SynthWiki

CraZ

..
Na lange voorbereiding, uitgebreid beta-testen en de nodige discussie (online én offline) is ie er dan eindelijk:

www.synthwiki.nl

Een online naslagwerk op het gebied van Synthesizers en aanverwante zaken. Een naslagwerk dat iedereen zélf kan aanvullen met nieuwe informatie, nieuwe artikelen. Een encyclopedie die door z'n gebruikers zélf opgebouwd en onderhouden wordt. En ook nog eens met als centrale onderwerp iets dat ons sowieso al jaren bezighoudt: Synths! (yeah!)

Ik zou zeggen; kijk er eens rond, snuffel eens een paar aritikelen door.. en probeer een beetje gevoel te krijgen hoe zo'n Wiki nou in elkaar zit. Als je zin en tijd hebt (niets moet..) kun je jezelf aanmelden, en beginnen met meebouwen. Er zijn enkele zeer ervaren Wiki-mannen die de boel van achter de schermen in de gaten zullen houden. Voor vragen en discussie kun je natuurlijk op de wiki zelf terecht. Voorlopig is er op dit forum ook nog een mogelijkheid tot vragen stellen en discussieren; die vind je onder het Sub-forum Algemeen/Synthwiki directe link.

Last edited by a moderator:
Wow, ziet er echt netjes uit! Heel erg overzichtelijk.

Origineel geplaatst door GnarlyBarf
Wow, ziet er echt netjes uit! Heel erg overzichtelijk.

inderdeed.. ziet er erg goed uit.. :okdan:

geniaal :okdan:

heb zo ook een heleboel info die ik anders toch ging moeten op een eigen site zetten..

de beste manier om kennis te vergaren :okdan:

Hopelijk wordt er een beetje sportief mee omgegaan. Dus niet domweg kopieren/plakken van informatie/foto's/handleidingen, etc van bestaande sites. Ik krijg ene beetje dubbel gevoel bij de wiki's. Vooral bij de internationale. Het is natuurlijk wel handig, maar als je straks alle info op dit soort sites vindt, dan is het gedaan met alle leuke dedicated websites, want waarom zouden mensen dar nog heen gaan. Ja ok, als die gene bijv allerlei interessante verhalen en reviews neerzet, maar ben bang dat veel sites overbodig gaan raken. En dat zou heel zonde zijn.
En ookal staan er links op wiki naar sites waar het vandaan komt, hoor je toch eerst toestemming van die gene te vragen.

Dat kun je voorkomen door de dedicated goed te onderhouden.

Persoonlijk vind ik niks zo hard zuigen als allemaal van die kleine klote-Geocities sites waar een wazig GIFje uit 1996 staat en 2 MIDI files plus 3 paragrafen slechte tekst over een synthesizer. Niks. Nu heb je plaats voor je media (images/youtube linkjes/mp3'tjes) en geen reclamerommel of tenenkrommend slecht site-design :)

Neem de hele synthforum-bevolking bij elkaar en je hebt een completere katalogus synthesizers dan ooit te voren - en belangrijker, foto's!

Ook geen last van reguliere Wikipedia-bezoekers omdat die het verschil tussen 2 Electribes niet belangrijk genoeg vinden om er 2 pagina's aan te wijden. De beschuldiging van "reclame maken" omdat je voor elke synth een pagina maakt is er nogal gauw heb ik gemerkt.

Erg leuk dit! Volgens mij gaat dit in no-time de authoriteit op het gebied van Nederlandse synthinformatie worden (naast het Synthforum zelf dan).

Zo, nu ff lekker typen :geslaagd:

Te gek!:eureka:
Ik ga er zeker ook info op zetten!

andere log aan maken, dat wordt dus gerrie80

en ook ik hoop dat het geen slecht plak en knip werk word.

suc6 :okdan:

We maken het zelf..

We maken het zelf..

Het mooie van de wiki is.. we maken 'm met z'n allen. Als er iemand aan het knippen en plakken slaat, staat het iedereen vrij om dat weer aan te passen. Goede dingen behouden, slechte veranderen of verwijderen. Heerlijk is dat.

Persoonlijk ben ik nogal kritisch op spelfouten.. en in plaats van erover te klagen, kan ik ze nu gewoon verbeteren. Echt relaxed is dat.

Ik denk dat we hier een prachtige 'resource' van kunnen maken.

Ik zie al een paar interessante artikelen voorbij komen!

Een tip voor mensen die nieuwe artikelen aanmaken: maak eventueel ook een paar redirect pagina's aan. Dit zorgt er voor dat een artikel beter gevonden kan worden met de zoekfunctie. Voor bijvoorbeeld het artikel "Korg Electribe A" zou je een redirect aan kunnen maken voor "Electribe A", "EA-1" en "EA1", zodat het artikel ook met die zoekopdrachten wordt gevonden. Dat maakt zoeken op de wiki een stuk makkelijker!

Hoe je een redirect maakt staat hier: http://synthwiki.nl/index.php/Synthforum:Artikel_schrijven_of_wijzigen#Redirect

Re: We maken het zelf..

Re: We maken het zelf..

Origineel geplaatst door CraZ
Het mooie van de wiki is.. we maken 'm met z'n allen. Als er iemand aan het knippen en plakken slaat, staat het iedereen vrij om dat weer aan te passen. Goede dingen behouden, slechte veranderen of verwijderen. Heerlijk is dat.

Persoonlijk ben ik nogal kritisch op spelvauten .. en in plaats van erover te klagen, kan ik ze nu gewoon verbeteren. Echt relaxed is dat.

Ik denk dat we hier een prachtige 'resource' van kunnen maken.

:confused:

8o)
Pracht initiatief;)

Origineel geplaatst door René
zeker goed initiatief, ik hoop alleen dat onze R-ond geen artikelen gaat schrijven...

Haha, ik denk dat Craz hem dan banned:D

Back