Synthmeeting Kufstein

Synthfraek

Synthfreak
Afgelopen weekend naar Kufstein geweest om de Bluesynth Synthmeeting bij te wonen.
Een paar foto's voor een eerste indruk.
Op de www.bluesynths.com zal binnenkort een verslag komen met veel meer/betere foto's.

Attachments

• 100_1807.jpg
    100_1807.jpg
    158,1 KB · Bekeken: 113
Ja, dat zal best! We moeten binnenkort maar s afspreken :D

hi! Leuk jullie te ontmoeten, en ook weer eens echt nederlands te praten :D! -is-ie heel thuisgekomen?

Ik vond 't super, Theo, dank voor je geniale organisatie! Toch, moet ik toegeven, is er een paar van mijn helden gestorven. Het ergste: de Prophets. Er waren er 3 (!!) plus een T8. En ergens deden ze me helemaal niks. Okee, knakkig basje erin, zal zich vast goed in de mix invoegen maar verder...hmmz! De OB-X deed het veel beter, in mijn oren. En dan niet alleen bombastische vetsounds, maar ook holle soundscapes kwamen er lekkerder uit vond ik. De Jupe6 vond ik helemaal een deceptie evenals de veelgeroemde Synthex. Qua poly's stak er eentje met kop en schouders bovenuit en dat was de (had ik nog nooit gespeeld)....JUNO60! Simpel, ok, veel gehoord, ok, maar eindelijk een instrument met soul, met attitude. Lekker intuitief en een toffe arpeggiator.

De mono's vind ik spannender.Een minimoog had ik ook nog nooit gespeeld (je vraagt je af wat ik de afgelopen 27 jaar heb gedaan..welnu...pianospelen ;) ) en daar spat de inspiratie vanaf. Zo ongeveer bij iedere knoppen-stand komt er diks en spannends uit. Misschien nog wel mooier vond ik de OB-1. Leuk ook de Teisco/Kawai hoek, oftewel ARP sound met eindelijk eens behoorlijke hardware.

Eervolle vermeldingen voor de RD-1000, super keybed en een mooie Rhodessound. OK, klinkt niet als een Rhodes, maar veel dynamiek erin en leuk om te spelen, en voor de DX1 omdat ie zo GIGANTISCH is! En last but not least..de Grotrian Steinweg vleugel die, sorry, de superlatieven zijn bijna op, in mijn leven 1 van de beste vleugels is die ik gespeeld heb.

Leuke mensen verder, veel "internethelden" ontmoet zoals Robert Wittek en Till Köpper. En aardig dat ze me niet gelynched hebben toen ik daar met mijn digitale Nordje aankwam (ze hebben er zelfs op gespeeld...jaja!)

Als je de kans hebt, er is binnenkort nog een meeting in de buurt van Zwitserland/Bodensee geloof ik.

Origineel geplaatst door Stage73
hi! Leuk jullie te ontmoeten, en ook weer eens echt nederlands te praten :D! -is-ie heel thuisgekomen?

Ik vond 't super, Theo, dank voor je geniale organisatie! Toch, moet ik toegeven, is er een paar van mijn helden gestorven. Het ergste: de Prophets. Er waren er 3 (!!) plus een T8. En ergens deden ze me helemaal niks. Okee, knakkig basje erin, zal zich vast goed in de mix invoegen maar verder...hmmz! De OB-X deed het veel beter, in mijn oren. En dan niet alleen bombastische vetsounds, maar ook holle soundscapes kwamen er lekkerder uit vond ik. De Jupe6 vond ik helemaal een deceptie evenals de veelgeroemde Synthex. Qua poly's stak er eentje met kop en schouders bovenuit en dat was de (had ik nog nooit gespeeld)....JUNO60! Simpel, ok, veel gehoord, ok, maar eindelijk een instrument met soul, met attitude. Lekker intuitief en een toffe arpeggiator.

Als je de kans hebt, er is binnenkort nog een meeting in de buurt van Zwitserland/Bodensee geloof ik.

Ik vond het ook erg OK om nog een nederlander tegen te komen !
Hij is heel aangekomen en heeft al overuren gedraaid ;-)
De mensen aanwezig waren idd. top!
En ook via deze weg nogmaals dank aan Theo voor het organiseren van deze meeting !

De mening van jou over de poly's kan ik idd. alleen maar bevestigen.
De Synthex kon ik al en doet mij weining. De prophets had ik ook (veel) meer van verwacht.
Ook het verschil tussen de rev2 en rev3 was voor mij niet direct te merken (Maar dat kan aan mij liggen...)
De OB8 bevalt dan stukken beter.
De Jupiter6 vond ik ook minder..

Ik heb even genoeg autobahn gezien voor de komende tijd, dus Zwitserland laat ik aan me voorbij gaan.

Origineel geplaatst door Hanz
Tjonge, en dat lees je dan achteraf... :o:

Was idd. handiger geweest om dit eerder te melden, maar bluesynths is voor mij en anderen volgens mij toch een favorieten pagina ?
Maar ik had ook niet verwacht dat er nog meer zotten waren om deze afstand af te leggen voor een paar synths te bekijken. Achteraf was het zeker de moeite waard !
Maar zet maar in de agenda, volgend jaar is volgens mij weer een meeting 8o)

Origineel geplaatst door Roel
valt me op dat alles erg netjes verzorgd was daar. goede organisatie volgens mij. liefhebbers ook allemaal zo te zien :)

Inderdaad niet te veel mensen, overal hoofdtelefoons bij in plaats van duizend speakers die door elkaar raggen.

Origineel geplaatst door bikkel
Inderdaad niet te veel mensen, overal hoofdtelefoons bij in plaats van duizend speakers die door elkaar raggen.

Er waren idd. niet al te veel mensen waardoor er ruim de tijd was om instrumenten uit te proberen.
Het grootste probleem was steeds weer : "Welk instrument zal ik nu nog uitproberen ?"

De organisatie was erg goed.
Eigen hoofdtelefoons meenemen lijkt me ook verstandig om het aantal kabels te reduceren en om alleen het instrument te horen wat je bespeelt.

Nog even een paar foto's.

Attachments

• 100_1791.jpg
    100_1791.jpg
    57,3 KB · Bekeken: 95
Back