Hoe mijn virus B met reason gebruiken?

Miss L.N.

Nieuwkomer
Heb een probleempje i.v.m mijn virus en reason. Hoe kan ik mijn Virus b met reason gebruiken? Dus mijn geluiden in reason krijgen. Gebruik ook een Midi controller namelijk m-audio O zone.

eigenlijk niet, maar als je toch je geluiden in reason wil

Je virus b opnemen op je computer bv met sound forge, daar loos samples van knippen en wavjes van maken. Dan kan je dat weer inladen in reason.

Ander emogelijkheid is cubase erbij gebruiken. reason dmv rewire aan je cubase koppelen en dan kan je binnen cubase wel je virus b opnemen.

of in plaats van cubase iets als ableton live lite, heb je normaal gezien al gratis gekregen bij die controller:)

ja heb ik er bij gekregen maar kan er niet echt mee werken omdat ik altijd met reason heb gewerkt:confused:

Kort door de bocht gezegd...

Kort door de bocht gezegd...

Reason kan geen geluid opnemen van een externe geluidsbron (in dit geval de Virus)
Reason zend geen midi-data uit om een extern app. aan te sturen (in dit geval de Virus)

Dus zoals al eerder gezegd, gewoon met een ander prog. sounds uit je Virus samplen en die daarna in de NN-XT, N19 of Redrum gooien. Als je recycle hebt kan je ook opgenomen samples van je Virus omzetten naar dr.Rex bestanden en kan je dus loops gebruiken.

Suc6.

Origineel geplaatst door Miss L.N.
ja heb ik er bij gekregen maar kan er niet echt mee werken omdat ik altijd met reason heb gewerkt:confused:

je kan het allicht proberen te leren..

heb er mij eens achter gezet maar kan er echt niet aan uit. weet zelfs niet waar ik moet beginne om zoals in andere programma's je melo's te tekenen laat staan dat ik mijn geluide uit mijn virus erop krijg:D

Dat had je toch kunnen bedenken toen je je virus aanschafte? Ik denk meestal al dagen van te voren na over mogelijkheden en dingen die kunnen en niet kunnen als ik iets nieuws ga kopen.

Origineel geplaatst door RezonatoR
Dat had je toch kunnen bedenken toen je je virus aanschafte? Ik denk meestal al dagen van te voren na over mogelijkheden en dingen die kunnen en niet kunnen als ik iets nieuws ga kopen.

Fijn antwoord weer :confused:

Wie heeft hier nou iets aan ? Als je het allemaal zo goed weet ... help anderen dan juist met je kennis. Ipv anderen vertellen hoe goed je wel niet bent ??!!

Weet wel hoe ik mijn virus moet gebruiken en met cubase lukt het wel maar krijg daar enkel mijn standaard midi geluid ipv mijn virus geluid:confused: en met cubase werk ik maar zelden dus weet eigenlijk hier geen oplossing voor. en nee ook de handleiding kan mij niet verder helpen:confused:

Heb je je midi goed aangesloten ? De midi uit van je pc op de midi in van je virus !!

Check of je geluidskaart goed geselecteerd staat in cubase.

Wat ook belangrijk is is dat je midi channels corresponderen ... dus virus op channel 1 ... de track in cubase ook op channel 1

:)

Alles is goed aangesloten. ik hoor mijn virus alsk met mijn midi een noot speel maar hoor ook het standaard midi gleuid. Al mijn channels staan goed alsk channel 3 op mijn midi zit selecteer ik ook channel 3 in mijn track. maar denk dan dat het misschien aan het verkeerd selecteren van mijn geluidskaart ligt.maar ook daar hebk al alles eens geprobeert=(

heb er mij eens achter gezet maar kan er echt niet aan uit. weet zelfs niet waar ik moet beginne om zoals in andere programma's je melo's te tekenen laat staan dat ik mijn geluide uit mijn virus erop krijg:D

toch nog eens proberen zou ik zeggen. Ik weet dat ik het in het begin ook niet helemaal snapte, maar als je een keer zo'n bijgeleverde tutorial doorwerkt dan moet je er echt wel uitkomen.
Zoals gezegd, met Reason kan het nou eenmaal niet dus zul je toch een andere oplossing moeten bedenken.

als je enkel met midi werkt heb je niks aan je geluidskaart... Maar dat terzijde, ik heb het vermoeden dat je een midi feedback loop hebt. Kan je de midi-out van je virus er eens uittrekken, hoor je dan nog steeds dat standaard midi geluid?

Bij de eigenschappen van je geluidskaart moet je even kijken of de synthesizer van je geluidskaart uit staat

Kijk ook even in cubase bij device setup ---> vst audio bay ofdat je ASIO driver geselecteerd heb, dat scheelt een hoop

Welke geluidskaart heb je eigenlijk? en wat voor midi interface heb je?

Geluidskaart soudndmax en midi interface is m-audio usb ASIO interface
Dan heb je twee geluidskaarten. M-Audio USB ASIO is toch audio en midi in één? Gooi die soundmax eruit en stel dan in cubase de VST audio bay in op je M-Audio ASIO

Ik denk dat je een conflict heb met de soundmax

Ga vooral door met Cubase, het is niet zo moeilijk als dat het eruit ziet en reason werkt perfect met cubase via rewire

Back