Het SP-12/SP-1200 topic

Dat is goed, nu nog een pc 😀

Dank jayoverdose,

Daar ben ik mee aan het experimenteren.
Maar als ik doe wat de software voorschrijvt (cassette/disk sectie activeren, daarna opties 3,2 selecteren en op enter drukken) dan gaat er heel even een receive lampje op mijn midi interface aan en verschijnt er vervolgens in de SP12 display "no disk".
Ik zie ook niets gebeuren in de EMXP software.
Dus ik vermoed dat de SP12 geen midi dump vezendt.

Op de vraag of OS2.4 dit kan heb ik nog geen eenduidig antwoord gevonden.

dan ontvangt de software de midi niet terug, het moet een midi lus zijn dus midi in en midi out naar de interface.

2.4 zou het moeten doen.

dan ontvangt de software de midi niet terug, het moet een midi lus zijn dus midi in en midi out naar de interface.

2.4 zou het moeten doen.

Dat was inderdaad de oplossing.
Ik had in de EMXP nog niet de juiste midi poorten geselecteerd.
Nu werkt het netjes zoals het hoort.
Saven van samples gaat goed.
Terugplaatsen van de computer in de SP12 gaat ook goed.

Snel is het niet maar prima te doen.

http://www.emxp.net/

nu met SP12 support!!!!!

supertop

Vreemd dat de sp1200 niet wordt genoemd. Iemand die dat voor elkaar heeft?

Vroeger met sounddesigner op os 9 lopen kloten. Maar voor elke sample die je terug stuurt naar de sp1200 moet je 2,5 seconden vrij hebben. Anders werkte het niet en moest je zelf elke keer de samples bijknippen. Beetje omslachtig.

Werkt dat hier ook zo?

En ik wil ook wel een floppy emulator. Gisteren door al mijn lege disks heen gegaan. 1 op de 4 deed het.

Zo eens installeren dat programma. Effe kijken of ik mijn sp1200 disks kan backuppen.

Ok dank. Is er een programma om sp1200 disks te backuppen op een pc/Mac?

Zag trouwens dat er gewerkt wordt aan een nieuwe firmware zodat de standaard Gotek's ook met een sp1200 kunnen werken.

geloof dat er voor de sp1200 niets is, behalve omslachtig gedoe, zoals die die jij noemt.

Met de sp12 gaat dat wel soepel?

En ik begrijp dat kryoflux een apparaat heeft dat sp1200 disks naar images om kan zetten. Iemand dat al geprobeerd?

Denk wel dat ik die Kroflux ga scoren. Of kijken of er iets goedkopers is wat hetzelfde doet.

Gisteren stopte de floppy van mijn sp 1200. Error reading disk. Rare geluiden. Werd wel effe gek.

Sony MPF920-E geprobeerd met jumper maar het is meer dan alleen device 0 of 1.

Gelukkig doet de originele drive het weer. Flink blazen deed het hem vermoed ik. En heel zachtjes schudden. Vermoed dat er wat stof op een disk zat of iets dergelijks.

Gotek komt er aan maar als dit soort dingen opeens niet meer werken blijft het schrikken.

Ik gebruik Alchemy op Mac OS9 om samples heen-en-terug te sturen voor de SP1200.
Werkt goed mits je MIDI aansluitig in orde is want het werkt namelijk niet met elke MIDI interface.
Waar dat aan ligt is mij nog steeds een raadsel.

Voor OS X heb ik nog geen geschikte editor/librarian gevonden.
Zou wel fijn zijn dan kan ik eindelijk mijn antieke PowerBook weg doen.

Of is er een manier om OS 9 apps om te zetten naat OS X?

En heel zachtjes schudden. Vermoed dat er wat stof op een disk zat of iets dergelijks.

je moet kijken dat de spindel de bodemplaat van de sp niet raakt,omdat die er quazi tegenaan plakt.

anders zet je gewoon een washer over de schroeven tussen de bodemplaat en de drive

Ik heb nog een Commodore Single Drive Floppy Disk VC-1541 liggen (met kabel).
Is hier misschien iemand die hier interesse in heeft?

Back