oberheim ob-sx

ch9527

Ouwe rot
Is er een mogelijkheid om de oberheim ob-sx uitgebreid te editten?
Heb ergens vernomen dat de memorychip naar oberheim gestuurd kon worden samen met de een tape met patches de ob-x en dat ze em dan bij oberheim vastleggen....

Re: oberheim ob-sx

Oberheim is volgens mij al een tijdje failliet, dus dat zal moeilijk worden ben ik bang :)

Origineel geplaatst door ch9527
Is er een mogelijkheid om de oberheim ob-sx uitgebreid te editten?
Heb ergens vernomen dat de memorychip naar oberheim gestuurd kon worden samen met de een tape met patches de ob-x en dat ze em dan bij oberheim vastleggen....

Misshien weet BoemTsjak daar wel wat op?
Hij kan ook eproms bakken misschien ,lukt hem dat ook!

:halleluja

Misschien wel leuk om de eproms te branden met random data :duivels:

Ik kan wel de eproms branden, helaas is mijn obxa nog bij BoemTsjak. Ik heb nog geen service manual kunnen vinden, maar ik neem aan dat de os data aangevuld is met patches.

Origineel geplaatst door Synclavier
Ik kan wel de eproms branden, helaas is mijn obxa nog bij BoemTsjak. Ik heb nog geen service manual kunnen vinden, maar ik neem aan dat de os data aangevuld is met patches.

volgens de manual moet je de tape met patches van de ob-x gebruiken. weet natuurlijk niet hoe verschillend die is van de obxa maar ik neem aan dat die a toch wel wat andere parameter instellingen heeft...

Van de tape wordt de data geladen, deze data bevat de patches die ook in de eproms zitten. Het probleem is vanaf welk adres, of op welke eprom de patches worden bewaard. Het uitzoeken kan hierdoor enige dagen gaan duren, indien deze kennis ontbreekt. Daarnaast wordt er in de ob-x de data in ram bewaard, deze is dus niet uit te lezen. In design zijn de ob-x en ob-xa hetzelfde en de data kan in dezelfde volgorde opgeslagen liggen, hierdoor kan er enig inzicht worden verkregen in de opbouw van de data voor ob-sx (ob-x).

Ehm, waarom zou de patchdata van de OBXa en OBX volgens hetzelfde protocol zijn ? Evenveel bytes, zelfde volgorde ?

Zou de Xmod-funktie van de OBX dezelfde plek innemen als de F-env funktie van de OBXa ?

Indien je reverse engineering toepast ga je uit van gegevens die je weet, hierdoor kan je bepaalde ontbrekende gegevens berekenen. Het is niet onwaarschijnlijk dat een ontwerper voor de opslag van gegevens van ob-xa en ob-x dezelfde methode heeft toegepast. Hierdoor kan makkelijk het eprom worden gevonden, ram is niet eprom. Daarnaast kan er aan encore de ob-x data opvragen en deze vergelijken met data van de eprom.

Back