Bedankt voor de complimenten!
Wat vraagjes beantwoorden dan:
- De kost prijs had ik al vermeld. In die 250 euro zitten dus ook nog de platen voor de derde toren voor later. Wat er NIET in zit zijn de 19"-accessoires die ik heb moeten kopen. Ik zal later nog wat meer gedetailleerde foto's plaatsen want je ziet nu bvb niet dat ik twee van die uitschuifbare racksteunen heb gekocht waar de BCR en de Fostex op staan. Eigenlijk zijn dat uitschuifplaten bedoeld als muisoppervlak voor onder 19" computers. Maar ze zijn stevig genoeg om er iets op te zetten.
- Die kabeldoorvoerdoppen: dat is inderdaad een probleem geweest. Ik dacht ook dat die wel simpel te vinden zouden zijn in eender welke doe-het-zelf zaak. Niet dus. Niet in de Gamma, de Brico of de Freetime. Gelukkig heb ik een zeer toegewijde vriendin die niet opgaf, bleef doorzoeken en ze dan toch gevonden heeft in zo'n doe-het-zelf zaak, geen keten, een echte zelfstandige zoals ze vroeger waren. Gedreven en met oog voor details (EN een grote stock). Ze kostten 2,4 euro per stuk.
Ook dat nepleder bleek een serieuze zoektocht te worden. Ook daar heeft Linda ettelijke winkels voor bezocht. De typische "stoffen-winkels" van vroeger bestaan gewoon niet meer! Uiteindelijk heeft ze een winkeltje gevonden waar het wel werd verkocht, maar niet meer in voorraad op dat moment. Ze hadden enkel nog een klein stukje over van 120 op 30 cm. Net genoeg! Ze kreeg het gratis mee.
- Alle werkuren samen zal iets zijn van 40 uren. Verspreid over een maand en dikwijls -letterlijk- tussen de soep en de patatten. Alle
zoekuren van Linda zullen ook wel een volledige werkdag kunnen vullen.
- De S01 samplers zijn nu niet bepaald bedoeld om veel mee te sampelen. Ik wil die gebruiken om er drumsets mee te maken. Samengekoppeld heb ik dan drumsets van telkens 16 klanken. En eenmaal ik 1 of 2 sets heb die mij aanstaan (zal al werk genoeg zijn) hoef ik daar niks meer mee te doen en kan het geen kwaad dat ze laag staan.
De EMU, beste Danny, die staat dan natuurlijk ook onder het kussen want zoals je weet hangen daar geen rackoren aan

dus aan de schuine kant lukt het niet. Bovendien (en dat is misschien de zwakke kant van mijn ontwerp), als je aan de onderste plaatsen van de schuine rails iets aanhangt dat tamelijk diep is, kan je aan de bovenste plaatsen van de rechte kant niets meer steken of het moet heel kort zijn, maar dan kan je daar weer niet goed aan om kabels te steken.
Het is daarom dat de rechtertoren aan de schuine kant onderaan begint met de A-station, dan de S4 en dan pas de JV1080.
Het is niet dat ik opzettelijk bescheiden doe over deze prestatie. Ik ben werkelijk geen goed timmerman. Waar ik dan wel mee wil uitpakken is dat het allemaal goed gelukt is door een goeie planning en voorbereiding. Niet zozeer op papier, want uiteindelijk is dat maar wat meetwerk. Nee, vooral goed over het ontwerp nadenken, weten wat je allemaal wil, en, op voorhand verschillende kluswinkels gaan bezoeken! Je kan maar zoveel plannen uitwerken als er grondstoffen voorzien zijn. Waarom koos ik voor mdf van 18mm dik? Omdat ik alleen maar profielen van 18mm kon vinden. Waarom koos ik voor een computertafeltje als basis voor het tablet? Omdat ik anders een serieus probleem zou hebben om dat tablet stabiel te laten staan, met een eigen constructie. EN omdat ik (zoals het probleem met de Mackie), als ik later beslis om ook een grote mixer of zoiets te gaan gebruiken, ik alleen maar het tablet moet vervangen. Wanneer ben ik met de uiteindelijke bouw begonnen? Pas nadat ik alle grondstoffen in huis had.
Het geheim hier was dus, op voorhand goed en veel nadenken, informatie verzamelen en véél geduld oefenen. Niks forceren, rustig aan werken. Kijk, en in plannen maken en nadenken ben ik wel degelijk heel goed.
Wie nog iets wil vragen, hou je niet in.