Lotuz
quantizise kneusje
Ook al is de SP-12 op het eerste gezicht geen complex apparaat, ik vermoed toch dat ik zo nu en dan wel wat vragen zal hebben. En bij het zoeken op dit forum viel het me op dat er best wel wat informatie over de SP-12 en SP-1200 te vinden was, maar dat het erg verdeeld was over losse topics. Dus misschien is het handig om vragen/discussies over de SP-12 en SP-1200 hier in een centraal topic te stellen/voeren?
Mijn eerste vraag:
Ik heb net m'n eerste sample gemaakt (gitaarsample van zo'n anderhalve seconde na het truncaten) en deze op pad user 1 geplaatst. Ik heb in Cubase een simpel drumpatroon gemaakt (bassdrum, snare, hi-hat, ride cymbal) dat ik via MIDI stuur naar de SP-12. Werkt prima. Nu wil ik die gitaarsample mee laten spelen, maar die wordt door de hi-hat afgekapt. Kun je in de SP-12 een mute group instellen? Dat kom ik zo gauw in de handleiding niet tegen. Of gebruiken ze daarvoor een andere benaming?
Mijn eerste vraag:
Ik heb net m'n eerste sample gemaakt (gitaarsample van zo'n anderhalve seconde na het truncaten) en deze op pad user 1 geplaatst. Ik heb in Cubase een simpel drumpatroon gemaakt (bassdrum, snare, hi-hat, ride cymbal) dat ik via MIDI stuur naar de SP-12. Werkt prima. Nu wil ik die gitaarsample mee laten spelen, maar die wordt door de hi-hat afgekapt. Kun je in de SP-12 een mute group instellen? Dat kom ik zo gauw in de handleiding niet tegen. Of gebruiken ze daarvoor een andere benaming?

)
)), voel ik niet die drang om 'em helemaal origineel te laten. En nu kwam ik een foto tegen van een SP-1200 met SP-12 "faceplate" en dat vind ik wel erg mooi om eerlijk te zijn. De zwarte kast zal wel lastig te vinden zijn, maar de witte knopjes ipv de blauwe, zouden die ergens los te koop zijn? Voor de MPC kun je ook allerlei aftermarket spul vinden.