Live? Ableton Live

Is het mogelijk om Live te gebruiken om een realtime audiostream (van een dj-set o.i.d.) te voorzien van effecten etc? Ik zou het namelijk wel als een effectenprocessor willen gebruiken voor thuis. Dat scheelt me weer een hoop geld voor een Kaos pad of een Pioneer efx ofzo :P
Misschien andere suggesties dan Live om dit te doen?

Origineel geplaatst door Phony
Is het mogelijk om Live te gebruiken om een realtime audiostream (van een dj-set o.i.d.) te voorzien van effecten etc? Ik zou het namelijk wel als een effectenprocessor willen gebruiken voor thuis. Dat scheelt me weer een hoop geld voor een Kaos pad of een Pioneer efx ofzo :P
Misschien andere suggesties dan Live om dit te doen?

Dus Ableton Live gebruiken (499 Euro) scheelt je een hoop geld t.o.v. een Korg KP2 (349 Euro).

Conclusie, je bedoelt dus: "Dat scheelt me weer een hoop geld voor een Kaos pad of een Pioneer efx ofzo omdat ik niet van plan ben te gaan betalen voor Live". :erm:

Of niet?

En dan waarschijnlijk ook niet voor de vst plugins de je erbij gebruikt.

Je kunt overigens ook gewoon een vst host gebruiken om direct audio in te schieten en daar fx overheen te trekken. Zijn er verschillende van! Check: http://www.kvraudio.com/

Origineel geplaatst door Acidfever
Dus Ableton Live gebruiken (499 Euro) scheelt je een hoop geld t.o.v. een Korg KP2 (349 Euro).

Conclusie, je bedoelt dus: "Dat scheelt me weer een hoop geld voor een Kaos pad of een Pioneer efx ofzo omdat ik niet van plan ben te gaan betalen voor Live". :erm:

Of niet?

En dan waarschijnlijk ook niet voor de vst plugins de je erbij gebruikt.

Je kunt overigens ook gewoon een vst host gebruiken om direct audio in te schieten en daar fx overheen te trekken. Zijn er verschillende van! Check: http://www.kvraudio.com/

Ik heb het eigenlijk ook nog nooit gebruikt, ben me er nu een beetje aan in het verdiepen. En als ik het als een realtime effectenprocessor kan gebruiken voor setjes die ik met vinyl mix, is dat weer een mooi pluspunt zeg maar. Met een Kaos pad of een Pioneer efx kun je alleen maar effecten toevoeg en verder niet echt gebruiken in combinatie met produceren. Nou ok, het KAN wel, maar met Live kun je veel meer. Dus dan is Live in verhouding een goedkopere optie ;)

Ik vind het jammer dat mensen vaak te snel hun oordeel klaar hebben en zich druk maken over zulke zaken. Wat kan mij het schelen of iemand wel of niet legaal bezig is en hoe die dat allemaal doet. Als iedereen maar gelukkig is zullen we maar zeggen toch? :geslaagd:

Maargoed, ik ben desalniettemin blij dat ik het op die manier kan gebruiken :D En bedankt voor de link, ik ga het gelijk ff checken :)

Back