Live? Ableton Live

Kopieer je die hit naar mp3 wav aiff of weet ik veel en laad je die hele track gewoon in in Ableton (on the fly)
ff Loopwarp (geweldigefunktie)

misscc\hien nog een klein beetje adjusten en daar loopt je hitkje gelijk met alle loops Midi synths bla bla bla

enfin Live 4 rules... Het kan het gewoon echt allemaal:okdan:

Je mag Live legaal op 2 compies installeren, als je ze maar niet tegelijk gebruikt! (uit de handleiding)

Origineel geplaatst door lifeforms
Je mag Live legaal op 2 compies installeren, als je ze maar niet tegelijk gebruikt! (uit de handleiding)

Haha lol

Origineel geplaatst door Roonan
Ik hoorde juiste van een doorgewinterde Dj dat het het tempo matchen slechts het begin is van een goede Dj set, er zijn er heel veel die kunnen matchen, maar weinig die ook echt iets creatiefs kunnen. Daarnaast is het appels met peren vergelijken. Ik kan ook wel zeggen, "een Dj pakt gewoon een paar knallers, mixed die door elkaar en klaar, ik maak alle tracks zelf!" Dan weet ik zeker dat je daar een goed weerwoord op hebt en dat heeft dan vast niet met beatmatchen te maken......

Ronald.

Dat tempo matchen slecht het begin is ben ik met je eens, echter, Ableton voorziet voor het mixen in veel meer functies, zoals bijvoorbeeld het " killen van eQ". Meer hierover achter deze link: http://www.ableton.com/index.php?main=tutorials&sub=tips0404 , of hier, http://www.ableton.com/pages/support/tutorials/tips0404/Tip&Tricks_Apr04.pdf , als .pdf.

het is best een goed programma, maar ik vraag me altijd af what happends al sje laptop crasht
zie je een zaal vol mensen staan met hun mond wijd open.wat nog wel eens voorkomt in vochtige warme ruimtes.

en zeg je dan ja mensen uh.. 1 momentje..mijn laptop is....

met platen is het zo als je naald breekt even een naaldje er op draaien.

Origineel geplaatst door dj discodeluxe
het is best een goed programma, maar ik vraag me altijd af what happends al sje laptop crasht
zie je een zaal vol mensen staan met hun mond wijd open.wat nog wel eens voorkomt in vochtige warme ruimtes.

daarom gebruikt iedereen toch 'n mac! ;)

Dat geldt ook voor live-acts die volledig afhankelijk zijn van een computer die de boel aanstuurt, dus dat is volgens mij geen reden om het niet te doen. Het risico blijft er altijd.

Gebeurt het eigenlijk vaak dat een computer vastnaait op het podium of gebeurt dat zo zelden dat het verwaarloosbaar is?

Waarom maak je de vergeljking met platen draaien? Ik snap dat niet zo, Live is toch wel wat meer als een DJ progje he..

Ben ook benieuwd hoe groot de kans is dat een laptop juist op een podium crashed. En als het gebeurd hoe ze dit dan oplossen..
misschien had the prodigy op pinkpop jl. daarom 2 laptoppies naast elkaar staan?

Re: Live? Ableton Live

Origineel geplaatst door fuse
Ha,

Voor de mensen die zich afvragen hoe dat nu moet live on stage met een computer en dan? Misschien dat dit programma you can help. Ideaal voor DJ's die meer willen dan alleen ploatjes draaien. ;)
Lijkt erg veel op SF Acid maar ziet er in ieder geval beter uit en alles is via midi controllers aan te sturen (bijna alles dan).

http://www.ableton.com

Enne misschien wel geinig om hier over verder te keuvelen voor degenen die het al kennen en/of gebruiken. De voors en tegen en wat al dan niet meer.

ik reageerde hier op :eureka:

nou, ik ben vanavond met die demo aan de gang geweest, ( oei! het is alweer half 5 in de ochtend) maar je moet wel even de logica doorkrijgen zeg.....
even transposen ofzo, arrangement maken....
ik ben er voorlopig nog niet uit

Ableton Live is wereldsoftware
het beste wat er is denk ik

maar als ik ergens ga draaien neem ik toch mijn platen mee
platen draaien/mixen is gewoon veel leuker dan met een laptop klooien :dj:

Origineel geplaatst door bounce
publiek ziet denk ik ook liever een dj dan een nerd :D

Volgens mij interesseerd het het volk helemaal niet wie of wat er muziek staat te maken en op welke manier, zolang het maar goed klinkt en ze zich kunnen amuseren :)

Origineel geplaatst door DJDM
Volgens mij interesseerd het het volk helemaal niet wie of wat er muziek staat te maken en op welke manier, zolang het maar goed klinkt en ze zich kunnen amuseren :)

klopt idd als een bus.... alleen nerds, trainspotters, starfuckers en andere DJ's kijken wat de DJ precies wel en niet doen... en dat zijn precies de mensen die meestal toch niet dansen dus gewoon lekker negeren ;)

het was een grapje jonges (zie smiley)

het punt is dat ik voor vinyl kies omdat draaien leuker is dan computeren

Zijn er ook mensen die de hele productie in live doen ( Arrangeren, mixen etc..) ?

Of is het meer een programma om snel een ideetje te schetsen ?

Tot nu toe vind ik het echt een tegek programma, maar ik vraag me toch af of het wel geschikt is voor de hele productie.

Back