Hobby, werk, studeren, sport.... TIJD?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik heb niet zoveel tijd. 3 Zoontjes: 1 van 2 jaar en 2 van 3 maanden :D.
Voor de rest werken, cursussen & sporten. Gelukkig zit ik 1.5 uur per dag in de auto. Dan kan ik mijn eigen "snippets" beluisteren\analyseren. Als ik dan wat tijd over heb kan ik gelijk al mijn wijzigingen\ideeen doorvoeren. Ben voor mijn gevoel in die paar uurjtes veel productiever. Het zou mij niet lukken om een avonden te reserveren voor het maken van muziek. Dan komt er echt niets uit.

Gr,

Michael

Hum ja heel bekend probleem dit...
Heb zelf ook een baan van 40 uur en meestal meer per week. Verder met bandje spelen, films kijken(ben film gek), boeken lezen, hier en daar een cursus je en dan ook nog in de kroeg hangen. Eigenlijk heb ik geen tijd om et allemaal te doen maja he wil ook eigenlijk niks opgeven. Dus dan de afwas maar niet meer doen:) Euh nee wat voor mij echt heel veel scheelt is om met mensen muziek te maken, ik heb nu standaart elke dinsdag en donderdag avond een opnamen avond met een vriend van mij. Dat scheelt echt zoveel in hoe productief je ben, als ik zelf zit te rommelen komen er snel dingen tussen door enzo, als je samen met iemand bezig ben, ben je toch een stuk gefocuster. Althans in mijn geval...Afijn eigenlijk heb ik gewoon een luxe probleem, teveel dingen die ik leuk en intressant vindt et me dan ook in wil verdiepen:stupid

Probleem is soms ook dat ik wel een idee heb maar dat ik allemaal die software niet goed ken of het kost me te veel tijd om dat uit te werken mbv die software. Een sampler idem, allemaal leuk en aardig maar voordat ik zo'n ding goed genoeg ken is mijn tijd op... Vaak heb ik een idee in mijn hoofd maar kan ik dat om bovengenoemde redenen niet uitwerken.

Origineel geplaatst door klausito
Probleem is soms ook dat ik wel een idee heb maar dat ik allemaal die software niet goed ken of het kost me te veel tijd om dat uit te werken mbv die software. Een sampler idem, allemaal leuk en aardig maar voordat ik zo'n ding goed genoeg ken is mijn tijd op... Vaak heb ik een idee in mijn hoofd maar kan ik dat om bovengenoemde redenen niet uitwerken.

Neem je het toch gewoon op? Werk je het uit als je wel weet hoe die software (wat die die dan ook mag zijn)

Origineel geplaatst door MadDonna
Neem je het toch gewoon op? Werk je het uit als je wel weet hoe die software (wat die die dan ook mag zijn)

Was het maar zo eenvoudig. Soms heb ik een idee om een sample die ik gehoord heb ergens in te verwerken. Moet je wel weten hoe...

Was het maar zo eenvoudig. Soms heb ik een idee om een sample die ik gehoord heb ergens in te verwerken. Moet je wel weten hoe...

Een bepaalde mate van inleren/instuderen zal je nooit kunnen voorkomen.

Origineel geplaatst door 6 trak
pcies... als je je uit de naad werkt voor veel centen en dan de meest dure gear koopt waar je bijna nix mee kan omdat je geen tijd hebt moet je daar hier niet over komen mekkeren :geslaagd:

Haha... heb je er aan gedacht dat er ook mensen zijn die zich uit de naad werken voor weinig centen en van hun hard verdiende spaargeld gear kopen? Bovendien loop ik nergens over te mekkeren en als je niets zinvols toe te voegen hebt aan deze discussie moet jij niet komen mekkeren in deze draad... :(

L4...

Haha... heb je er aan gedacht dat er ook mensen zijn die zich uit de naad werken voor weinig centen en van hun hard verdiende spaargeld gear kopen? Bovendien loop ik nergens over te mekkeren en als je niets zinvols toe te voegen hebt aan deze discussie moet jij niet komen mekkeren in deze draad... :(

L4...

Nee deze was erg zinvol:D Nee geintje..

Waar ik persoonlijk wel is moeite mee heb dat mensen altijd alles willen: mooi huis, mooie auto,dure gear, duur tv, enz. Als je geen bankdirecteur ben of weet ik veel wat gaat dat gewoon niet punt. Ik zelf heb opzig een redelijk betaalde baan, maar heb veel hobbies die veel geld kosten zoals films, heb een paar honderd films orgineel, muziek ook heeeel veel cds orgineel en nog meer boeken. Verder ga ik graag uit en maak ik graag muziek met leuke spullen. Dat alles bij elkaar kost gewoon een hoop geld. Daarom heb ik een gare auto voor een prikkie gekocht, woon in een goedkoop appartament, kloop geen dure merkkleding enzovoort. Heb je een baan die minder betaalt, is niks mis mee, maar kan je ook minder dingen kopen.

Hetzelfde geld voor tijd(kijk weer ontopic :) ) als je veel dingen wil doen heb je gewoon weg minder tijd voor die dingen. De eene heb de marzel dat die part time kan gaan werken de ander niet. Moet je andere dingen opzij zetten als je echt muziek wil maken. Minder slapen is goede optie:D Ik ben veel met muziek bezig maar maak denk maar 1 nummertje per maand ofzo, denk iets van 10 nummers per jaar, zou veel meer kunnen, ideeen zat, maar ik heb er gewoon de tijd niet voor en wil andere dingen er ook niet voor opgeven(zoals onzin posten op dit forum). Dus dan moet je daar gewoon tevreden mee zijn, anders wordt je een gefrustreert mens, en das niet goed voor de muziekale creatievietijd:)

Dus gewoon lekker chil met apperatuur die je kan betalen en de tijd die je heb relax een beetje muziek maken.
Oh en samen met mensen muziek maken, komt er ook meer van terecht:eureka:

Haha... heb je er aan gedacht dat er ook mensen zijn die zich uit de naad werken voor weinig centen en van hun hard verdiende spaargeld gear kopen?
zeker wel... echter jammer dat je je zo aangesproken voelt...
dank :)

zo, ik ga weer in de wei lekker mekkeren.. bwoaoaoaoaoaoa!

alles zo goed mogelijk inplannen komt bij mij neer op regels en regelmaat

geen internet in de studio = minder tijd kwijt aan surfen
geen teevee kijken = geen gedonder en tijdsbesparing
vaste studio avonden = je weet wanneer je in je studio zit dus kan je goed inplannen wanneer je andere dingen moet doen. Ben je daarmee klaar ga dan vooral niet de studio in :P
vast aantal uren voor studie = je studie blijft op rolletjes lopen, dus geen herkansingen en ander gedram waardoor je weer tijd overhoud
vaste tijden naar bed gaan en eruit komen = regelmaat en geen slaapgebrek, dus geen vermoeide gezichten in de studio = betere werksfeer in de studio

Ik heb gewoon tv in de studio en die staat altijd aan ook tijdens het afmixen en maken van muziek...gewoon lekker A-team kijken als de recorder aan het opnemen is :D

En natuurlijk ook de synthforum chat :D

En gewoon niet sporten. Dan krijg je ook niet te maken met allerlei vervelende blessures en sporterskwaaltjes.
Kortom, alleen maar voordelen. :eureka:

Re: Hobby, werk, studeren, sport.... TIJD?

Naast mijn full-time baan ..

En hier ging het mis..

Fulltime werken is een killer, veel mensen steken het meeste van hun tijd in een full time baan waardoor ze andere dingen ineens niet meer kunnen. Soms hebben ze dan nog een partner die hen aanvult in dat waar ze zelf te kort schieten en ze vragen zich dan met enige regelmaat of er niet meer is in het leven.

Ga part-time werken, je werk is het belangrijkste niet, het lijkt wel zo, maar als je nu niet ingrijpt gooi je je beste jaren weg.

Het is goed dat je je nu dingen afvraagt, nu, durf er naar te handelen! :okdan:

Re: Re: Hobby, werk, studeren, sport.... TIJD?

Origineel geplaatst door demian
of er niet meer is in het leven.
Voor sommigen (mij niet hoor) is werk een hobby. Dat zijn dan wel meestal de succesvolle mensen (op hun gebied).

minder tijd volgens een geforceerde planning indelen
Dat helpt bij mij denk ik niet. Ik heb nooit een planning gemaakt dus deze keer ga ik proberen wel te plannen. Zowel op lange als op korte (week) termijn.

plannen kan helpen, in ieder geval geeft het aardig inzicht in hoe je je tijd indeelt.
wat ik bedoelde met het bovenstaande. als je een planning hebt waar alles eenmaal inpast, hou dan ook wat ruimte over om vrij in te delen, en wijk er eens vanaf. dat geeft je het idee dat je meer vrije tijd hebt dan eigenlijk in de planning zit :) verder hebben 6trak en demian een punt. werk is niet het belangrijkste. parttime werken kan een oplossing zijn, maar er komt minder geld binnen en dat moet wel mogelijk zijn in je situatie.

En hier ging het mis..

Fulltime werken is een killer, veel mensen steken het meeste van hun tijd in een full time baan waardoor ze andere dingen ineens niet meer kunnen. Soms hebben ze dan nog een partner die hen aanvult in dat waar ze zelf te kort schieten en ze vragen zich dan met enige regelmaat of er niet meer is in het leven.

Op zich is tijd niet eens de factor met fulltime werken, je hebt in theorie nog de hele avond te besteden. Het is meer de energie die zo'n baan inzuigt waardoor je 's avonds gewoon niet altijd zin hebt (of je hebt wel zin, maar het komt er niet uit).

Mijn vriendin is met videoshit bezig en werkt sinds een paar maanden ook fulltime en heeft hetzelfde probleem. Zitten we lekker gefrustreerd inspiratieloos hier maar wat te zappen :stupid :stupid

Ga part-time werken, je werk is het belangrijkste niet, het lijkt wel zo, maar als je nu niet ingrijpt gooi je je beste jaren weg.[/B]

lowlands gemist en nu dit, .. . nu ben ik officieel depressief :(

In dat kader...

In dat kader...

chickenwaste.jpg

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back