Korg m1

RisQo

Nieuwkomer
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem ik heb een korg M1 maar die gaf op een gegeven moment INIT PROGRAM..
nou ik heb dan de interne batt. verwisselend de C2032 en dan via MIDI-Ox de fabrieks geluiden terug gezet met Sysex.
ik heb deze gegevens achterhaald via het net enzo.. het zou dus moeten werken...maar hij zet de geluiden allemaal wel goed terug want ik zie al mijn geluiden weer maar ik hoor helemaal niets...nou heb ik dan mijn delay bij midi-ox wat hoger gesteld zodat de overdracht langzamer wordt maar nog niets...Het lijkt wel dat die alleen die namen veranderd maar geen geluiden terug zet...Ik weet het niet meer!!!

Weet iemand wat er aan de hand is...Ik kom er niet uit Help me mensen!!!!

Afz. RisQo:confused:

Attachments

• m1.txt
    5,3 KB · Bekeken: 148
Welkom op het Forum

Kijk even of Local ON/OFF staat :) als die Off staat dan werkt je klavier niet dus
moet je hem op ON zetten ,stuur je echter de M1 met een externe keyboard aan
en er komt nog geen geluid uit de M1 dan moet je nog eens je geluiden dumpen
naar de Korg M1 :)

Laatst gewijzigd:
korg m1

korg m1

Hoi,

local staat on en ik heb keer op keer de geluiden gedump... maar nog niets...

als ik via sysex alles transmit is dat alleen die data omdat het maar 0.91kb is of gaan er ook geluiden mee..ik weet het niet hoor zeg maar wat!!!!! maar ik hoor echter niets.

Ik heb ook andere uitgangen geprobeerd zoals de phone en links mono, rechts en de andere maar nog niets...

ben echt radeloos... ben zo gehecht aan die m1, wil hem weer werkend hebben!!!

als iemand een ander opties heeft laat me het a.u.b. weten!!!

Maar nog bedankt voor je reactie!!!

korg m1

korg m1

ja heb ik ook gedaan , ik heb precies gedaan wat er staat....ik snap het zelf niet alle kabels zijn ook goed heb ze ook getest....midi werkt gewoon want als ik een toest druk zie ik hem wel in midi-ox...

help mensen!!!!

korg m1

korg m1

allen wel, ze zeggen zodra het transmit is moet je op synth. completed zien en dat zie ik niet...

waarom weet ik niet maar hij zend wel die data enzo want ik krijg al de fabrieks geluiden te zien maar niet te horen!!!

de instelling van de korg zijn ook goed denk ik... alles staat enable!!! dusss....wat doe ik fout men!!!!

korg m1

korg m1

heb ik ook al geprobeerd... maar wederom niets....tja ik zou het ook niet weten meer...ik doe precies wat jullie zouden doen denk ik...zou mijn m1 kapot zijn.... nee toch... midi enzo werkt allemaal..had op een module aangesloten en perfect alles ok...

Nogmaals help!!

Het enige wat nog aan de hand zou kunnen zijn is dat het volume in de programma's zelf op nul staan. Pak de piano preset en ga daar eens in klooien. Mijn M1 staat op dit moment enigzins buiten bereik, dus kan ik zelf even niet testen wat je zou kunnen doen.

Je zou ook nog verder op het net kunnen zoeken naar een alternatief voor je Sys-ex. Het lijkt me dat het vergroten van de MIDI delay geen zoden aan de dijk zet, de transmissie-snelheid van MIDI ligt vast.

Koppel je M1 helemaal los van je setup en gebruik alleen een koptelefoon, je weet dan zeker dat er geen andere storende factoren zijn.

Suc6

JurgeN

Re: korg m1

Origineel geplaatst door RisQo
heb ik ook al geprobeerd... maar wederom niets....tja ik zou het ook niet weten meer...ik doe precies wat jullie zouden doen denk ik...zou mijn m1 kapot zijn.... nee toch... midi enzo werkt allemaal..had op een module aangesloten en perfect alles ok...

Nogmaals help!!

idd vaag :confused:

korg m1

korg m1

Nou jurgeN,

Ik heb probeerd van wat jij zei... maar nog geen resultaat... terwijl alles het doet he...zels mijn sw pedalen werken normaal, niet dat het uitmaakt maar ik d8 mischien ligt het aan de hele print ofzo weet ik veel!!!

heb je aan ander optie!!!! of iemand anders!!

ben echt radeloos!!!

Lezen is niet gemakkelijk, ik heb daar zelf ook wel eens moeite mee. Als je een midikabel op de in en uitpoort van een synth moet aansluiten, dan zegt het type kabel eigenlijk meer dan voldoende.

Origineel geplaatst door RisQo
hoe bedoel met midikabel van de out naar in... welke out, midi out, of de lijn ingang....snap het niet...

Sjeuz,... :confused:

Je pakt een Midi-kabel,
Deze sluit je aan op de volgende manier:
Het ene eind van de Midi-kabel steek je in de Midi-OUT van de M1,
Het andere eind van de Midi-kabel steek je in de Midi-IN van diezelfde M1.
Als je nu ineens wel geluid hebt dan staat je Local op OFF.

Op deze manier omzeil je het Local ON/OFF-probleem.
Je moet de kabel bij Local-On niet laten zitten omdat dan alles wat je doet twee keer door de synth wordt ontvangen.

Als ie het nou nog niet doet dan is er waarschijnlijk iets aan de hand met je outputboard. Komt vaak genoeg voor.

Laatst gewijzigd:
Back