mc-202 programmeren

Kun je eens een klein beetje meer uitleggen hoe je dat precies doet met die tape opslag. Hoe sla je precies op en hoe krijg je je sequence dan terug in de 202.

vette bak trouwens die mc 202, dat is een blijver, één van men favoriete synths.

Heel simpel, je sluit gewoon een tapedeck, md speler, of mp3speler, of ander opnameapparaat aan op de save uitgang.

Uit m'n hoofd:
- Druk shift+save. Houdt de shift ingedrukt, terwijl je een nummer toekent aan de sequence (bijv 202)
- Druk op opnemen op je recorder
- met shift nog steeds ingedrukt, druk je op enter. Eerst komt er een testgeluidje van 2 seconde en dan begint de sequence. Dit duurt bij elkaar iets van 11 a 13 seconden.
- Druk shift+verify en speel het opgenomen stukje af. Als het goed is zie je eerst een puntje of streepje knipperen en dan verschijnt het nummer dat je aan de opname hebt toegekent. Hierdoor weet je dat het gelukt is.
- thats it!

(wellicht heb ik het niet helemaal goed, vertel het zo uit m'n hoofd, dus kan iets mis hebben, maar het staat in de manual)

Let wel op:
- Probeer het eerst uit met een simpele sequence, alleen om te testen. Het opnamevolume bepaalt of de 202 de sequence wel of niet kan inladen. Het is dus verstandig dat je settings opschrijft zodra het gelukt is.
- Ik heb het geprobeerd met m'n mp3speler, maar dat werkte niet. Ook met zo'n mini taperecordertje werkte het niet, die nam wel veel ruis op. Met m'n minidiscrecorder (walkman) gaat het prima. Wellicht dat het ook met de pc gaat, maar dat heb ik niet geprobeerd. Ik vind een mdwalkman wat makkelijker.

En dat is niet omslachtig wil je zeggen?

kijk blijft lastig die sequencer maar goede resultaten mogelijk

en astk thuis zou werken ,..met dit app zouik de cv / gate mod erop doen datie strak loopt
toch egt fyner

voor live istie in zn org ornaat wel t beste
2x sequence uit
kijken asjeder 2x iets anders aan hangt
axxe en cs15 ofso

Nope, dat kan niet voor zover ik weet. Alleen transposen met de range knop.

tis geen real time programmable sequencertje
anders ssssssssss.
meestalkan dat ook aleen met een arpegiater
ken maar weing sequencer die ff kan transposen ..
tb
en uhhhhhhhhh

101, juno60 ook hoor. juno60 moet je wel goed timen,
maar bij de 101 steek je gewoon een tandenstoker er tussen.

303 idd, en de 303 kan je ook realtime gate instellen, dat kan volgens mij ook niet echt
op de mc202, je kan wel meespelen op de metronoom maar hij doet niet overdub zoals op de 303. writemode-play-patternclear-tap

ik gebruikaltyd een losse jack de "nipple " past preciestussen twe toetsen

gate tyden instellen kmoet zeggen kom vaakniet verder dan bv een 16 based pattern slides / acc dat wel
kmoet me toch meer ..dat eigen maken zekersmbt intellie acid:D
ala ceephax

Ja meer dan 16 steps pattern maak ik tot nog toe ook niet op mijn 202. Eigelijk jammer want hij heeft een heel uitgebreide sequencer. Je moet denk ik wel van te voren je noten opschrijven (notenbalk?) incl. nootlengte en gate time. Probeer maar eens donna summer I feel love sequence te proggen op een 202... (incl de transpose).

Iemand ervaring met realtime inspelen van de sequencer? Na 2x4 metronoom bliepjes begint hij met opnemen. Het probleem is als je klaar bent. Je moet na je laatste noot direct op stop drukken anders neem je een rust op. Of is er een andere manier?
Hoe werkt realtime trouwens met externe sync? Of kan dat helemaal niet? Ik heb het geprobeerd maar dan krijg ik een soort flatline van de metronoom biep...

Nipple? Dat gebruik je toch meestal voor een 101 transpose?

Ja, ik zit alleen met die realtime, als je niet tijdig op stop drukt, dan krijg je een extra maat (192 dus) erbij. Hoe verwijder je die? (jaja.. ik heb de manual al geraadpleegd...;)) En realtime als hij extern gesynced is, hoe zit dat?

Ja, ik zit alleen met die realtime, als je niet tijdig op stop drukt, dan krijg je een extra maat (192 dus) erbij. Hoe verwijder je die? (jaja.. ik heb de manual al geraadpleegd...;)) En realtime als hij extern gesynced is, hoe zit dat?

Druk op pitch bij edit, en dan bij de step toetsen (del & ins) hellemaal naar de laatste noot met ins, dan shift delete (del) en dan enter.

Dan verwijdert hij de laatste noot, die wil ik echter behouden. Ik wil de volgende "bar" verwijderen (die leeg is, omdat ik zeg maar te laat op stop drukte).

Dan verwijdert hij de laatste noot, die wil ik echter behouden. Ik wil de volgende "bar" verwijderen (die leeg is, omdat ik zeg maar te laat op stop drukte).

Dat weet ik ook niet zou ik ook graag willen weten trouwens

Back