"Recoil" album net uit

ronnyvalder

Ouwe rot
Voor wie deze meneer nog niet kent,
na 6 jaar afwezig van de Music-scene brengt Recoil eindelijk een nieuw album
uit,deze kerel is gewoon de max qua mengen van verschillende sounds :-)
Filmachtige muziek,maar met extra touch ;-)

Check it out

http://www.recoil.co.uk/

Vraag me af als hier nog grote fan's zijn :-)

Fijn te horen dat hier nog fan's zijn :-)

Dat van die "Aleister crowley" begrijp ik wel niet,graag uitleg???????
Heb opgezocht wie deze persoon was,maar begrijp niet de link naar Recoil,
misschien de naam zelf "Recoil",geen idee beat's me :-)

Unsounds method's en Liquid zijn top albums van hem,
bloodline is niet slecht,maar met vernoemde album's haalt
hij er wel alles uit ;-)

Binnen een paar dagen zou ik zijn nieuwste plaat graag in huis halen :-)

Hallo,KiaM,yep die video's staan nu ook op zijn website,
op Itunes kan je korte stukjes beluisteren van het nieuwe album :-)
Als alles goed gaat zou ik eind deze week het nieuwe album in mijn bezit hebben ;-)
na 6 jaar wachten en hopen dat ie nog eens een album zou maken,eindelijk.

Yep,inderdaad Mikanik,op die link van jou(luisterpaal)
kan je blijkbaar heel het album beluisteren,bedankt :-)

Origineel geplaatst door the tall lad
de aleister crowley aanhangers ...

Ik bedoelde 'coil' en dus niet 'recoil '
stupid me :D

Euh...................

Volg nog niet :-)

Heb het album nu zelf,maar tot mijn eigen grote verbazing heb ik zelf geen
tijd vrijgemaakt om hem eens te beluisteren,
als dat geen paradox is,Recoil fan en album kopen en dan geen tijd ervoor
vrijmaken ;-)

In ieder geval had hem toch al vrij goed beluisterd op "luisterpaal"
Recoil sound,perfect :-)

Origineel geplaatst door ronnyvalder
Euh...................

Volg nog niet :-)

Er is een band genaamd "Coil" en het gebeurt nog wel eens dat Recoil en Coil door elkaar gehaald worden. Hoewel de fans van beide bands nogal eens overlappen. Zo enorm veel ligt de muziek ook weer niet uit elkaar.

Coil is voortgekomen uit Throbbing gristle en Psychic TV, en is sterk beinvloed door occultisme zoals dat van Aleister Crowley. Coil is ook een band met een zeer sterke homo-erotische inslag (een beetje avant garde Pet Shop Boys wat dat betreft). Peter Christopherson, het belangrijkste lid van Coil, is ook bekend van zijn werk voor designbureau Hipgnosis. De brandende man hoes van Pink Floyd's "Wish you were here" is mede van zijn hand.

Als je Recoil goed vindt, en dus vrijwel automatisch Depeche Mode fan bent, zou je de muziek van Coil ook wel leuk kunnen vinden. "Horse rotorvator" uit 1985 is hun meest toegangkelijke album. Andere albums willen nogal eens erg experimenteel zijn. Ikzelf vind dat ze na "Love's secret domain", hun derde album, niks fatsoenlijks meer hebben uitgebracht, en de twee optredens die ik van ze gezien heb vond ik erg slecht. Maar ik wordt door de gemiddelde Coil fan verfoeid om die mening, dus wie weet zie ik dat wel helemaal verkeerd.

Ik vind "Hydrology" van Recoil een geweldig album. het werk wat daarna kwam vond ik niet zo. Te standaard pop, terwijl ik Hydrology zo lekker vond vanwege de crossover minimal-synthpop-industrial.

Ikzelf vind dat ze na "Love's secret domain", hun derde album, niks fatsoenlijks meer hebben uitgebracht

Er zit daarna een hoop rommel inderdaad, maar daartussen zitten gelukkig ook nog wat juweeltjes, op de Solstice/Equinox cyclus zitten wel wat aardige tracks en Music To Play In The Dark is deels ook niet slecht. Maar de output was erg groot (er staat hier een hele rits cd's) en ik ben zelf defintief afgehaakt toen ze al die live cd's uit gingen brengen.

Ik heb ze zelf in Londen gezien op wat toen een eenmalig concert zou zijn. Helaas bleken ze daarna de smaak te pakken te hebben en gingen ze touren. Ik heb ze toen nog in Paradiso gezien. Maar Coil is niet meer, uiteraard, na de dood van Balance.

Dit is voor mij de revelatie van het jaar. Hoe die man het voor elkaar krijgt zo'n rustige mix VOL te krijgen met de meest fantastische sounds is mij iedere keer weer een raadsel. Echt geniaal... En mooi vooral!
De mix van blues en elektronisch is even wennen, maar met Alan aan de knoppen komt dat goed, je weet het gelukkig van tevoren :)

Maar het allerbeste aan dit album vind ik de titel "Subhuman". Dat er een stuk "Rubycon" van Tangerine Dream in "Alleluha" (zij het op halve snelheid :D) zit is overduidelijk en niet bepaald "Subhuman", maar volgens mij heeft ie letterlijk *tientallen* andere verwijzingen in de diverse nummers zitten. Ik heb al gespot: Depeche Mode ("Home", Ultra), The Beatles (een HEEL klein stukje van "Glass Onion", The White Album), Jimi Hendrix (ben er nog niet achter welk nummer precies, maar het is potverdorie Hendrix), Pink Floyd, ("Interstellar Overdrive" van Piper At The Gates Of Dawn). Maar het zijn er VEEL meer. Ik lag gisteravond in bed te luisteren en om de haverklap schoot ik rechtop in bed! "Dit herken ik...", "wat is dit ook al weer?" De hufter!! :)

echt WAANZINNIG wat ie gedaan heeft :halleluja . Het zijn steeds een paar tonen van een lick of een sample van iets, vaak nog vertraagd, door een effect gegooid of zelf ingespeeld. Het is steeds *net* genoeg om je rechtop te laten gaan zitten, zonder dat je weet waarom in eerste, tweede of derde instantie :D Geniaal. ECHT geniaal.

Nogmaals, als je van supermooie arrangementen houdt met dito mix, dan zit je bij de Recoil helemaal goed. Wat ook zo knap is, is dat je van blues naar elektronika en weer teruggegooid wordt bij het luisteren. Naadloos, de hele tijd. Garantie voor VELE uren luisterplezier. AANRADER VAN HET JAAR!

Leuke link bij Apple ook trouwens. Hij heeft een VCS3 om on topic te blijven...
http://www.apple.com/pro/profiles/wilder/index.html (twee pagina's!)

Boele

Als je Recoil goed vindt, en dus vrijwel automatisch Depeche Mode fan bent, zou je de muziek van Coil ook wel leuk kunnen vinden. "Horse rotorvator" uit 1985 is hun meest toegangkelijke album. Andere albums willen nogal eens erg experimenteel zijn. Ikzelf vind dat ze na "Love's secret domain", hun derde album, niks fatsoenlijks meer hebben uitgebracht, en de twee optredens die ik van ze gezien heb vond ik erg slecht. Maar ik wordt door de gemiddelde Coil fan verfoeid om die mening, dus wie weet zie ik dat wel helemaal verkeerd.
.

Ja toch, Music to play in the dark uit 1999 is toch supermooi! Ook mooie hoes enzo:

4761.jpg

Met het nummer Red Birds Will Fly Out of the East and Destroy Paris in a Night ...een keer van elektrovolt gehoord man wat een supermooi synthesizer nummer is dat...Chriet Titulaer meets duistere zaken...

Van het internet:

The Coil song of this title was 90% done by band member Thighpaulsandra. The 12 minute and 40 second piece was mostly created with a Roland SH101, a Fenix (some type of modular synth) and overdubs of Coil member John Balance's voice. This soundtrackesque song begins with a quiet rhythmic series of eletronic beeps and other little noises, eventually becoming a fast-paced mesh of the beeps and other strange, eletronically manipulated sound. Those overdubs of Balance's voice are the only vocals, which aren't discernable. What he's saying is anyone's guess, though Coil probably knows (having created the song and all).

Met het nummer Red Birds Will Fly Out of the East and Destroy Paris in a Night ...een keer van elektrovolt gehoord man wat een supermooi synthesizer nummer is dat...Chriet Titulaer meets duistere zaken...

Coil richting de Berlijnse School... Loopt inderdaad lekker door dat nummer.

Is er al een Coil thread eigenlijk?

Back