eigen stijl , en gear Armin van Buuren

arnoudwennekus

Nieuwkomer
Aloha luitjes...

Ik heb een vraag en zou graag jullie kennis en ervaring willen ervaren inzake het volgende...

Ik ben van origine een zanger/gitarist die inmiddels wat ontwikkelt om ook danceachtige zaken (weliswaar gecombineerd met vette gitaren maar ook piano) te produceren.

Ik werk met Logic Pro, MOTO MKII, Yamaha 01-v Adams A7. Ik gebruik weleens apple loops.

Ik heb inmiddels een Roland MC 505 aangeschaft om eens wat te gaan proberen.

Ik vind er wel leuke tools /dingen inzitten die ik wil opnemen/ combineren binnen wat ouderwetse songstructuren, en met pop /rock dingen.. Ik ben oorspronkelijk een songswriter (gitaar en zang) Later ben ik gaan opnemen, en dan ontkom jeniet aan productie tegenwoordig... :-)

Ik lees wat over de MPC (akai denk ik? Sampler / sequencers.

Ik ben ervoor om snel zaken strak te kunnen opstarten. Mijn muzikalliteit kan ik kwijt in de mix en in het inspelen vam meldieuze dingetjes. Ik ga daarna in ieder geval met de audio naar De Dial G5 IntelLOGIC om goe dt ekunnen mixen, te eq-en en masteren. Dit omdat ik dat gewend ben, en lekker snel geleerd heb inmiddels.

Wat mij aanspreekt is Armin's Shivers, waar bij ik dacht ..: heeeeeeee dat is nou net wat ik wilde!

Ik heb zijn site gezien, enlees iets over Ableton... Ik weet niet of ik daar iets mee kan.
IUk wil graga intuitief en snel kunnen werken. Verder mag de appartuur best wat kosten. Als het maar lekker werkt (en dan moet je soms gewoon wat proberen)

Het is een heel verhaal, en ik weet niet of ik helder genoeg ben, in mijn vraagstelling, maar ik probeer het toch vast, mocht ik niet duidelijk genoeg zijn, hoor ik dat graag :-)
Ik kan niet wachten op de reacties ... :-)

arnoud

Welkom allereerst. Wat zoek je precies? Een synth, drumcomputer, sampler,..... Wat is je budget? Wil je hardware of software?

Ja toch wel moeilijk om te begrijpen wat nu precies je vraag is. Wil je een (hardware) sequencer die snel werkt waar je snel je ideeen in kwijt kan? Dan zijn zowel de MPC als Ableton wel opties. Maar die dingen kunnen eigelijk ook niets meer dan wat Logic pro ook kan, behalve dan dat het misschien allemaal wat sneller gaat. Maar je loopt toch ook het gevaar dat met alleen maar meer spullen en mogelijkheden je workflow juist weer meer stroperiger wordt.

Je kan eenvoudig een 2e hands MPC halen om te kijken of dat je bevalt. Want of dat iets voor je is kan je alleen zelf uitmaken tuurlijk. Bevalt het niet, verkoop je m weer voor het zelfde geld. Maar eigelijk is de combi die je nu hebt staan al een hele mooie waar echt veel uit te halen valt.

Hou het simpel en leer daar goed mee te werken. Armin zei geloof ik ooit dat 'ie maar 20% van zijn studio actief gebruikte geloof ik, en daar kan ik me wel iets bij voorstellen.

Verder zou ik een synth met veel stemmen aanraden, zodat je als toetsenist met één bak al een eind komt. Baslijntje, akkoordjes eronder, melodie en wat fx, dan staat de track snel in de steigers en kun je altijd nog sounds vervangen door softsynths oid. Da´s iig de aanpak die voor mij werkt, maar ja, zoveel synthforummers zoveel meningen gok ik :D

...aha.. alvast dank voor de reacties...

Ik dacht inderdaad , ach ik koop een MPC tjs dan kom ik erachter of het werkt...

Laat ik dat eens doen,

Welke MCP (type) kan ik kopen voor een klein bedragje tweedehands, om eens te proberen?

Daarna kan ik die wel weer kwijt om een nieuw modelletje eventueel aan te schaffen...

Wat ik leuk vond / vind aan MC 505 Roland Groovebox is de snelle ideetjes die je ermee hebt, en snel resultaat. Dan kan ik gelijk aan de slag met gitaar, en of zang en of andere synths.

In de MC 505 zitten ook wel wat geluidjes... Overigens zitten er in Logic behoorlijk wat softsynths en samples (EX24) ik heb ook nog een soundcanvas sc88 pro.Ik heb nog akai sample cd's maar die heb ik nog geen eens ingeladen. Ook heb ik alle Apple Loops ook wel geinig en snelwerkend..

Vooralsnog ben k dus master slave slave master aan het doen met de MC505 en Logic.
Lastig met midi , banks en controllers 0 en 32 (jeetje lang geleden) om geluiden te kiezen uit de mc 505. Maar goed kan ook op het eind middles AUDIO natuurlijk.

-Is er misschien een efficientere handigere werkwijze??

Maar ik heb juist voor logic gekozen om alles totaal recall te hebben. alle instellingen en alle samples en alle softsynths en plugins...

Geluiden en old scholls news school dance trance whatever??

Ik ben niet zo thuis in de termen, maar mijn oren houden van mooie heldere , sympfonischachtig wellicht, geluiden, zoals op shivers van Armin... Trance achtig met zang pop/rock dingetjes...

Is hierop nog een type geluid/sample/werkwijze/software/geluidenbibliotheek/ welke kant ik het ik het kan zoeken? Ik heb (wellicht) dfe verkeerde indruk , dat er weinige hier zijn, die ook zang en (echte) instrumenten verwerken in hun produkties??

...arnoud
:D

..wat ik zoek...

Ik heb veel software, hardware mag ook.
Houdt de studio wel lekker compact de software...!

Budget is er. Voor de juiste spullen maak ik budget.

Weinig ervaringe met hardware, alleen met de groovebox, en die heb ik net twee dagen.

Bevalt wel, mijn verwachting was niet hoog, maar ik kan er wel wat mee. Veel geluiden
vind ik leliijk, maar ja da's opzet en smaak.

Ik wil lekker snel kunnen werken, ik combineer alles door elkaar heen wat ik lekker vind.

Vette gitaren, vette loopjes, akoestische drumms en ook allerlei loopjes en sounds uit de drumsets die ik lekker vind...

iemand goeie verhalen over ablteton of reason?? (weer software :-))

ar

Ik zou denken dat een Virus wel iets voor je is. Een Virus B kost niet zo veel meer tegenwoordig. En met veel gebruikers die 'upgraden' naar de TI zie je ze regelmatig aangeboden staan.

Aloha,

Je bedoelt qua sound, (trance/armin)??

ar

Denk niet dat we jouw kunnen aangeven hoe je moet gaan werken. Wel wat de mogelijkheden zijn. Maar dan kun je denk ik wel zo'n beetje het halve forum lezen. :D

Maar grofweg heb je 3 'stromingen'
Hardware, software of allebei.

Origineel geplaatst door arnoudwennekus
Aloha,

Je bedoelt qua sound, (trance/armin)??

ar

asj zegt trance soundsets zitten in virus / jp8080 en bv nordlead ook wel
iig drei bakken van ongeveer dezelfde prijs [ook virus1 + nordlead 1 iets goedkoper=ook goed hoor asje niet soon synth kennis hebt ]
ik zou bv een vrus b doen voor je soundpallete tege de500 moet lukken ,..en heb je 24 stemmen [meer dan nordlead ] 3 osc en audio in ...leuk

je kan ook ben een micro q kopen erg leuke va synth wel rack - geen knoppen [1 rotery coder]
kheb m zelf even gebruikt kost de helft van een virus en is ook een beste synth veel mogelijkheden

en lekker compact watje wiil

hardware sequencen ... voor sommige ingewikkeld ,..asj niet te bang/ lui bent om te leren ,
ist bv een goede start om muziek te maken...ik heb een rm1x ...veel leuker dan een mc505....minder dan 200 eu tegenwoordig ....goede sequencer ook !
gaamaars zoeken naar info

basis by mij blijft cubase5.zoveel
met een scherm werken toch wel fyn
sc6

Ik denk dat een virus i.c.m. een goede (soft-) sampler wel wat voor je kan zijn.

..De Yamaha rmx?

Geinig , kun je mij uitleggen, je kent ze allebei begrijp ik. Wat het verschil is qua werkwijze?
/sounds? Voor de prijs kan ik het makkelijk proberen...

Ik vraag me ook af, daar je ook met Cubase werkt, wat het snelst/fijnst werkt??

Hardware / Software, of de combinatie te gebruiken en hoe?

Ik ping pong heen-en -weer nu.

als de basis klaar is, wil ik in Logic zang en gitaar toevoegen (echte ouderwets akoestische signalen :-).

Ik denk erover dingetjes te triggeren (de midinotes ) te gebruiken en binnen de softmatige sampler (binnen logic) de geluiden erbij te zoeken.

Loopjes, geluidjes.

Maar wellicht wil ik de sounds ook wel gebruiken van de roland, maar dan ga ik weer midicodes 0/32 cc tjes gebruiken, want er is geen kant en klaar environment van de roland mc 505 voor Logic (of wel????????)

Kortyom graag julli e ervaringen, als ik naar de bekende weg vraag/ verwijs me naar de draad elders??

dank allemaal!

:-)

ar

Origineel geplaatst door arnoudwennekus
..De Yamaha rmx?

Geinig , kun je mij uitleggen, je kent ze allebei begrijp ik. Wat het verschil is qua werkwijze?
/sounds? Voor de prijs kan ik het makkelijk proberen...
de rm1x word meer als sequencer gebruikt dan de mc505, wegens 16 midisporen, floppydrive en vele functies

Ik vraag me ook af, daar je ook met Cubase werkt, wat het snelst/fijnst werkt??
midi in/exporteren van rm1x naar PC dmv floppy gaat snel en gemakkelijk

Hardware / Software, of de combinatie te gebruiken en hoe?

Ik ping pong heen-en -weer nu.

als de basis klaar is, wil ik in Logic zang en gitaar toevoegen (echte ouderwets akoestische signalen :-).

Ik denk erover dingetjes te triggeren (de midinotes ) te gebruiken en binnen de softmatige sampler (binnen logic) de geluiden erbij te zoeken.

Loopjes, geluidjes.

Maar wellicht wil ik de sounds ook wel gebruiken van de roland, maar dan ga ik weer midicodes 0/32 cc tjes gebruiken, want er is geen kant en klaar environment van de roland mc 505 voor Logic (of wel????????)

Kortyom graag julli e ervaringen, als ik naar de bekende weg vraag/ verwijs me naar de draad elders??

dank allemaal!

:-)

ar

Dank voor je input. Ik lees nog steeds floppy's en ZIP;s worden gebruikt.
Die heb ik al jarenlang de deur uit. Voel er in eerste instantie weinig voor terug in de tijd te gaan...

Zal nog eens over nadenken...

dank nogmaals

Wedden dat Armin nog met zips en floppy's werkt?
Staaapels floppy's. Echt waar!
(zelf verzonnen)

Armin werkt volgens mij gewoon met een DAW (logic dacht ik)
En voor de rest VST's en je bent klaar! eventueel een VA tje erbij...

Remote SL erbij en gaan!

MPC,RM1x zou ik niet aan beginnen...

hey die armin van buren heeft dezelfde monitors als ik!!

(ooh, heb dus TOCH iets professioneels in huis staan :P)

aan de topicstarter: gewoon proberen en je eigen draai proberen te vinden, download wat demo's van programma's als reason, live, cubase en kijk wat je handig vind werken. als je ze allemaal niet handig vind kan je beter een meersporen recorder kopen en op de klassieke manier aan de slag gaan, niks mis mee en werkt wel zo snel! (vroegah werd daar ook hele vette muziek mee opgenomen dussssee...)

bliepbliep

Back