Het SP-12/SP-1200 topic

Na het samplen van een nieuwe sound kwam een gedeelte ervan zomaar op een andere pad, half distorted gemend met het geluid waty eigenlijk op die pad zat.

dit heb ook wel eens gehad met de emu sp12 ,bij de sp 12 zit bij set up en 23 en dan delete complete memmory ,,dan was het weg bij mij, probeer eens

Ik ben eens goed gaan luisteren naar de outputs van de SP1200 en de filters aangezien dit het meest opgehypte feature van dit apparaat is en ik hier niet helemaal tevreden over ben.
bij mijn SP1200 klinken de outputs als volgt:
-Output 1: low pass filter, vrij zacht output volume (op zich bruikbaar)
-Output 2: low pass filter, echter heel luide output die vervormt (kraakt) en dus bijna onbruikbaar is.
-Output 3: hi pass filter, klinkt goed op hihats; verder vrijwel onbruikbaar
-Output 4; hi pass filter, idem.
-Output 5; idem.
-Output 6; idem.
-Output 7: filterloos, klinkt goed.
-Output 8: filterloos, klinkt goed alleen output volume lager dan output 7

Zijn er SP12(00) eigenaren hier die andere ervaringen hebben met de klank van de outputs, of die mijn bevindingen kunnen bevestigen??

Mijn conclusie is eigenlijk dat ik bruikbare outputs tekort kom. Vooral output 2 is erg jammer dat ie distort, hoe kan dit nou komen? Ook vreemd dat output 1 zo'n laag output volume heeft??
Dynamic Assign heb ik ook nog steeds niet werkend gekregen (als je 1 output gebruikt voor meerdere geluiden dat ie het geluid dan spreidt over meerdere outputs om afkappen te voorkomen). Als ik dit aanzet op bijvoorbeeld output 1,2 dan spelen de geassignde samples op 1 en 2 helemaal niet meer???

dit klint toch meer als een malfunction, zou er even naar laten kijken, zitten hier op het forum genoeg handige jongens

Tja, ik heb de SP1200 fora er op nageslagen en ik denk dat ik maar 'Capacitators', DAC's en SSM2044 filter chips moet gaan aanschaffen. Volgens mij zijn dit de onderdelen die de meeste problemen veroorzaken...

Veel plezier. :)

Wat voor muziek ga je ermee maken?

Ik zit een beetje in de rock/gitaar achtige hoek (Spinvis, Air, Beck)
Veelal gitaar georiënteerde nummers met weinig drums.
Ik heb de SP12 gekocht voor drums en (spacey)loops.

Naja...als ik deze post teruglees klopt er geen moet van mijn toelichting.
Maar je moet het ermee doen:).

Als ik iets gemaakt heb waar de SP12 inzit post ik hier wel een link.

Ben benieuwd. Is weer eens wat anders dan Hip Hop. :P

Ik heb een SD cardreader in de SP1200 gebouwd, eindelijk van die floppy's af8)

Hoe werkt dit? Je haalt de floppy drive eruit en vervangt deze voor de cardreader. Dit is gewoon een printplaatje met een lcd schermpje dus ziet er niet echt mooi uit (bungelt een beetje voor de opening waar eerst de disk drive zat), maar dat neem ik op de koop toe.
Op de SD kaart moet je een image van een floppy plaatsen met een kopie van het SP1200 OS. Dit moet je zo vaak kopieren als je 'disks' nodig hebt. Op een SD kaart passen dus zoveel images als een 4GB sd kaart toelaat. Ieder image staat gelijk aan 1 floppy.
Alle tracks die je voortaan maakt kun je dus kwijt op 1 SD kaartje.
Het omzetten van m'n oude floppy's naar de SD kaart ben ik nog mee bezig. Dit loopt nog niet helemaal lekker omdat de pc die ik gebruik aangeeft dat er bad sectors op de floppy's zitten..

Ik ga die externe versie halen denk ik voor mn sp
lange floppiekabels achteruit laten komen en gaan met die machine!

Dat zou ook een mooie oplossing zijn, de lange wachttijd voor de externe versie (gaat ie pas maken als ie besteld wordt), en mijn weinig geduld heeft me doen besluiten de interne versie te nemen die direct beschikbaar was.

Ik heb een sp12 te koop, zie marktplaats-sectie van SF.

Back