live optreden?

squirrel

Nieuwkomer
Hoi

Ik heb net op de zoek fuctie wat liggen zoeken over dit onderwerp maar de stapel is te groot om mijn vragen te beantwoorden dus stel ik ze opnieuw hier.

Ik zou graag een live setje opbouwen. Nu ben ik wat aan't onderzoeken hoe. Ik maak namelijk al mijn muziek in cubase en. ik sequence vanuit cubase naar externe hardware; die ik dan terug opneem in cubase in audio vorm.

Ik had gedacht om de drum live te laten spelen, de bas ook en eventuele samples met een samplepad af te spelen. ( met bassist en drummer dus )
Enkele synths om live te filteren dus het moet iets zijn met midi uitsturing.

nu heb ik ook natuurlijk audiosporen die ook moeten afgespeeld worden. Hoe doe ik dat best?
Met een hardware sequencer? of met een laptop?
Hoe hou je alles in de maat van de drum?

Ik hoop dat er hier mensen zijn die al ervaring hebben met zulke vragen. Misschien zijn er enkele goede hardware sequencers.

gr

Denk dat als je geen labtop wil, al snel bij de Akai Mpc serie terecht komt.
Wil je wel met de labtop dan kom je al snel uit bij Ableton live.

zoiets had ik al half in mijn gedachten zitten.
Is ableton live handig met midi?
en is die akai in staat om hele sets met alle sporen in zijn geheugen op te slaan?

Re: live optreden?

Origineel geplaatst door squirrel
Hoe hou je alles in de maat van de drum?

Je kunt het beter andersom doen... je stuurt een apart spoor naar de drummer, een clicktrack noemen ze dat.
De drummer hoort dat op een koptelefoon en drumt in de maat mee. Op die manier 'synchroniseer' je je drummer ;)

-C-

Re: Re: live optreden?

Origineel geplaatst door C738
Je kunt het beter andersom doen... je stuurt een apart spoor naar de drummer, een clicktrack noemen ze dat.
De drummer hoort dat op een koptelefoon en drumt in de maat mee. Op die manier 'synchroniseer' je je drummer ;)

-C-

:bekdicht:

Origineel geplaatst door C738

-C-

het zou hem nog wel staan ook ;)

das inderdaad al een goed idee en zeker het proberen waard.

Origineel geplaatst door elektrovolt
wat is het probleem ? wil je erover praten ?

ja zeker, daarom dit forumbericht. Het probleem is eigenlijk: wat moet ik aankopen?
een akai, een laptop, of iets anders.
synths en andere dingen kan je snel testen in een winkel maar een ganse setup?
Daarom zocht ik dus hulp op het synthforum.

de setup moet bepaalde dingen kunnen:
*Midi ontvangen en direct terug uitsturen
*Midi sporen uitsturen
*ganse audiosporen afspelen
*de export van cubase naar dat nieuwe systeem op een vlotte manier.

En liefst zou ik een grote flexibilitiet willen qua live bewerken en het dynamisch maken tegenover de groep.
Er zal hier toch wel iemand ervaring hebben met zo'n dingen?

Origineel geplaatst door plieuw
bovenstaane is iidd beter maar als je drummer gek wordt.

http://www.ploytec.com/34one/

kan je met je voet mee tappen, blijkt met ableton niet zo goed te doen volgens interface. maar weet niet meer waarom

edit zie net dat ze een nieuwe hebben

http://www.motifator.com/mart/mainframeHardwareNew.htm

Dat is genoteerd, ook een goed idee... dat lijkt me wel een bakje waar zoals een echte live groep het goed mis kan gaan. :okdan:
als er op de 3de beat moe t getapt worden.

Back