Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Op het tempo compressen?
Eh
Misschien de compressor-instellingen automaten zodat ze op de beat veranderen?
Origineel geplaatst door goran
Nou...die delic flikt het em weer hoor ... ik snap er weer es geenvan ..
Hoe kan je in vredesnaam nou zo`n bass voor elkaar krijgen .. het gaat werkelijk alle kanten op, op een manier die ik nog nooit gehoord heb... ( zie bijlage )
uit me Juno-d en Trilogy Bass ( Vst ) ...
Ik bedoel, je kunt me niet vertellen dat je speelt en zo`n geluid eruit krijgt ...
Ik heb het dan ook niet over de Bass klank zelf, maar de manier hoe die em gemaakt heeft ...
enne ... hoe zou jij zoiets doen dan?

ja, sorry voor de kromme uitleg ..
idd...de slides , maar is het ook echt een slide?? het klinkt zo anders..
meestal heb je met een slide dat het ook echt naar beneden slided en veranderd er niets aan de klank zelf ( behalve dan dat de toon lager wordt ) , maar met deze bass lijkt ie veel smeriger te klinken als die opweg naar beneden gaat...
het lijkt dus net dat wanneer die opweg is naar beneden er een andere bass word gespeeld ..
Of gebeurd dat automatisch met sommige bassen als je lager begint te spelen?
ja, sorry voor de kromme uitleg ..
idd...de slides , maar is het ook echt een slide?? het klinkt zo anders..
meestal heb je met een slide dat het ook echt naar beneden slided en veranderd er niets aan de klank zelf ( behalve dan dat de toon lager wordt ) , maar met deze bass lijkt ie veel smeriger te klinken als die opweg naar beneden gaat...
het lijkt dus net dat wanneer die opweg is naar beneden er een andere bass word gespeeld ..
Of gebeurd dat automatisch met sommige bassen als je lager begint te spelen?
iDD ... Dat is Precies wat ik bedoel ... is de hertz in te stellen met gewoon een soft-sampler? b.v. N.I. Battery??
)Wat gebeurt er nou voor iets specials in de geposte samples

oor echt goeie hiphopbeats en gruwelijk rauwe synths raadt ik Goran trouwens Analog Worms Attack van Mr. Oizo aan.
Jezus Christus ... Whuat!! Die bass/synth klinkt fucking lijp!! Uit welke synth komt dit in vredesnaam?? ( kan nu beter me volume wat zachter zetten voor de buren haha ) [/B]

Haha .. ik denk dat het em ligt omdat ik geen iD heb hoe je zoiets maakt .. ik denk dat ik over een half jaar ( als ik weet hoe je zo`n bass maakt ) het voor mij ook niet meer speciaal is
Jezus Christus ... Whuat!! Die bass/synth klinkt fucking lijp!! Uit welke synth komt dit in vredesnaam?? ( kan nu beter me volume wat zachter zetten voor de buren haha )

Origineel geplaatst door Dystophian
Het klinkt als een makkelijk zelf te fixen synth geluid, erg basis. Wat die ruigheid veroorzaakt naarmate de toonhoogte lager wordt is dat de frequentie zó laag wordt dat je de apparte periodes bijna niet meer als één toon gaat horen maar als apparte pulsjes.
Dat is misschien wat lastig om te begrijpen, maar met wat zelf proberen wordt het duidelijk. Neem een sample, een kort tikje ofzo. Speel het eens af met een frequentie van 2hertz, je hoort nu duidelijk per halve second 1 tik. Naarmate je je de frequentie op gaat voeren gebeurt er iets geks: zo rond de 40 à 50 herts begin je een (lage) toon te horen. Schroef de frequentie op naar bijvoorbeeld 440hertz en je hoort een duidelijke noot, de A.
Waar je met die rauwe analoge bassen mee kunt spelen is dat kruispunt waar een hoorbare toon overspringt naar los hoorbare pulsjes. Ik geloof dat dit is wat je bedoelt met die bass in dat laatste voorbeeldje?