Zelfbouw studiomeubel

Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
Vraagje: je hebt het mdf niet afgewerkt met fineer oid, beschadigt het nu niet snel op het tabelblad? Heb je het tafelblad ook nog afgewerkt met profiel of strips, of is dat gewoon een 'kale' voorrand?

Uiteraard zit er ook een profiel rond het tafelblad.

Na drie lagen lakverf heb ik de indruk dat het toch wel tegen een stootje kan. Natuurlijk zal elke kras veroorzaakt door een scherp voorwerp zichtbaar worden maar dat zal je met fineer ook wel hebben zeker?
Voor alle veiligheid voorzie ik inmiddels toch wel een muismatje. Al de rest op het tablet beweegt nagenoeg niet.
Nu moet ik ook wel zeggen (was ik nog vergeten te melden en is wel belangrijk) dat ik tussen elk van de drie lagen verf een paar dagen gewacht heb en dan lichtjes opschuren. Héél lichtjes maar wel zodanig dat alle oneffenheden weg waren. Dat maakt het tablet superglad en alles wat er op staat "schuift" lekker vanzelf als je het beweegt. De toekomst zal uitwijzen wat dit geeft, maar door de opzet kan ik altijd wel gemakkelijk het tablet wijzigen indien nodig, met een sterkere afwerking dan.

Intussen heb ik er al enkele dagen mee kunnen werken, alles is aangesloten en werkt weer goed. En het is een ZALIGHEID. Ik hoef enkel maar met de stoel te draaien om overal aan te kunnen en moet me niet bukken. Zelfs niet voor de EMU aan de linkerkant. Gewoon door het feit dat de zijtorens naar het midden staan gericht is de bereikbaarheid nu nagenoeg perfect.

Origineel geplaatst door PzHKL
Koop jezelf ook gelijk een goede gatenboor, dan heb je 't in no time netjes gefixed.

Voorzie toch ook maar een goede vijl :D
De doppen die ik heb hebben een binnendiameter van 6 cm. Dus ik maar boren met een klokboor van 6cm. In theorie dus, want het bleek toch een millimeter te klein te zijn. Dus mocht ik al die gaten toch nog wat verder uitvijlen. En bij de eerste was ik al meteen te enthousiast en vijlde iets te veel uit. Dan maar wat tape rond de binnenkant van de dop om het te laten klemmen.

Wow i am impressed! Volgens mij ben je je beroep misgelopen..Zulke handigheid en creativiteit moet je echt iets mee doen!
Puik werk!

ok,.... chapeau:mega: .

Origineel geplaatst door hermax
Voorzie toch ook maar een goede vijl :D
De doppen die ik heb hebben een binnendiameter van 6 cm. Dus ik maar boren met een klokboor van 6cm. In theorie dus, want het bleek toch een millimeter te klein te zijn. Dus mocht ik al die gaten toch nog wat verder uitvijlen. En bij de eerste was ik al meteen te enthousiast en vijlde iets te veel uit. Dan maar wat tape rond de binnenkant van de dop om het te laten klemmen.

Haha ja ik heb ook moeten vijlen inderdaad. Ik had nl geen groffe vijl dus heb me kapot gezwoegd met een fijne metaal vijl :W

Origineel geplaatst door PzHKL
In Groningen (maar ik neem aan dat het overal dezelfde winkel inrichting is), liggen ze bij een afdeling ergens 3/4 aan het eind vd route bij de deurklinken/knoppen/archiefdoosjes/bakken etc. :)
Ook niet duur herinner ik me.

Koop jezelf ook gelijk een goede gatenboor, dan heb je 't in no time netjes gefixed.

vanavond bij ikea groningen geweest. Heb me rot gezocht, helaas niks gevonden. 2 verschillende medewerkers gevraagd van ikea, 1 wist me te melden dat ze al zeker 3 jaar dit niet hebben, de andere kon het ook niet vinden in het systeem.

Hoe lang is dit geleden dat jij ze daar gezien hebt en vooral waar in de nieuwe winkel? Bij archief dozen etc lag het nu in ieder geval niet :(

mooie studio meubels! een hoop werk maar dan heb je ook wat, mijn studio is ook weer aan een verandering toe, komt steeds meer van die "rotzooi" binnen :)

ik zit te twijfelen aan een aantal 19 inch studio rekken of alles in 19 inch flightcases van stagg b.v.
weet iemand of het merk gator ook in nederland verkrijgbaar is? die maken 19 inch flightcases van maar 33 cm diep.

Origineel geplaatst door quifster
vanavond bij ikea groningen geweest. Heb me rot gezocht, helaas niks gevonden. 2 verschillende medewerkers gevraagd van ikea, 1 wist me te melden dat ze al zeker 3 jaar dit niet hebben, de andere kon het ook niet vinden in het systeem.

Hoe lang is dit geleden dat jij ze daar gezien hebt en vooral waar in de nieuwe winkel? Bij archief dozen etc lag het nu in ieder geval niet :(

Ja ik heb ze inderdaad al meer dan 3 jaar geleden gekocht daar... blijkbaar uit het assortiment genomen?
Ik vond het al een rare plaatsing, zo'n DIY produkt in een kant en klaar winkel.

http://www.wesjon.nl/index1.html
http://www.onlinebouwmarkt.nl/winkel/view_product.php?product=KABBNYN817
http://www.avinom.nl/nl/Producten/t...017/List/0/Level/a/ProductID/824/Default.aspx

SUPER!

ik had ze vandaag ook gezien bij de gamma (bij de stoelpoten) alleen die waren 80mm. ik wil 60mm

die avinom zien er echt mooi uit. Maar goed, die bij de onlinebouwmarkt ga ik maar eens even een zooi van bestellen.

bedankt!
:halleluja

Géén dank. Ben al benieuwd naar de fotos..... :)

Toppertje!! Erg mooi werk!

Heb die van mij ook zelf gebouwd, maar niet zo ingewikkeld. Geeft een supergoed gevoel om dan in je studiootje te kruipen. Heel veel plezier ermee, maar dat gaat zeker lukken! :mega:

:doei:

Back