het meeste spul tegen die tijd half verrot is moet je natuurlijk wel voor lief nemen.
:D

Ach, na 10 minuten peelen is de fun er af hoor. :D

't is gewoon een CEM bak en zo klinkt hij ook (als een natte krant dus). Voor dat geld koop je beter een klein modulair systeem, heb je ook meer plezier aan. Je betaalt toch gewoon voor de zeldzaamheid bij de syrinx.

Mijn 2 cent.

Origineel geplaatst door apollo
Ach, na 10 minuten peelen is de fun er af hoor. :D

't is gewoon een CEM bak en zo klinkt hij ook (als een natte krant dus). Voor dat geld koop je beter een klein modulair systeem, heb je ook meer plezier aan. Je betaalt toch gewoon voor de zeldzaamheid bij de syrinx.

Mijn 2 cent.

hmm...kraak je het nu af omdat je je realiseert dat je waarschijnlijk toch nooit zo'n prachtig muziekinstrument zal bezitten?

wie weet zal de syrinx ooit meer waard zijn dan een stradivarius viool.

Origineel geplaatst door machine
hmm...kraak je het nu af omdat je je realiseert dat je waarschijnlijk toch nooit zo'n prachtig muziekinstrument zal bezitten?

wie weet zal de syrinx ooit meer waard zijn dan een stradivarius viool.

Ik heb er één gehad ja. *D

DSC00003.JPG

Er zijn er maar +- 500 gemaakt dus er moet wel een reden bestaan waarom er steeds zo veel te koop staan. ;)

En een stradivarius ontleent zijn status niet alleen aan de zeldzaamheid, maar ook en vooral aan de fantastische kwaliteit. De syrinx is volgens mij nooit opgevat als "de ultieme" synth. Wel een speciaal filter, maar voor de rest zeer middelmatig. Wat niet betekent dat je er niets mee kunt. Af en toe komt er wel wat uit. Zoals je op elk autokerkhof weleens een mooi onderdeel vindt.

Origineel geplaatst door apollo
Ik heb er één gehad ja. *D

DSC00003.JPG

En een stradivarius ontleent zijn status niet alleen aan de zeldzaamheid, maar ook en vooral aan de fantastische kwaliteit. De syrinx is volgens mij nooit opgevat als "de ultieme" synth. Wel een speciaal filter, maar voor de rest zeer middelmatig.

ok dan heb ik niks gezegd :D

ben het alleen niet met je eens dat cem-synths als een natte kranten klinken
ik heb de pro-one en die heeft echt balle!

toegegeven... ik heb ooit eens met een syrinx gestoeit en boeide mij weinig

nu ik dat flmpje zie denk ik toch hmmmm... is wel een erg gave bak hoor! zeker met die modificaties.

Origineel geplaatst door machine
ben het alleen niet met je eens dat cem-synths als een natte kranten klinken
ik heb de pro-one en die heeft echt balle!

Da's dan een andere discussie. :)

kut weer een bak die ik ooit heb laten schieten 15 jaar terug toen ze voor 300 gulden de deur uit gingen bij synton.
die mark paping had er toen nog 5 over die hij snel de deur uit wilde hebben

Wat denk jij hoe Markie er zelf over denkt?

Ooit een Syrinx nieuw gekocht en ik heb hem nog steeds...
Volgens mij een prachtige mono-lead synth en toch is het geen MiniMoog.
Het filter is waanzinnig mooi natuurlijk maar daar staat tegenover dat de oscillators nogal mager klinken. Bij een MiniMoog heb je het gevoel dat die vette oscillators nauwelijks in het filter passen en bij een Syrinx heb je het gevoel van jammer dat die oscillatortjes verzuipen in het filtergedeelte. Ze hebben niet voor niets een sub-oscillator.
Dat is nou juist de charme van zo'n Syrinx natuurlijk en een monofone leadsynth die je vooral lekker kunt laten klinken door op de bend-pad te drukken en dan vol het filter erop. Al met al is er geen tweede lead-synth die die klank heeft en het is een kwestie van verliefd worden op de klank. Dat ze zo extreem zeldzaam zijn heeft zijn uitwerking op de huidige prijs. Destijds (1983/84) waren ze nieuw 1795 gulden en een Pro One was toen 1575 (gezakt van 2500) gulden.
Zonder op het prijskaartje te letten kan een Syrinx zich meten met een Pro One (heb ik ook) of Arp (heb ik ook) maar het is net geen MiniMoog dus. Arp 2600 klinkt toch weer supervol als een bijna Moog Modular en een Syrinx klinkt als de kleine Jantje Smit die Ave Maria zingt :eureka:

Origineel geplaatst door Rianne_SynthiA
Destijds (1983/84) waren ze nieuw 1795 gulden en een Pro One was toen 1575 (gezakt van 2500) gulden.

Ik heb in 1985 nog een hele voorraad Pro-Ones verkocht voor 995 guldentjes per stuk. Notabene kompleet met ingebouwde sequencer van Per Linné.
Als ik er aan denk gaan m'n tenen nóg krom staan. :stupid =(

Nadat Sequential al failliet was? Toen Oberheim failliet was kon je bij Nederland Muziek in Weesp o.a. OBXa's kopen voor 1500 gulden en een paar jaar eerder waren ze nog 15000. Staat tegenover dat je nu een Yamaha DX of Roland D50 voor 100 a 200 euro kunt kopen. Goedkoper nog dan een softsynth. Vreemd wereldje:confused:

haha... wat een speculaties allemaal...

nee, ik heb hem niet op ebay.co.uk geplaatst omdat ik dan denk dat ik er meer voor zou kunnen krijgen dan in euro's of dollars...

en nee, ik heb me niet bedacht:... de syrinx is verkocht... zoals rianne_ al zei is het filter uitgebreid en heel ok... maar vergeleken bij de minimoog en de odyssey, die ik allebei heb staan, schiet de syrinx qua dikte toch echt te kort...

1500 gbp overdreven? hahaha... dit was de module versie waarvan er maar enkele bestaan... deze syrinx is uiteindelijk naar een freak gegaan die al 3 syrinx machines had staan...deze module had ie nog niet. hij heeft er dik voor betaald en nog veel meer dan die 2000gbp die die andere gast op ebay ervoor wilde dokken... ik begrijp het niet, had het er nooit voor gegeven nog geen 1500 euros... maar ja, hij moest en zou hem hebben... voor hem was ie dus heel bijzonder...

maar voor meerdere mensen... dat merkte ik ook wel aan het aantal mailtjes dat ik kreeg... gewoon zo belachelijk dat ik zelfs mn blauwe, die ik eerst wilde houden, ook maar verkocht heb... belachelijke prijzen... dus ik raad een ieder die een syrinx heeft staan aan om 'em te verkopen... koop een minimoog en je hebt nog wat geld over ook...

;-)

Mijn oude "expanded" blauwe Synrinx staat momenteel op ebay.de met
nog meer dan 3 dagen te gaan staat ie al boven de € 2500,-
Ik heb deze in 1997 verkocht voor fl 4000,- op Vemia, toen al belachelijk veel geld dus.
De Syrinx is denk ik wel zo ongeveer de meest gehypte synth ter wereld gebaseerd op
bla bla bla.
De hype heeft helaas alleen niks met sound van doen, die is niet echt zo onmisbaar.
filter is wel grappig daar is denk ik alles mee gezegd.

Had ik er maar 10 ;)

well done!

suc6 met de verkoop...

tja... die neppert syrinx advertentie op ebay is wel een beetje jammer, zeg...

ebay is leuk en ik vind dat iedereen er leuk geld mag verdienen, maar dit gaat te ver...

Nee ik ben niet de verkoper, tis een Duitser, hij was ooit van mij :)
Advertentie ziet er leuk uit ben benieuwd wat daar voor neergeteld
gaat worden uiteindelijk.

Origineel geplaatst door tomtom

suc6 met de verkoop...

Ja heb hem gezien die blauwe syrinx.
Die zal vast nog wel lekker doorschieten in prijs.
3500 euro zou ik echt niet vreemd van staan kijken.

Back