Cwejman S1

Levka, er stroomt steeds meer water uit mijn mond! :{ Kun je al iets vertellen over hoe de cwejman bevalt ?

Ja, ik zit net aan een soort van mini review te schrijven die ik binnenkort op dit forum hoop te mogen zetten
(moet nog vragen of dat mag van de moderator)

Korte samenvatting:

ontwerp, layout, constructie:
Erg goed overdacht allemaal. Alle patchpunten zitten onder op de synth zodat de snoertjes nooit over de knoppen hangen. Voldoende ruimte tussen de knoppen (ook voor dikke vingers). Meer dan bij Doepfer.
de "hard-wired" verbindingen tussen de modules zijn erg flexibel zodat je er vele kanten mee op kunt zonder (veel) te hoeven patchen. Als je wilt, kan je natuurlijk bijna alles patchen.
Behalve de standaard FM, VCF en VCA CV-modulatie, hebben de filter Q's, alle (!) individuele VCO levels, de filterbalans, de LFO rate en depth (!), en alle EG parameters (DADSR) een CV-ingang.
Stevige & solide constructie; knoppen zijn goed vast en draaien lekker. ding is zeer compact, maar behoorlijk zwaar. Bouwkwaliteit is echt goed.

Geluid;
Heel veelzijdig; je kan er veel kanten mee op; verbaasd me hoe ruig ie kan klinken =als je dat wilt=
Er zitten twee soorten overdrive op; op de hoogste stand (8-10) van elke mixeringang kun je elke VCO apart de VCF laten oversturen. Er zit ook nog een "total" overdrive voor de VCA. Klinkt gewoon erg lekker.
De filters zijn erg precies af te regelen. Het regelbereik van de Q is goed gebalanceerd. Vanaf stand 8 gaat ie in self-osc
Filtertracking is echt erg goed. Mij persoonlijk bevalt het MMF het beste

Twee in het oog springende beperkingen van deze synth zijn:
slechts een "echte" LFO met een enkele vrij configureerbare CV mixer. Natuurlijk kun je VCO1 als LFO gebruiken, maar dat is vaak wat zonde. Evt. is er wel een LF noise uitgang voor snelle random modulaties (PWM, M, Q)

Bijgevoegd nog een kleine clip

meer details hopelijk later

groet
Joost

Attachments

• cwejman.24db.1.mp3
    938,4 KB · Bekeken: 102
Origineel geplaatst door levka
Ja, ik zit net aan een soort van mini review te schrijven die ik binnenkort op dit forum hoop te mogen zetten
(moet nog vragen of dat mag van de moderator)

Korte samenvatting:

Bijgevoegd nog een kleine clip

meer details hopelijk later

groet
Joost

Damm ben erg benieuwd!!!!!

Kan je ook wat ruigen sounds plaatsen aub en klinki hij muziekaal/snel inzet baar....net als een mini/2600/synthi? of moet je er veel aan doen om hem mooi te laten klinken?

Please let us know:)

Tja,
vreselijk maar waar; ik heb 'm even laten liggen omdat ik druk met werk was en ik ook nog even erg opging in de nieuwe Doepfer modules (A-101-1 is echt:mega:))

review komt echt spoedig
Hier nog een clipje

eerst alleen 2 osc's zonder veel overdrive
dan 1 octaaf dieper erbij en langzaam overdrive omhoog
alles door 12 db lp filter

Attachments

• cwejman.seq.2.mp3
    938,4 KB · Bekeken: 94
Misschien ligt het aan je knoppendraaikunsten, maar ik vind em een beetje dun. Niet echt spectaculair....

Jiehoe!

Origineel geplaatst door levka
eerst alleen 2 osc's zonder veel overdrive
dan 1 octaaf dieper erbij en langzaam overdrive omhoog
alles door 12 db lp filter

That's it ???

ik had toch meer verwacht van zo'n bak dan standaard filtersweepjes....
post eens wat bruters ofzow???

Doet wat MarcMarc achtig aan... Maar helaas.. Dit was het prototype van de bovenste knaap, dus helaas... geen kleurtjes meer.

MarcMarc: 10 jaar na dato: "MarcMarc achtig" klinkt als een prachtig complment in mijn oren! Dan je wel.

MarcMarc

Back