Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
Vraagje: je hebt het mdf niet afgewerkt met fineer oid, beschadigt het nu niet snel op het tabelblad? Heb je het tafelblad ook nog afgewerkt met profiel of strips, of is dat gewoon een 'kale' voorrand?
Uiteraard zit er ook een profiel rond het tafelblad.
Na drie lagen lakverf heb ik de indruk dat het toch wel tegen een stootje kan. Natuurlijk zal elke kras veroorzaakt door een scherp voorwerp zichtbaar worden maar dat zal je met fineer ook wel hebben zeker?
Voor alle veiligheid voorzie ik inmiddels toch wel een muismatje. Al de rest op het tablet beweegt nagenoeg niet.
Nu moet ik ook wel zeggen (was ik nog vergeten te melden en is wel belangrijk) dat ik tussen elk van de drie lagen verf een paar dagen gewacht heb en dan lichtjes opschuren. Héél lichtjes maar wel zodanig dat alle oneffenheden weg waren. Dat maakt het tablet superglad en alles wat er op staat "schuift" lekker vanzelf als je het beweegt. De toekomst zal uitwijzen wat dit geeft, maar door de opzet kan ik altijd wel gemakkelijk het tablet wijzigen indien nodig, met een sterkere afwerking dan.
Intussen heb ik er al enkele dagen mee kunnen werken, alles is aangesloten en werkt weer goed. En het is een ZALIGHEID. Ik hoef enkel maar met de stoel te draaien om overal aan te kunnen en moet me niet bukken. Zelfs niet voor de EMU aan de linkerkant. Gewoon door het feit dat de zijtorens naar het midden staan gericht is de bereikbaarheid nu nagenoeg perfect.

.