Zelfbouw studiomeubel

Ik had tussendoor mijn beeldscherm even schoongeveegd :D

In één woord: PRACHTIG :okdan: . Nu is hij wel veel te bescheiden, hoor. Hij kan veel meer dan hij laat uitschijnen en is zeker véél handiger. Knappe vondst trouwens; dat van die verf en het houtmotief :eureka: .

Hoedanook staat het nu veel ordelijker en praktischer dan voordien. Wat me wel verwonderd is dat een deel van je geluidsbronnen onder het kussentje staan (de S01's en de E6400) terwijl ik juist zou verwachten dat je daar veel met de knopjes zou moeten spelen.

In ieder geval prima ... I'll have two please :D .

:doei:

WOW :halleluja

dit ziet er zeer professioneel uit, mooi gedaan hoor.

ik ben zelf ook bezig op dit moment met de verbouw van mijn studio meubel, en dat is veel werk, maar dit soort fotos van het eindresultaat geven de burger weer moed!

dat van dat houtnerf schilderen wist ik niet, ziet er erg mooi uit.

vraagje:
die afdekplaatjes voor je kabelgaten, kun je die gewoon bij een bouwmarkt kopen?

Ziet er zeer goed uit
Ik ben zelf ook steeds aan het bedenken hoe ik het wat ergonomischer kan indelen maar ik zit met mijn grote Mackie 24.4 die kan ik nergens fatsoenlijk indelen en je wilt hem toch dichtbij hebben...

Bedankt voor de complimenten!

Wat vraagjes beantwoorden dan:

- De kost prijs had ik al vermeld. In die 250 euro zitten dus ook nog de platen voor de derde toren voor later. Wat er NIET in zit zijn de 19"-accessoires die ik heb moeten kopen. Ik zal later nog wat meer gedetailleerde foto's plaatsen want je ziet nu bvb niet dat ik twee van die uitschuifbare racksteunen heb gekocht waar de BCR en de Fostex op staan. Eigenlijk zijn dat uitschuifplaten bedoeld als muisoppervlak voor onder 19" computers. Maar ze zijn stevig genoeg om er iets op te zetten.

- Die kabeldoorvoerdoppen: dat is inderdaad een probleem geweest. Ik dacht ook dat die wel simpel te vinden zouden zijn in eender welke doe-het-zelf zaak. Niet dus. Niet in de Gamma, de Brico of de Freetime. Gelukkig heb ik een zeer toegewijde vriendin die niet opgaf, bleef doorzoeken en ze dan toch gevonden heeft in zo'n doe-het-zelf zaak, geen keten, een echte zelfstandige zoals ze vroeger waren. Gedreven en met oog voor details (EN een grote stock). Ze kostten 2,4 euro per stuk.
Ook dat nepleder bleek een serieuze zoektocht te worden. Ook daar heeft Linda ettelijke winkels voor bezocht. De typische "stoffen-winkels" van vroeger bestaan gewoon niet meer! Uiteindelijk heeft ze een winkeltje gevonden waar het wel werd verkocht, maar niet meer in voorraad op dat moment. Ze hadden enkel nog een klein stukje over van 120 op 30 cm. Net genoeg! Ze kreeg het gratis mee.

- Alle werkuren samen zal iets zijn van 40 uren. Verspreid over een maand en dikwijls -letterlijk- tussen de soep en de patatten. Alle zoekuren van Linda zullen ook wel een volledige werkdag kunnen vullen.

- De S01 samplers zijn nu niet bepaald bedoeld om veel mee te sampelen. Ik wil die gebruiken om er drumsets mee te maken. Samengekoppeld heb ik dan drumsets van telkens 16 klanken. En eenmaal ik 1 of 2 sets heb die mij aanstaan (zal al werk genoeg zijn) hoef ik daar niks meer mee te doen en kan het geen kwaad dat ze laag staan.
De EMU, beste Danny, die staat dan natuurlijk ook onder het kussen want zoals je weet hangen daar geen rackoren aan :D dus aan de schuine kant lukt het niet. Bovendien (en dat is misschien de zwakke kant van mijn ontwerp), als je aan de onderste plaatsen van de schuine rails iets aanhangt dat tamelijk diep is, kan je aan de bovenste plaatsen van de rechte kant niets meer steken of het moet heel kort zijn, maar dan kan je daar weer niet goed aan om kabels te steken.
Het is daarom dat de rechtertoren aan de schuine kant onderaan begint met de A-station, dan de S4 en dan pas de JV1080.

Het is niet dat ik opzettelijk bescheiden doe over deze prestatie. Ik ben werkelijk geen goed timmerman. Waar ik dan wel mee wil uitpakken is dat het allemaal goed gelukt is door een goeie planning en voorbereiding. Niet zozeer op papier, want uiteindelijk is dat maar wat meetwerk. Nee, vooral goed over het ontwerp nadenken, weten wat je allemaal wil, en, op voorhand verschillende kluswinkels gaan bezoeken! Je kan maar zoveel plannen uitwerken als er grondstoffen voorzien zijn. Waarom koos ik voor mdf van 18mm dik? Omdat ik alleen maar profielen van 18mm kon vinden. Waarom koos ik voor een computertafeltje als basis voor het tablet? Omdat ik anders een serieus probleem zou hebben om dat tablet stabiel te laten staan, met een eigen constructie. EN omdat ik (zoals het probleem met de Mackie), als ik later beslis om ook een grote mixer of zoiets te gaan gebruiken, ik alleen maar het tablet moet vervangen. Wanneer ben ik met de uiteindelijke bouw begonnen? Pas nadat ik alle grondstoffen in huis had.
Het geheim hier was dus, op voorhand goed en veel nadenken, informatie verzamelen en véél geduld oefenen. Niks forceren, rustig aan werken. Kijk, en in plannen maken en nadenken ben ik wel degelijk heel goed.

Wie nog iets wil vragen, hou je niet in.

Ziet er inderdaad heel netjes uit!

Wat ik vooral erg cool vind, zijn de kwaststrepen op het MDF. Dat geeft zoveel meer leven aan het hout dan een effen, strakke kleur erop. Zeker met transparante verfsoorten/beitsen. :halleluja

Nee, vooral goed over het ontwerp nadenken, weten wat je allemaal wil, en, op voorhand verschillende kluswinkels gaan bezoeken! Je kan maar zoveel plannen uitwerken als er grondstoffen voorzien zijn.

Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn. Het is niet over een nacht ijs gaan en vooral veel nadenken en lekker malen. Ik vind dat je een knap staaltje DIY heb neergezet :) Het is ook wel leuk om te doen.

Toevallig had ik een paar maanden terug ook ineens de aandrang om te klussen. Ik heb een autotje om naar mijn stage te gaan en ik luister dus elke dag 2 uur muziek dan wil ik ook wel een dikke bas :P heb toen een subwoofer gemaakt! Had nog 2 goeie speakers van Visaton en heb toen met een freeware progje t heel ding uitgerekend en gemaakt. Werkt als een gek :P hieronder een linkje met wat pics. Bas is heel solid en rond.

http://robin-amehoela.magix.net/ (en dan links subwoofer project)

Om nog even terug tekomen op het topic. Wel strak die 19" assecoires en dat kabel gat. Misschien wil je nog met ons delen waar je die onderdelen vandaan heb?

Wel een raar kleurtje, je subwooferkast :D
Maar mooi gedaan iig.

Alle 19" accessoires komen van bij Thomann.de
Zeer ruime keus wat dat betreft.
De kabeldoorvoergaten zijn van een plaatselijke kluswinkel, Claes center genaamd. (Heist-op-den-berg) Ze moeten zeker elders ook te vinden zijn.

hah thx je hebt gelijk hoor is nog grond verf :) wil nog zwart hoogglans erop doen, maar komt wel als ik vakantie heb :)

die gasten hebben echt veel bij thomann :o eerst maar wat meer 19"shit kopen en dan ga ik wel een meubeltje nodig hebben ;)

Ziet er top uit Hermax! Erg mooi gedaan, goed doordacht; en vooral ook top dat je je werkwijze met iedereen wilt delen (ben zelf ook aan het kijken om een megameubel voor m'n Soundcraft Ghost mengtafel te kunnen maken, dus die tips over de verf etc. zijn erg handig!).

Vraagje: je hebt het mdf niet afgewerkt met fineer oid, beschadigt het nu niet snel op het tabelblad? Heb je het tafelblad ook nog afgewerkt met profiel of strips, of is dat gewoon een 'kale' voorrand?

Ziet er echt geweldig uit !

Een grotere versie en dan het kussen doortrekken over de hele lengte met een mengtafel voor je computerscherm ipv een toetsenbord en een klavier geintegreerd ervoor en ik koop hem !

Hulde voor de tijd en moeite die je in de foto's en het verslag hebt gestoken, ik ben absoluut geen klussert maar heb het met veel plezier gelezen en het resultaat is fantastisch. Vanaf deze kant nog meer muziekplezier toegewenst :W

Mooi geworden hoor!
Ik sta te kijken van dat houtnerf patroon :)

Die afdekdoppen voor kabelgaten zijn ook bij IKEA te koop, die heb ik ook in mijn buro zitten.
Toevallig zag ik ze daar eens liggen.

Origineel geplaatst door PzHKL
Die afdekdoppen voor kabelgaten zijn ook bij IKEA te koop, die heb ik ook in mijn buro zitten.

:okdan: top, morgenavond ff heen dan :{

In Groningen (maar ik neem aan dat het overal dezelfde winkel inrichting is), liggen ze bij een afdeling ergens 3/4 aan het eind vd route bij de deurklinken/knoppen/archiefdoosjes/bakken etc. :)
Ook niet duur herinner ik me.

Koop jezelf ook gelijk een goede gatenboor, dan heb je 't in no time netjes gefixed.

Ah, dat was ook een optie geweest dan... al moet ik toch al een eindje rijden voor de kortstbijzijnde Ikea.

Back