303 baslijntje:Roisin Murphy - "Overpowered"

Haar vorige album is geproduceerd door Matthew Herbert, en dat is echt een heel goed album. Ook meteen een van Herbert's beste werken. Ik vind dit toch iets minder, 303 baslijntje is idd wel leuk.

Origineel geplaatst door Renze
Haar vorige album is geproduceerd door Matthew Herbert, en dat is echt een heel goed album. Ook meteen een van Herbert's beste werken. Ik vind dit toch iets minder, 303 baslijntje is idd wel leuk.

Ik vind dat album juist niks, terwijl ik erg Roisin en Moloko fan ben .
Maar ik hou ook niet zo van die waterkoker sample producties van Matthew Herbert .
Deze nieuwe 12 vind ik helemaal te gek juist .
Preview van het nieuwe album klonk ook erg goed .

volgens een maat van me komt dat lijntje rechtstreeks uit de electribe (dus niet alleend e sound maar het hele deuntje zou er als preset in zitten)

iemand die dat kan bevestigen? vind het overigens een erg lekker nummer :)

Daar ben ik het wel mee eens, ja. Ik zou zo'n promotekstje ook met een korrel zout nemen natuurlijk. Ik vind dat Herbert met z'n keukengerei toch heel wat geïnspireerder te werk is gegaan dan deze producer met z'n 303 (als dat een echte is). :D

Roisin Murphy was laatst live op STRP festival. Ze eindigde met deze track. Toevallig was ik erbij met een (foto)camera en heb dit vastgelegd. Jammergenoeg heb ik niet hele nummer kunnen filmen, maar check het zelf maar
http://www.youtube.com/watch?v=zPIw0tBYkoU

Live is overpowered echt heel erg dik. Hierin werd duidelijk een 303 gebruikt, maar werd wel gelayerd met een andere synth. Ik heb zelf de electribe ea1 en daar komt het lijntje volgens mij niet uti hoor, wellicht een latere versie van de tribe.

Hoe dan ook, live was Riosin stukken beter dan op het album!!

Ik lees net op de site van d16 een stukkie van de producer van dit 303 lijntje dat ie een Phoscyon heeft gebruikt voor het riedeltje.

Moest ik ff kwijt :P

dan hoorde ik het dus goed :P

helaas dit jaar geen lowlands voor mij :(

Back