Noot blijft aanhouden

Groene ridder

Ouwe rot
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met Logic Express 7.1
Ik werk met een PowerMac G5.

Midi spoor 1 (met ikoontje van een piano) stuurt mijn V-synth aan via de Motu Express 128.
Alles lijkt te werken.
De v-synth laat de noten van het Midi spoor 1 horen.
(Ik moet wel in één van de audio tracks op het R-knopje (record) klikken om het te horen)

Wanneer ik op de noten van midi-track 1 klik (bv.om noten te veranderen of een noot bij plaatsen), dan speelt de V-synth die en blijft deze noot aanhouden.
Ook al doe ik niets meer in Logic.

Het lijkt wel alsof de V-synth in een loop komt of zo.
Hetzelfde probleem heb ik ook reeds met de Fantom XR meegemaakt.
De noten blijven duren, wanneer je ze gewoon selecteert in Logic.

Als ik op de V-synth (of Fantom) dan een andere preset kies houd de noot op met spelen.
Maar dan heb ik niet meer de patch waarmee ik aan het werken was.

Kent iemand dit probleem.
Hoe kan ik dit verhelpen?

Het lijkt alsof je alleen een note-on en geen note-off verstuurt. Dat heeft in principe niets te maken met een midi-loop. Hoe dat op te lossen is of waar het probleem nu precies ontstaat weet ik niet. Ik kan logic nl. niet. Hangende midi-noten kun je bij veel synths het zwijgen opleggen dmv een panic butten. Soms is dat een aparte knop, soms een combinatie van knoppen, maar het kan ook een opdracht zijn vanuit je sequencer. Panic = all notes off. Hetzelfde gebeurt ook als je van patch wisselt. Ik zou het probleem dus niet in de synths, maar in de aansturing vanuit de sequencer zoeken.

Wat ook een mogelijkheid zou kunnen zijn is dat je voor de sound te weinig stemmen hebt geselecteerd. Stel het geluid is 2 stemmig en je slaat 3 verschillende noten tegelijk aan dan blijft ie ook hangen.

:)

Back