SynthWiki

Spectral Audio Neptune vindt ik een erg leuke synthje. Maar ik heb echt nog nooit iets met wiki gedaan dus we zullen wel zien waar et schip strand :) Ik ga in iedergeval mn best doen. Maar nu staat stapt er bezoek binnen dus ga ik even sociaal doen=(

ik baal ervan dat mensen met engels gaan goochelen door hun tekst , Get a life
Kan zijn, maar het was wél correct gespeld Engels.
Hoe wil jij trouwens een Synthwiki vullen zónder Engels (jargon) te gebruiken?

Origineel geplaatst door Hans de Vries
Kan zijn, maar het was wél correct gespeld Engels.
Hoe wil jij trouwens een Synthwiki vullen zónder Engels (jargon) te gebruiken?

Wat heeft "Get a life" met Synthesizers en Samplers te maken ?

Origineel geplaatst door Hans de Vries
Ga toch niet zo lang er op door, joh...:stupid

En als iemand in perfect Nederlands een fout maakt , bijvoorbeeld dat
de Akai S3000 een 12 bit Sampler is?

Ik ga dan niet janken , maar maak er een 16 bit van :geslaagd:

Bericht door een moderator:
Graag niet te ver afdwalen van het hoofdonderwerp, de SynthWiki.

Zoals reeds aangegeven kan een ieder die iets wil bijdragen aan de SynthWiki dat doen. Dat daar af en toe spellingsfouten en foutief gebruik van interpuncties inzitten, kan gebeuren. Het voordeel van de Wiki is dat gebruikers de fouten van andere gebruikers zelf kunnen verbeteren, in tegenstelling tot op een forum. :)
Natuurlijk is het niet de bedoeling dat er artikelen in abstracte BrEeZaH-taal worden geschreven, maar daar bestaat in extreme gevallen de Delete-functie weer voor.

Een ieder kan bijdragen wat hij wil. Laat je vooral niet demotiveren door de angst om iets fout te doen bij het maken van een artikel. :W

Categorie?

Categorie?

Weet iemand hoe je een synth die je toegevoegd hebt aan een artikel ook kunt toevoegen aan een categorie? Ik heb iets voor Kawai K4(Kawai_K4) toegevoegd, maar ik wil het ook onder de categorie van de fabrikant hebben(Kawai). Nadat ik ingelogd ben zie ik niet waar ik dat deel van de categorie kan bewerken.

De handleiding is ook vrij sumier over dit onderdeel.
Help?

Alvast bedankt,
Yoonchi

Re: Categorie?

Re: Categorie?

Origineel geplaatst door Yoonchi
Weet iemand hoe je een synth die je toegevoegd hebt aan een artikel ook kunt toevoegen aan een categorie? Ik heb iets voor Kawai K4(Kawai_K4) toegevoegd, maar ik wil het ook onder de categorie van de fabrikant hebben(Kawai). Nadat ik ingelogd ben zie ik niet waar ik dat deel van de categorie kan bewerken.

De handleiding is ook vrij sumier over dit onderdeel.
Help?

Alvast bedankt,
Yoonchi
Een artikel toevoegen aan een categorie doe je in het artikel zelf. Om een artikel toe te voegen aan de categorie Kawai, typ je onderaan in het artikel: [[Categorie:Kawai]]

Re: Re: Categorie?

Re: Re: Categorie?

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Een artikel toevoegen aan een categorie doe je in het artikel zelf. Om een artikel toe te voegen aan de categorie Kawai, typ je onderaan in het artikel: [[Categorie:Kawai]]
Inderdaad, dat stond ook in de Help. Bedankt, ik had het ook al uitgezocht.
:okdan:
Yoonchi

het zou natuurlijk helemaal geweldig zijn als er ook USER DEMOS van de desbetreffende synth bij zouden staan en/of upgeload zouden kunnen worden. het is namelijk voor bepaalde synths echt heel lastig om demos te vinden en als je ze vind gaat het meestal om preset sounds, die meestal niet om over naar huis te schrijven zijn.

Origineel geplaatst door Chulukinat
het zou natuurlijk helemaal geweldig zijn als er ook USER DEMOS van de desbetreffende synth bij zouden staan en/of upgeload zouden kunnen worden. het is namelijk voor bepaalde synths echt heel lastig om demos te vinden en als je ze vind gaat het meestal om preset sounds, die meestal niet om over naar huis te schrijven zijn.

kijk eens op bijvoorbeeld
http://www.synthwiki.nl/index.php/Dave_Smith_Instruments_Evolver#Geluidsfragmenten

oh dat is mooi inderdaad! maar user demos zou het nog een stapje verder brengen en bovendien meer diversiteit. ik kwam op dit idee via de site van waldorf, maar helaas hebben ze geen user demos van de microwave xt, vandaar dat ik eraan dacht.

Wat me van het weekend opviel:

Synthforum heeft een eigen wiki, maar op (zowel de Nederlandse als de Engelse) wikipedia is niets over Synthforum te vinden!

(Nee, nu niet van het inkoppertje gebruik maken dat ik dat dan zou kunnen doen. Ik ben bewust geen 'actieve' wikipedia gebruiker, omdat ik me niet nog een verslaving kan permiteren)

Ik hoop dat er nog interesse is om Synthwiki te vullen met nieuwe info. Onder de synthesizer-gedeelte heb ik 3 nieuwe instrumenten toegevoegd; alledrie weliswaar beginnetjes.

Over het Synthesizer-sjabloon heb ik het voorstel om het uit te breiden als het apparaat in kwestie nog extra functionaliteiten heeft.

Laatst gewijzigd:
Ik hoop dat er nog interesse is om Synthwiki te vullen met nieuwe info. Onder de synthesizer-gedeelte heb ik 3 nieuwe instrumenten toegevoegd; alledrie weliswaar beginnetjes.

Over het Synthesizer-sjabloon heb ik het voorstel om het uit te breiden als het apparaat in kwestie nog extra functionaliteiten heeft.
Daar is uiteraard interesse voor! :okdan:

Back