Dit is voor mij de revelatie van het jaar. Hoe die man het voor elkaar krijgt zo'n rustige mix VOL te krijgen met de meest fantastische sounds is mij iedere keer weer een raadsel. Echt geniaal... En mooi vooral!
De mix van blues en elektronisch is even wennen, maar met Alan aan de knoppen komt dat goed, je weet het gelukkig van tevoren
Maar het allerbeste aan dit album vind ik de titel "Subhuman". Dat er een stuk "Rubycon" van Tangerine Dream in "Alleluha" (zij het op halve snelheid

) zit is overduidelijk en niet bepaald "Subhuman", maar volgens mij heeft ie letterlijk *tientallen* andere verwijzingen in de diverse nummers zitten. Ik heb al gespot: Depeche Mode ("Home", Ultra), The Beatles (een HEEL klein stukje van "Glass Onion", The White Album), Jimi Hendrix (ben er nog niet achter welk nummer precies, maar het is potverdorie Hendrix), Pink Floyd, ("Interstellar Overdrive" van Piper At The Gates Of Dawn). Maar het zijn er VEEL meer. Ik lag gisteravond in bed te luisteren en om de haverklap schoot ik rechtop in bed! "Dit herken ik...", "wat is dit ook al weer?" De hufter!!
echt WAANZINNIG wat ie gedaan heeft

. Het zijn steeds een paar tonen van een lick of een sample van iets, vaak nog vertraagd, door een effect gegooid of zelf ingespeeld. Het is steeds *net* genoeg om je rechtop te laten gaan zitten, zonder dat je weet waarom in eerste, tweede of derde instantie

Geniaal. ECHT geniaal.
Nogmaals, als je van supermooie arrangementen houdt met dito mix, dan zit je bij de Recoil helemaal goed. Wat ook zo knap is, is dat je van blues naar elektronika en weer teruggegooid wordt bij het luisteren. Naadloos, de hele tijd. Garantie voor VELE uren luisterplezier. AANRADER VAN HET JAAR!
Leuke link bij Apple ook trouwens. Hij heeft een VCS3 om on topic te blijven...
http://www.apple.com/pro/profiles/wilder/index.html (twee pagina's!)
Boele