Cubase snapt VST's niet

Alex Verone

Ingeburgerd
Een vraag over Cubase! Als ik via VST instruments de Korg M1 laadt, komt die in het rijtje te staan (onder de audio tracks en midi tracks). Echter neemt hij het niet op als midi, maar als audiotrack die Stereo In opneemt.. Wie snapt dit? (dit is dus als ik inspeel met m'n muis, ik heb nog geen keyboard). Ook kan ik na het inspelen dus niet de key editor openen o.d. omdat hij het als audiotrackje opneemt..

Eerst een midi trackje aanmaken en dan links de synth selecteren werkt ook niet, hij splits die Korg ook op in M1+M2, M3+M4 etc. En als ik wat speel zie je dat alleen M1+M2 een signaal ontvangt (alles wat ik speel).. Maar het midi kanaal snapt m alleen niet..
Ik heb hem op dezelfde manier als de Battery assigned aan een midi track. input en output Kort M1... en op die manier doet die het wel met Battery maar niet met die Korg.. Als ik het midi kanaal op all inputs zet, doet die het ook niet..

Het blijft niet werken, zie dit plaatje:
cubaseprobleemqn1.jpg

Met andere VST's werkt het ook niet, alleen met Battery.. Ik speel dus (tijdelijk) in met m'n muis, maar dat zou geen vershcil mogen maken? Het midi kanaal ontvangt gewoon niks.

Origineel geplaatst door Ramoonus
zo te zien ontvangt het kanaal wel wat

staat je audio driver wel goed ingesteld?

bedoel je in Cubase of in de VST? Voor zover ik weet staat het overal hetzelfde ingesteld. (dus bij de niet werkende vst's hetzelfde als bij Battery, welke wel werkt..) Ik ga het nu even controleren.

uhm bij cubase

geluid vst > cubase > geluidskaart

Ik heb een Augigy onboard kaartje. Hij staat in Cubase, en in de vst's op ASIO DirectX Full Duplex Driver.

Maar het gekke is, bij Battery kan ik bij het midi kanaal niet alleen All MIDI Inputs selecteren, maar ook Battery. Dus dan staat de in en out op Battery, en dan doet die het!!!! Maar dat kan bij de rest niet..

ik denk dat wijs is eerst de handleiding te lezen

PS: je hebt toch wel de software gekocht ? }:|

Ja maar daar werd ik ook niet wijzer van!... Iemand die het weet :confused:

ik weet niet wat je fout doet mij is er uberhaupt al geluid uit cubase gekomen?

Haha er is zeker al geluid uit cubase gekomen, en als ik iets speel (zoals je op dat plaatje ziet) dan hoor ik dat ook gewoon! Alleen het Midi kanaal ontvangt het niet.

Origineel geplaatst door Alex Verone
Haha er is zeker al geluid uit cubase gekomen, en als ik iets speel (zoals je op dat plaatje ziet) dan hoor ik dat ook gewoon! Alleen het Midi kanaal ontvangt het niet.
op de afbeelding zie je overduidelijk de VU meter uitslaan
dus ergens staat er iets niet goed
je mixer ofzo?

op de afbeelding zie je overduidelijk de VU meter uitslaan
dus ergens staat er iets niet goed
je mixer ofzo?

Ja klopt, de VST stuurt een signaal, en dat hoor ik ook, maar het midi kanaal wil het niet ontvangen. Ik heb geen mixer aangesloten. Ik snap ook niet waarom Battery het wel doet, en de rest niet:confused:

nieuwe sequence/track maken
VST aanzetten
midi spoor aanmaken
dit nieuwe midi spoor routen naar *VST synth naam*

ik zie het probleem niet?
zoveel kan er niet mis aan gaan

Ik denk toch dat dit aan de manier van inspelen ligt, want met een muis inspelen is net echt de gangbare manier.

Probleem is dus dat je midi informatie niet bij het midispoor terecht komt. Verzend die Korg plugin uberhaupt wel midi informatie als je er met je muis op klikt?

Origineel geplaatst door Bammel
Ik denk toch dat dit aan de manier van inspelen ligt, want met een muis inspelen is net echt de gangbare manier.

Probleem is dus dat je midi informatie niet bij het midispoor terecht komt. Verzend die Korg plugin uberhaupt wel midi informatie als je er met je muis op klikt?
geen idee

piano roll gebruike en weg zijn je problemen

geen idee

piano roll gebruike en weg zijn je problemen

Ik weet niet of de VST een 'midi signaal' verzend. Maar ik vind het raar dat het met Battery (ook met de muis) wel werkt en bij andere VST's niet..

Origineel geplaatst door Alex Verone
Ik weet niet of de VST een 'midi signaal' verzend. Maar ik vind het raar dat het met Battery (ook met de muis) wel werkt en bij andere VST's niet..
de polysix zou gewoon geluid moeten geven
zo niet dan staat er toch iets verkeerd

Wat je via de muis op het keyboard van je VST inspeelt wordt (bijna) nooit naar midi gestuurd.

Koop een midi keyboard/controller/synth en speel het gewoon in.

Ik zie die audio track niet.
Wel automation tracks.
Als je die eens weghaalt?

Maak je hele arrangement is leeg en zet er 1 spoor (midi) in en die linken naar de MS20 en dan kijken.
Stuur je aan met een keyboard?

Origineel geplaatst door KiaM
Ik zie die audio track niet.
Wel automation tracks.
Als je die eens weghaalt?

Maak je hele arrangement is leeg en zet er 1 spoor (midi) in en die linken naar de MS20 en dan kijken.
Stuur je aan met een keyboard?

Ja heb ik gedaan --> new project --> empty -> midi kanaal maken, vst laden, niks..

Ik stuur dus niet aan met keyboard, maar met muis.

Back