Live? Ableton Live

Origineel geplaatst door bounce
publiek ziet denk ik ook liever een dj dan een nerd :D
hoezo? is het leuk dan om naar een dj te staan kijken die af en toe ff met zijn handjes in de lucht zwaait? 8o)
volgens mij maakt het publiek het geen ene vuk uit of je plaatje-draaien doet of laptopje-muizen...

mij niet iig...

Origineel geplaatst door boestaman
Zijn er ook mensen die de hele productie in live doen ( Arrangeren, mixen etc..) ?

Of is het meer een programma om snel een ideetje te schetsen ?

Tot nu toe vind ik het echt een tegek programma, maar ik vraag me toch af of het wel geschikt is voor de hele productie.
ik gebruik het voor alles: sequencen, recorden, arrangeren en mixen

Zijn er ook mensen die de hele productie in live doen ( Arrangeren, mixen etc..) ?

Of is het meer een programma om snel een ideetje te schetsen ?

Tot nu toe vind ik het echt een tegek programma, maar ik vraag me toch af of het wel geschikt is voor de hele productie.

Ik doe alles in Live. Heel af en toe gebruik ik nog Audition om een beetje wat te knippen, maar dat is het dan ook. Ik heb er natuurlijk wel een berg VST's en VST-i's bij, want met alleen impulse en simpler kom ik niet ver.
Er zijn natuurlijk ook wel wat beperkingen in Live tov Cubase of zo, maar de workflow in Live maakt alles goed.
Nu alleen nog PDC en dan ben ik happy!

Ik weet dat Ben Liebrand Ableton Live! gebruikt.
Volgens mij was die zeer enthousiast over dit programma.
Volgens mij maakt hij daar zijn mixes mee.

Origineel geplaatst door divi
ik gebruik het voor alles: sequencen, recorden, arrangeren en mixen

Ik denk dat ik dat ook maar ga doen. Het gebruikersgemak, de speelse manier van werken bevalt me wel.

Toch heb ik het gevoel dat een logic of cubase beter klinkt, maar misschien is dat verbeelding:confused:

Origineel geplaatst door 6 trak
hoezo? is het leuk dan om naar een dj te staan kijken die af en toe ff met zijn handjes in de lucht zwaait? 8o)
volgens mij maakt het publiek het geen ene vuk uit of je plaatje-draaien doet of laptopje-muizen...

mij niet iig...

6 trak lees de posts ff goed aub

Ik denk dat ik dat ook maar ga doen. Het gebruikersgemak, de speelse manier van werken bevalt me wel.

Toch heb ik het gevoel dat een logic of cubase beter klinkt, maar misschien is dat verbeelding:confused:

kan soms aan de verschillen in panning-law en/of headroom op de master outs liggen ...sommige programmas hebben nl veel meer headroom op de main outs dan andere programmas...en als de panning laws wat anders ingesteld zijn dan kan je mix ineens ook zachter lijken te klinken als je veel panning toepast..... probeer anders eens de output van ableton live via rewire naar logic of cubase te knallen en te kijken hoe het daar dan klinkt?

wat ook wel eens wil helpen: gewoon de output van je geluidskaart direct naar goede tape of cassette opnemen, dus niet digitaal downmixen

Via rewire heb ik al geprobeerd, weinige verschil. Is jammer dat die dan niet je plugins laadt

Ook al gerendeerd en in cubase ingeladen en dan heb ik het gevoel dat er meer diepte/ruimte in zit.

Via rewire heb ik al geprobeerd, weinige verschil. Is jammer dat die dan niet je plugins laadt

Ook al gerendeerd en in cubase ingeladen en dan heb ik het gevoel dat er meer diepte/ruimte in zit.

dat is vermoedelijk een verschil in volume....

inderdaad wel een nadeel als je Rewired dat je de VST's die je in Live gebruikte, niet ingeladen worden in Live.
Om 'Live' te gaan perfect, maar om thuis opnames te maken zou ik het liefst Live Rewiren in mn Cubase SX én de automatisatie van FX enz in Live kunnen gebruiken...maar dat gaat dus niet ! Of wel ??

Origineel geplaatst door olafmol
dat is vermoedelijk een verschil in volume....

Waarschijnlijk zal het wel zoiets zijn. Daarom ga ik gewoon een productie helemaal in live afmaken.

Als het goed genoeg is zal dit toch wel mijn programma gaan worden.

één woord

Project5 version 2

alles waar Live het laat liggen zit daar wel goed in (vst latency compensation, betere midi, drag and drop van loops in arrange window ipv je hele track op moeten nemen, audio opname, audio bewerken......)

:halleluja

Origineel geplaatst door M_vh_K
één woord

Project5 version 2

alles waar Live het laat liggen zit daar wel goed in (vst latency compensation, betere midi, drag and drop van loops in arrange window ipv je hele track op moeten nemen, audio opname, audio bewerken......)

:halleluja

ehmm..... ten eerste zijn de interfaces (GUI) al compleet anders... ten tweede kan je bv bij project5 niet zonder te stoppen switchen tussen opname en afspelen...met live kun je alles gewoon onder het afspelen doen.....audio opname kan je ook gewoon doen in live , drag&drop van loops in arrange window ook ....dusse.....

ehmm..... ten eerste zijn de interfaces (GUI) al compleet anders... ten tweede kan je bv bij project5 niet zonder te stoppen switchen tussen opname en afspelen...met live kun je alles gewoon onder het afspelen doen.....audio opname kan je ook gewoon doen in live , drag&drop van loops in arrange window ook ....dusse.....

voor opnemen heb je gelijk, kunt alleen niet bewerken.
wat wil je zonder stoppen opnemen tijdens afspelen dan?
hoe sleep jij dan je pattern naar de arrange view?
gui compleet anders? hebben we het over versie 2? sommige zaken zijn gespiegeld. bij luve zitten dingen verdeeld over twee schermen en bij p5 allemaal in 1 scherm (hoef je niet te schakelen, vervelend). bij live zit de instrumenten/effect ketting onder en bij p5 links. maar rest is bijna zelfde, zelfs matrix is zelfde.
er zijn wel wat details anders maar maar dat is logisch. grote lijnen zijn hetzelfde.

echte belangrijke zaken als vst latency compensation sla je voor het gemak maar over?

Origineel geplaatst door M_vh_K
voor opnemen heb je gelijk, kunt alleen niet bewerken.
wat wil je zonder stoppen opnemen tijdens afspelen dan?
hoe sleep jij dan je pattern naar de arrange view?
gui compleet anders? hebben we het over versie 2? sommige zaken zijn gespiegeld. bij luve zitten dingen verdeeld over twee schermen en bij p5 allemaal in 1 scherm (hoef je niet te schakelen, vervelend). bij live zit de instrumenten/effect ketting onder en bij p5 links. maar rest is bijna zelfde, zelfs matrix is zelfde.
er zijn wel wat details anders maar maar dat is logisch. grote lijnen zijn hetzelfde.

echte belangrijke zaken als vst latency compensation sla je voor het gemak maar over?

wat ik wil opnemen tijdens het afspelen? nou bv een riffje gitaar, vocals, resamplen van stukken etc.... ik vind workflow nogal belangrijk...zelfs nog belangrijker dan VST latency compensation (hoelang heeft iedereen niet gewoon zonder kunnen werken? daarvoor kun je totdat live met een update komt met PDC gewoon een delay pluginnetje in je andere kanalen schuiven als het moet) ..... patterns sleep je naar het arrange view ofwel gewoon met copy/paste, ofwel gewoon pattern selecteren en op de arrangeview icoon slepen, scherm switched, en voila, droppen maar....

maargoed, ieder z'n favoriete pakket toch?

..... patterns sleep je naar het arrange view ofwel gewoon met copy/paste, ofwel gewoon pattern selecteren en op de arrangeview icoon slepen, scherm switched, en voila, droppen maar....
Of nog beter....aanklikken, ingedrukt houden en op tab drukken. Echt meest geniale userinterface ooit!

Oftewel Ableton het meest optimale programma voor luie harries. ;)

Zat me nog wel af te vragen hoe erg de scepsis was in het allereerste begin bij versie 1.
Maar er is wat dat betreft ook nog dag en nacht verschil tussen versie 1 en 4.
Alleen al die extra toeters en bellen zijn niet echt nodig vind ik zelf.

Origineel geplaatst door fuse
Oftewel Ableton het meest optimale programma voor luie harries. ;)

Zat me nog wel af te vragen hoe erg de scepsis was in het allereerste begin bij versie 1.
Maar er is wat dat betreft ook nog dag en nacht verschil tussen versie 1 en 4.
Alleen al die extra toeters en bellen zijn niet echt nodig vind ik zelf.

Precies, luie harries zoals ik. Wil gewoon muziek maken en niet teveel gedoe erom heen. Ik heb juist bij een logic of cubase dat er teveel toeters en logic zijn.

Maarja, zoals je al zei ...............echt iets voor luie harries :)

Precies, luie harries zoals ik. Wil gewoon muziek maken en niet teveel gedoe erom heen. Ik heb juist bij een logic of cubase dat er teveel toeters en logic zijn.

Maarja, zoals je al zei ...............echt iets voor luie harries :)

same here.....de "grote" DAW's bieden zoveel mogelijkheden dat je soms gewoon vast komt te zitten.... live is veel meer een instrument zeg maar..... tenminste zo voel ik het.......

live is pas vanaf versie 4 interessant voor me, voor die tijd vonnik het helemaal nix omdat ik vnl met midi werk....

Back