Verkopen via internet

JohnDoe24

Gedeactiveerd account
Oke, hier een topic over iets waar ik mijzelf echt helemaal dood aan irriteer. Het verkopen vaan spul op het internet.

Iedere keer als ik iets te koop aan bied en er onderzet "word niet opgestuurd" "word niet voor minder verkocht" etc, zijn er toch weereen stel van die analfabeten die belachelijke bedragen gaan bieden, of gaan vragen of het opgestuurd kan worden. Wat is er nou toch zo moeilijk te begrijpen aan "niet bieden/word niet opgestuurd" ?

Of dat mensen zeiken over bijvoorbeel een knop die ergens van mist, zon facking ding koop je voor 1,50 (als het niet minder is) bij de muziekzaak of electronica winkel, denk maar niet dat ik daarom 100 euro van mn waar afhaal als er voorderest niets maar dan ook niets aan mankeerd !!!

Ben ik de enigste die dood gaat aan irritatie, en "liever niet" meer handeld via internet? Of zijn er meer mensen die met zulke achterlijke egoisten te maken hebben gehad ?

ik lees het graag

Mjah.. als er ergens een knop mist dan denk ik toch vaak "wat zou er allemaal met dat ding gebeurd zijn".. dat weegt zwaarder dan de daadwerkelijke kosten van de knop denk ik (als die tenminste makkelijk te bestellen is)

en mensen die lager bieden moet je gewoon negeren.. ik zou me er verder allemaal niet te druk om maken; dat is het toch allemaal niet waard joh... :)

Het desbetreffende apparaat kwam zo uit de doos, voorderest werkt het prima zonder die knop. Niets mis mee dus.

Nee, ik erger me niet zo er aan.

Nu verkoop ik ook niet heel vaak spul, maar van die 'niet-lezers' of laagbieders / voor-een-dubbie-op-de-1e-rang-willen-zitten-lui hou je toch..

Zelfs als ze 't komen ophalen, proberen ze nog af te dingen. Hoort er een beetje bij, dus stoor ik me niet aan.

Via i-net te koop zetten is gewoon erg makkelijk en bereik je veel meer personen mee.
Dat het dan niet 100% naar m'n zin gaat, neem ik voor lief.

Maar als je je er aan ergert, kun je het beter niet meer doen inderdaad, slecht voor je gezondheid ;)

Maar als men zegt dat 't in prima staat is, en er mist dan een en ander als je langs komt.. Dan ga ik ook zeiken; had je maar gelijk moeten zeggen.

Als zo'n knop zo weinig kost, waarom haal je er zelf dan niet eentje voordat je het apparaat te koop aanbiedt? Een beetje moeite doen om je geld te verdienen kan ook geen kwaad. 8)

Origineel geplaatst door Lotuz
Als zo'n knop zo weinig kost, waarom haal je er zelf dan niet eentje voordat je het apparaat te koop aanbiedt? Een beetje moeite doen om je geld te verdienen kan ook geen kwaad. 8)

ja hier ben ik het eigenlijk wel mee eens

Het gaat me niet aleen om die knop. Maar meer om met wat voor achterlijke randdebielen je soms in contact komt !

Origineel geplaatst door major-hostage
Het gaat me niet aleen om die knop. Maar meer om met wat voor achterlijke randdebielen je soms in contact komt !

Misschien trekt die advertentie van jouw wel achterlijke randdebielen aan :D

Ik denk dat de meesten hier er wel mee te maken hebben gehad. Als ik voor iets € 215 vraag en er wordt een bod van € 100 op uitgebracht, vraag ik me ook af wat er door het hoofd van zo'n persoon gaat. Ach ja, dat gedoe hoort er kennelijk bij. Maar daar ga ik geen nachten van wakker liggen... ;)

Het internet zit vol met die randdebielen. :D

Origineel geplaatst door Lotuz
Ik denk dat de meesten hier er wel mee te maken hebben gehad. Als ik voor iets € 215 vraag en er wordt een bod van € 100 op uitgebracht, vraag ik me ook af wat er door het hoofd van zo'n persoon gaat. Ach ja, dat gedoe hoort er kennelijk bij. Maar daar ga ik geen nachten van wakker liggen... ;)

idd.

verder kun je het bieden uitzetten of het bod verwijderen als
je het niet eens bent met het bedrag.

:D Zelfs dat vind ik te veel moeite.. Laat maar lekker staan dat lage bod; ze moeten alleen niet verwachten dat ik contact met hun opneem.

Wat betreft "gaat niet voor minder weg dan": als iemand dit in zijn advertentie zet, weet je niet hoe serieus je dit moet nemen. De TS zal dit er misschien inzetten omdat ie het ECHT niet voor minder dan dat bedrag wil verkopen. Een ander zal het er bij zetten om te hopen dat er 'een gek is die het er voor geeft'.

Als je reageert op zo'n advertentie is er dus de kans dat je 'de asociaal bent die niet kan lezen' of 'de gek die te veel betaalt'.

Tis niet alleen voor verkopers lastig hoor.

Re: Verkopen via internet

Origineel geplaatst door major-hostage
Oke, hier een topic over iets waar ik mijzelf echt helemaal dood aan irriteer.

Irritatie zit in een klein hoekje. Zo kan ik me irriteren aan mensen die, bijvoorbeeld in de chat, te pas en te onpas ernstige ziektes misbruiken om aan te duiden dat ze een dag iets minder lekker in hun vel zitten. :eureka:

ik heb t ook al zo vaak meegemaakt

je kan 2 dingen eraan doen
1. niet reageren
2. het nogmaals uitleggen

Back