volumecontrol/hoofdtelefoon control

boeklanoei

Ouwe rot
Zoals wellicht bekend heb ik sinds kort een Lynx Aurora unit als converter/geluids-unit. Er valt wat betreft volume niets te controllen binnen mijn setup hardware-matig, alleen software-matig. Gezien mijn 2 monitoren sets ook niet te volume-controllen vallen, zoek ik een aparte (vermoedelijke tijdelijkere?) oplossing in de vorm van een klein kassie,boxje die ertussen in gezet gaat worden. liefst onder de 100 euro's.

Ook is het wenselijk dat ik er een hoofdtelefoon op kan gaan aansluiten, die ik dan tav. mijn setup geheel kan gebruiken (de hoofdteleoon ingang die normaal op je DAW,of geluidskaart-unit zit zeg maar).

Bij welk merk moet ik zijn? Is behringer of Phonic op dit gebied wel gewoon redelijk te noemen? Ik zoek dus eigelijk iets dat ik mijn aurora kan ''uitbreidde/verlengen'' met :

A een volume-knop
B 1 (of 2) hoofdtelefoon-ingang(en) die normaliter gewoon op zo'n unit zelf horen te zitten voor dik 3000 :( .

BVD,

Alex

Origineel geplaatst door Flesje
Soundcraft Compact 4
Het doet een beetje pijn aan de ogen om de woorden Behringer of Phonic in de zelfde alinea te zien staan als de woorden Lynx Aurora.

Ik zou minimaal voor een Mackie Big Knob gaan of nog beter een doos met alleen maar passieve componenten van onberispelijke kwaliteit. http://www.goldpt.com/

Origineel geplaatst door FrankH
Het doet een beetje pijn aan de ogen om de woorden Behringer of Phonic in de zelfde alinea te zien staan als de woorden Lynx Aurora.

Ik zou minimaal voor een Mackie Big Knob gaan of nog beter een doos met alleen maar passieve componenten van onberispelijke kwaliteit. http://www.goldpt.com/

Je hebt gelijk, en wat je noemt is mooi spul, maar dat kost wel een veelvoud van €100...
Met die Compact 4 blijven iig al je audio paden full balanced, en het klinkt IMO neutraal genoeg, maar ik heb dan ook geen Lynx in m'n PC hangen.

Laat ik het anders zeggen:

Stel dat Lynx op de Lynx Aurora een volume knop en een hoodtelefoon-ingang op hadden gezet. Dan kan ik niet geloven dat dat compenenten zouden zijn van 500-1000 euro's.

1.Ik zoek dus een ''goedkope'' oplossing sowieso wat betreft de volumeknop. Daar ga ik echt geen groot bedrag aan uitgeven. Dat wil onder de 100 euro's houden.

2.Eigelijk zoek ik ook iets wat betreft hooftelefooningang maar wat toch gebruikt maakt van de kwalitatieve converters van de Lynx Aurora.

3.Hoe wordt zoiets wat betreft aansluiting eigelijk in de setup/keten toegevoegd?

Ik zoek dus iets wat (zo goed als) volledig passief is, wanneer ik de converter kwalitiet van mijn Lynx aurora wil behouden?

Die compact 4 is gewoon een mixertje actief ??

Ik zou kijken voor zo'n SM pro Mpatch, volledig passief, netjes gebouwd (heb hem uiteraard open gehad), goedkoop, gebalanceerd en gewoon goed.
In de Mpatch2 (de grote draaiknop) zit ook een koptelefoon amp maar vind zelf die wat enger omdat het signaal wat schoon binnenkomt toch afgetakt moet worden om de koptelefoon aan te sturen, toch niet helemaal passief meer dan..
Ik heb er hier zelf ook eentje (Mpatch) en ben er nog steeds erg blij mee, was nog geen 100 euro en is mijn monitor switch (2 sets monitoren), switch tussen aux en main input (handig voor switchen tussen sources) en mono switch (mono compatibilty testen)
Heb ook nog naar een mackie big knob gekeken maar dan gaat je signaal toch weer door een paar trappen heen en daar word je signaal toch minder van.

Ik heb trouwens ook nog een spirit notepad (soundcraft dus eigenlijk) als submixertje voor mijn koptelefoon, draaitafel en CD spelertje etc, klinkt ook best netjes moet ik zeggen, niet echt hoorbaar in ieder geval.
Misschien optie om ook zo'n combi te maken? ik zou in ieder geval voor volume voor iets passiefs gaan, zeker met zo'n kaart die jij hebt, helaas is er niet heel veel keuze op dat gebied. ( destijds zelf ook best lopen zoeken)

Anders is het net alsof je met je ferrari naar de kwikfit gaat omdat de banden en schokbrekers daar lekker goedkoop zijn.. }:|

Ik zou voor de M-Patch 2 kiezen, volledig passief met hoofdtelefoonversterker. Gewoon ideaal!

Even wat meer geld uitgeven dan je vanplan was, dat merk je nu even maar het is de investering dubbel en dwars waard, je zul er nog jaren lang plezier van hebben.

Alle andere oplossingen zoals Soundcraft Compact 4 zijn actief en tasten je geluid aan.

Heeft presonus niet ook zoiets ??

Zijn er nog andere merken die hier iets mee doen?

* passief
* hoofdtelefoon ingang ( gaat ie dan gebruik maken van de converting van de Lynx Aurora?)
* volume knop

Heb nog een ander merk gevonden SLP, maar die beginnen met dik 300 euo's tot 700 euro's :stupid
Eigelijk toch belachelijk dat een ding van dik 3000 euro's ( Lynx aurora) nog eens niet te volume controllen valt? Was dat zo'n operatie geweest om z'n ding er op te planten? Waarom is dat eigelijk?

Ik heb de search er nog eens een keer op nageslagen met zoektermen als '' volume control'' mackie big knop'' en '' C control'' en ben achter de volgende dingen achter: Ik blijf onder de 130 euries sowieso. Dus verhalen ala: big knob, SPL,Presonus (om maar te zwijgen over zo'n cranesong : belachelijk :( ) blijven ver verwijdered van mij. Het enigste wat ik eigelijk nodig heb is: passive hoofdtelefoon ingangetje en een volumeknop. Misschien is het wel leuk om mijn beidde sets monitoren er op te kunnen zetten, maar zelfs dat zou geen echte pre zijn. Ik zit dus te dubben tussen een klein ultra clean,passive mixertje ala een een 40-80 euries. Of zo'n SM ding. Klote dat die Nanopatch geen headphone ingang heeft, anders was het voor 95% al een uitgemaakte zaak, wat mij betreft. Merken als Samson,Behringer,Phonic zouden mij opzich ook kunnen bekoren, waar het niet dat mijn enigste angst is dat er een zogenaamde ''signaal kleuring'' zou kunnen plaats vinden.

Eigelijk wel, maar ik vind het zo'n oldschool,lelijk,''kolosaal'' ding.
Eigelijk hoopte ik dat zo'n behringer, of phonic toch behoorlijk passief is, of passiever dan wordt aangenomen. Dan ben ik klaar voor 40-60 euro's.

Hoe gaan de mackie H824's eigelijk in/op zo'n SM2 ding?
Ik heb er samen met een andere jongen naar gekeken en we kwamen er niet echt aan uit?
maakt het nog wat uit wanneer ik de mackies H824 via XLR of gewoon jack aansluit?

Back