Vragen over Synthwiki

anoniempje

hobby knooier
Hoi, misschien niet zo handig om het geplaatste Synthwiki Subforum topic meteen te locken.

want, ik kom er niet in als ik op de link http://www.synthwiki.nl druk ? ik moet een username en password invullen maar dat werkt niet.

ik zie nu ook dat synthwiki.nl een subforum is hier op het synthforum zelf ? ik begrijp het even niet.

groetjes

Nu werkt de link ineens wel, schijnbaar was ik net even te snel :D

De SynthWiki is geen gedeelte van het forum , maar een aparte website.

Als je je daar aanmeldt kun je de SynthWiki vullen.

De SynthWiki werkt verder hetzelfde als wikipedia.

Origineel geplaatst door michiel blanken
Misschien is het een leuk idee om voor de zelfbouwers een extra DIY categorie te maken.

Welke informatie zou je graag op de SynthWiki terug willen vinden in het kader van DIY ?

Ik denk dat met name een verzameling van goede linkjes belangrijk is.

Bijv een link pagina naar site's van zelfbouwprojecten ,info over front design en leveranciers van onderdelen

Tof hoor! :okdan: weer een site om verslaafd aan te raken...

EDIT: Laat maar, ik moet gewoon lezen.

Laatst gewijzigd:
In de categorie Fabrikanten wil ik bij de E de Engelse fabrikant Evolution Synthesis (van de EVS-1) toevoegen. Hoe doe ik dat?

Origineel geplaatst door Keyzer Eric
In de categorie Fabrikanten wil ik bij de E de Engelse fabrikant Evolution Synthesis (van de EVS-1) toevoegen. Hoe doe ik dat?
Bij fabrikanten loopt het een beetje anders dan normaal.
- Je moet eerst een categorie aanmaken voor deze fabrikant. Dat is heel simpel, je maakt een nieuw artikel aan, met als titel Categorie:Evolution Synthesis
- In de brontekst van dit nieuwe artikel plaats je de tekst {{Fabrikant Overzicht}}. Dit sjabloon is nu in het artikel geplaatst, en plaatst het artikel automatisch in de categorie fabrikanten. Klaar!

BIj de meeste categoriën werkt het iets anders. Als je een artikel in een categorie wil plaatsen, typ je onderaan in de brontekst: [[Categorie:(naam categorie)]].

Wat een GEWELDIG idee

Wat een GEWELDIG idee

:) :okdan: :okdan: :okdan:

Echt te gek, maar mag die time-out op ingelogd zijn eraf? Super irritant dat je net 'n heel stuk hebt lopen typen en dat ie daarna gaat mekkeren over dat je ingelogd moet zijn (terwijl ik dat natuurlijk al was). Verder niets dan lof hoor!

Origineel geplaatst door Meizo
Echt te gek, maar mag die time-out op ingelogd zijn eraf? Super irritant dat je net 'n heel stuk hebt lopen typen en dat ie daarna gaat mekkeren over dat je ingelogd moet zijn (terwijl ik dat natuurlijk al was). Verder niets dan lof hoor!

als je inlogt, kun je "Mijn wachtwoord onthouden voor latere sessies" aanvinken.

Okee, mijn fout! Dank voor de info! Verder echt te gek hoor! Ben gister al druk bezig geweest met invullen. :okdan:

Is het misschien ook 'n idee om 'n draadje hier te maken over welke 'naar te verwijzen woorden' er toegevoegd kunnen worden, zodat jullie 'n beetje de terminologie in de gaten kunnen houden? Bijvoorbeeld: veel golfvorm benamingen zijn standaard in het engels, maar kunnen ook in het nederlans. Uniformiteit daarin aanbrengen? Nog 'n voorbeeld: ik zie in de theorie lijst 'White Noise' staan, maar eigenlijk zou je noise/ruis in het algemeen willen zien, omdat er ook roze, rode en blauwe ruis is. En gaan we 't dan ruis of noise noemen, of allebei? Is namelijk wel handig als je 'n kilkbaar woord in je tekst wil opnemen.

Origineel geplaatst door Meizo
Is het misschien ook 'n idee om 'n draadje hier te maken over welke 'naar te verwijzen woorden' er toegevoegd kunnen worden, zodat jullie 'n beetje de terminologie in de gaten kunnen houden? Bijvoorbeeld: veel golfvorm benamingen zijn standaard in het engels, maar kunnen ook in het nederlans. Uniformiteit daarin aanbrengen? Nog 'n voorbeeld: ik zie in de theorie lijst 'White Noise' staan, maar eigenlijk zou je noise/ruis in het algemeen willen zien, omdat er ook roze, rode en blauwe ruis is. En gaan we 't dan ruis of noise noemen, of allebei? Is namelijk wel handig als je 'n kilkbaar woord in je tekst wil opnemen.
Hiervoor kun je redirects gebruiken. Dan verwijzen meerdere zoektermen (en links) naar hetzelfde artikel. Je zou inderdaad een artikel noise kunnen maken, waarin verschillende soorten noise worden besproken. Naar dit artikel maak je vervolgens redirects voor ruis, witte ruis, white noise, etc.

Overigens, voor dit soort vragen kun je ook de discussiepagina´s gebruiken op de Wiki zelf. Dat is wat overzichtelijker, omdat je dan alle vragen over een bepaald artikel bij elkaar hebt. Zo was ik bijvoorbeeld al een discussie begonnen over iets soortgelijks, bij het artikel ´toetsenbord´.

Is het misschien een idee om, artikelen die op wikipedia.nl staan en gewoon goed in vorm zijn en kloppende artikelen zijn als basis te kopieren naar de synthwiki? Zo groeit de database ver uit, vooral in het theorie gedeelte met termen zoals Pulscodemodulatie, Resonantie en S/P-DIF. Die kunnen nog altijd daarna aangevuld worden met extra info ten slotte. Misschien is het ook een idee om te redirecten via synthwiki.

Van de Wikipedia-website:
Als je tekst schrijft voor Wikipedia, dan plaats je deze daarmee onder de GNU Vrije Documentatie Licentie (GFDL of GNU/FDL). Dit houdt kortweg gezegd in dat een gebruiker vrij is om de tekst op elke willekeurige wijze te gebruiken en verder te verspreiden, op voorwaarde dat dat ook weer onder de GNU/FDL plaatsvindt, en met (eventueel gedeeltelijke) bronvermelding. Mocht je hiermee problemen hebben, dan adviseren we je niet aan Wikipedia mee te werken.

Al het materiaal dat je op Wikipedia plaatst, plaats je dus onder deze licentie. Dat kan alleen als je daar het recht toe hebt. In het algemeen is dat het geval als:

Je het materiaal zelf hebt geschreven of anderszins gecreëerd
Het materiaal in het publiek domein is (dat wil zeggen vrij van auteursrechten)
Het materiaal al onder de GNU/FDL licentie valt
In het tweede geval word je verzocht een bronvermelding aan te geven, in het derde geval is dat verplicht. Die bronvermelding kan voor teksten op de pagina zelf komen, dit kan met Sjabloon:bron, of op de overlegpagina; voor afbeeldingen hoort die op de bijbehorende afbeeldingspagina.

[...]

Als iemand overneemt van Wikipedia
Er zijn websites die tekst overnemen van Wikipedia. In beginsel is dat toegestaan, mits het nieuwe werk ook onder de GFDL valt. Een goede praktijk in zo een geval is dat er een link staat naar het Wikipedia artikel, en de vermelding GNU/FDL. Als je een kloon aantreft waarbij dat niet correct gedaan is, kan de volgende standaard brief gestuurd worden naar de webmaster:

Het is dus in principe toegestaan, mits je de bron vermeldt en de vermelding GNU/FDL erbij zet.

Informatie over de GNU-licentie voor vrije documentatie vind je hier.

Is het mogelijk om een blijvende verwijzing of link in het hoofdmenu of in de hoofdbalk naar de synthwiki op de hoofdpagina te zetten? Ik vrees dat de verwijdering ervan van de hoofdpagina gelijk staat aan een spuitje naar het synthparadijs.;{

Back