G5 noise probleem

talkboxert

De man achter Exceeder
ik zit met een probleempje.

Zodra ik mijn mac aanzet krijg ik last van digitale noise die ik terug hoor komen via vooral mn ms 20.

Ik heb een dual 1.8 power PC G5, en ik heb de ruis al aardig kunnen verminderen door (een oude versie van) "CHUD tools" te instaleren.
Hierbij zit een control panel waarbij je "NAP" kunt uitschakelen (is geloof ik iets met of de processor gaat slapen of niet)

Dit help al een boel maar toch blijf ik in het signaal van bepaalde synths (sommige meer dan andere) muisklikken, diskactiviteit etc horen.

Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Op internet hoor ik verhalen over dat dit een bekend euvel is met mijn mac/dAT T AAN DE POWER SUPPLY LIGT ETC..

Heeft iemand hier ervaring mee?

Als de computer uitstaat is er niks aan de hand??\

Kijk even of je de mac op een aparte groep kan aansluiten (desnoods met een verlengsnoer om te proberen) en of je probleem dan verholpen is.

ik heb alles wat dat betreft geprobeerd :

MAc/tafel/ms20 op andere groep maar helaas.....

Ik had vroeger een Furman Power Conditoner in mijn rack zitten om storingen op de lijn te verminderen.

Misschien is het een idee om zo'n een ergens een dagje huren om te kijken of 't wat oplost, de meeste PA verhuurders hebben wel zo'n ding liggen.

Back