Simpele sampler

En een polyphony van niks.

Origineel geplaatst door Lotuz
En een polyphony van niks.

Niet lullen, prima ding als je een beetje creatief bent.

Tja een S5000,
die kan veel, maar is een van de makkelijkst biedienbare
samplers die ik ken en waar je voorlopig wel vooruit kan.
Iig één van de weinige samplers waar de manual zo de wilgen in kan.
2de hands prijs hebben we maar helemaal niet over.

Origineel geplaatst door mikemix
Niet lullen, prima ding als je een beetje creatief bent.

Dat weet ik. Ik heb er aardig wat beats mee gemaakt. En als je gebruik maakt van korte samples die elkaar weinig overlappen, gaat dat ook wel. Maar als je dus meerdere lange samples wilt gebruiken, dan kom je dus snel in de situatie dat samples afgekapt gaat worden. En wil je meerdere samples tegelijk kunnen afspelen, werk je maximaal met een sample rate van 22050 Hz, want bij 44100 Hz kun je maar één sample tegelijk afspelen.

De MS-1 heeft overigens ook weer zo'n taperecorder-achtige sequencer.

Hmm ja, dan is het inderdaad al meteen grijpen naar een racksampler. Kijk, iedereen heeft meteen 100 verschillende ideeën en daarom wordt het voor mij soms ook weer een beetje moeilijk kiezen. Gelukkig had ik die s5000 ook al eens bekeken. Fijn dat die hier dan nog eens wordt vernoemd.

Dat weet ik. Ik heb er aardig wat beats mee gemaakt. En als je gebruik maakt van korte samples die elkaar weinig overlappen, gaat dat ook wel. Maar als je dus meerdere lange samples wilt gebruiken, dan kom je dus snel in de situatie dat samples afgekapt gaat worden. En wil je meerdere samples tegelijk kunnen afspelen, werk je maximaal met een sample rate van 22050 Hz, want bij 44100 Hz kun je maar één sample tegelijk afspelen.

De MS-1 heeft overigens ook weer zo'n taperecorder-achtige sequencer.

Wat ik zeg, creatief.
Beperking kan vaak heel goed werken.
Je bent met mij eens dat ie wel zéér goed klinkt?
Mindere vond ik die tulpstekkers, kan voor een ander juist een voordeel zijn.

Is de SP serie van Boss niet iets voor hem (SP202, SP303, SP404, SP606, SP808)?

Origineel geplaatst door MicroFi
Hmm ja, dan is het inderdaad al meteen grijpen naar een racksampler. Kijk, iedereen heeft meteen 100 verschillende ideeën en daarom wordt het voor mij soms ook weer een beetje moeilijk kiezen. Gelukkig had ik die s5000 ook al eens bekeken. Fijn dat die hier dan nog eens wordt vernoemd.

Zat op het web over te vinden of via de zoekfunctie hier op het forum over te vinden.
Wat jij wilt kan-ie, wil je de diepte in, dan kan dat ook.
Wat als een paal boven water staat is dat de bedienig van een kinderlijke eenvoud is.
Ik ken geen sampler met zo'n groot scherm, die zonder computer zo makkelijk is te bedienen.
Klinken doet-ie ook nog.

Origineel geplaatst door phochos
Is de SP serie van Boss niet iets voor hem (SP202, SP303, SP404, SP606, SP808)?

Nooit zelf gehad, qua specs lijkt het mij ook iets om mee te laten wegen.

Allé kom, ik ga dan maar meteen voor die s5000. Dan heb ik meteen alles binnen handbereik en kan ik nog enkele jaartjes door met wat ik gekocht heb, zonder spijt te hebben dat ik weer een tussenstap heb genomen. Ik zie dat er ook een usb-interface voor verkrijgbaar is, dus dat is ook weer een pluspunt.

Origineel geplaatst door mikemix
Wat ik zeg, creatief.
Beperking kan vaak heel goed werken.
Je bent met mij eens dat ie wel zéér goed klinkt?
Mindere vond ik die tulpstekkers, kan voor een ander juist een voordeel zijn.

Ik heb nog steeds goede herinneringen aan m'n MS-1. Gebruiken doe ik 'em niet meer, maar ik heb 'em nog steeds. Het opslaan en laden van samples via MIDI vond ik een heel (langdurig) gedoe. En geen individuele outputs leidde ook weer tot langdurige opnamesessies (spoor voor spoor opnemen van de losse geluiden). Dus er ging een wereld voor me open toen ik een nieuwe S2000 met uitbreidingen kocht.

Ik heb nog steeds goede herinneringen aan m'n MS-1. Gebruiken doe ik 'em niet meer, maar ik heb 'em nog steeds. Het opslaan en laden van samples via MIDI vond ik een heel (langdurig) gedoe. En geen individuele outputs leidde ook weer tot langdurige opnamesessies (spoor voor spoor opnemen van de losse geluiden). Dus er ging een wereld voor me open toen ik een nieuwe S2000 met uitbreidingen kocht.

:D Voor mij was dat een lang gekoesterde droom in de vorm van een S3000i
erna is het helemaal losgeslagen8o)

Back