hi! Leuk jullie te ontmoeten, en ook weer eens echt nederlands te praten

! -is-ie heel thuisgekomen?
Ik vond 't super, Theo, dank voor je geniale organisatie! Toch, moet ik toegeven, is er een paar van mijn helden gestorven. Het ergste: de Prophets. Er waren er 3 (!!) plus een T8. En ergens deden ze me helemaal niks. Okee, knakkig basje erin, zal zich vast goed in de mix invoegen maar verder...hmmz! De OB-X deed het veel beter, in mijn oren. En dan niet alleen bombastische vetsounds, maar ook holle soundscapes kwamen er lekkerder uit vond ik. De Jupe6 vond ik helemaal een deceptie evenals de veelgeroemde Synthex. Qua poly's stak er eentje met kop en schouders bovenuit en dat was de (had ik nog nooit gespeeld)....JUNO60! Simpel, ok, veel gehoord, ok, maar eindelijk een instrument met soul, met attitude. Lekker intuitief en een toffe arpeggiator.
De mono's vind ik spannender.Een minimoog had ik ook nog nooit gespeeld (je vraagt je af wat ik de afgelopen 27 jaar heb gedaan..welnu...pianospelen

) en daar spat de inspiratie vanaf. Zo ongeveer bij iedere knoppen-stand komt er diks en spannends uit. Misschien nog wel mooier vond ik de OB-1. Leuk ook de Teisco/Kawai hoek, oftewel ARP sound met eindelijk eens behoorlijke hardware.
Eervolle vermeldingen voor de RD-1000, super keybed en een mooie Rhodessound. OK, klinkt niet als een Rhodes, maar veel dynamiek erin en leuk om te spelen, en voor de DX1 omdat ie zo GIGANTISCH is! En last but not least..de Grotrian Steinweg vleugel die, sorry, de superlatieven zijn bijna op, in mijn leven 1 van de beste vleugels is die ik gespeeld heb.
Leuke mensen verder, veel "internethelden" ontmoet zoals Robert Wittek en Till Köpper. En aardig dat ze me niet gelynched hebben toen ik daar met mijn digitale Nordje aankwam (ze hebben er zelfs op gespeeld...jaja!)
Als je de kans hebt, er is binnenkort nog een meeting in de buurt van Zwitserland/Bodensee geloof ik.