Logic Studio is uit!

Noob vraagje! Ik ben doorgewinterde Reason gebruiker maar wil graag overstappen naar een sequencer met vst(i) support,
Ik heb sinds kort een macbook aangeschaft en wil overstappen op logic pro (heeel mooi dat deze mooie nieuwe versie net uit is :D ) maar ondersteund logic ook vst(i)'s? of alleen die AU instrumenten?

tnx!

Gr Han

Niet alle plugs hoor.

Maar goed, AU is van Apple en dus dat trekken ze ook gewoon voor om zo Steinberg wind uit de zeilen te nemen door VST niet te ondersteunen.
Als gebruiker zou ik toch nog liever de VST ondersteuning zien.

Maar goed, het is vergelijkbaar met het ontbreken van DirectX ondersteuning van Cubase 4. Maar dat komt omdat ze microsoft te onduidelijk vinden met hun DirectX standaard. (Kan ook een politiek spelletje zijn.)

Dus zou je voor DirectX plugins weer beter Sonar kunnen gebruiken.
Of RTAS, tenminste als die weer Universal Binary zijn.

Dus om nou te zeggen dat het overzichtelijk is.

Overigens kun je VST plugins converteren naar AU met de 'VST to AU Adapter' van Fxpansion.. werkt prima!

Dus om nou te zeggen dat het overzichtelijk is. [/B]

Nee idd niet echt. Ik zou graag Fm8, absynth en pro53 willen blijven gebruiken in mn producties...
Maar nu las ik wel ergens dat je Kore van Native instruments als AU kunt inladen in logic studio en dan vanuit Kore je vst(i)'s kunt inladen.

gr

Ik heb Logic Studio nu ook draaien maar hij vraagt nu bij opstarten zowel naar nieuwe serial als naar oude serial of XS-key. Dat vind ik een probleem. Hoe los ik dit op?

Origineel geplaatst door Corneel
Ik heb Logic Studio nu ook draaien maar hij vraagt nu bij opstarten zowel naar nieuwe serial als naar oude serial of XS-key. Dat vind ik een probleem. Hoe los ik dit op?

Staat vast een serial op de cd of op de doos .. of mischien op de manual .
Die mischien intikken .
Als je een update hebt gekocht(daarom vraagt het om de key volgens mij ) hoef je volgens mij maar 1 keer de XS key in een slot te hebben tijdens installeren of de eerste keer bij opstarten .
Staat ergens in het begin van de deze thread .

Origineel geplaatst door dextah
Staat vast een serial op de cd of op de doos .. of mischien op de manual .
Die mischien intikken .
Als je een update hebt gekocht(daarom vraagt het om de key volgens mij ) hoef je volgens mij maar 1 keer de XS key in een slot te hebben tijdens installeren of de eerste keer bij opstarten .
Staat ergens in het begin van de deze thread .

Ik heb helemaal de update gewoon geinstalleerd, serial gebruikt die bij de upgrade zat, XSkey erin gelaten.

Ik heb de XSKey na de installatie en eerste opstart er uit gehaald en Logic Studio start op zonder problemen.
Serials vraagt ie ook niet om :)

Als je op kvr-audio site kijkt dan zie vind je 350 commerciele plugs voor OSX met 95% die AU ondersteunt. De rest van de 5% is vaak al wat ouder. Voor Windows vind je 725 plugs.
Oa Voxengo,D16,Fruity,Z3+a en steinberg zelf.

Kwantiteit zegt natuurlijk niets over kwaliteit. En veel daarvan is ook ouder of synedit brol.
Maar als je met upgraden bezig bent van VST platform dan zou ik dit iig in het achterhoofd houden.

De goedkoopste upgrade die ik heb kunnen vinden is van oud naar nieuw voor 199 euro.

Is er geen non-destructive time-stretch? dat ik mn 128bpm loopjes op 126bpm kan gebruiken zonder mn hele sample converted word? Of misschien een free-ware alternatief hiervoor?

las net dat je de remote voor de transport kan gebruiken (geen idee of dit al in 7 zat)

heeft iemand dit al gebruikt en kun je zelf ook instellen wat welke knop doet?

Origineel geplaatst door Jellow
Is er geen non-destructive time-stretch? dat ik mn 128bpm loopjes op 126bpm kan gebruiken zonder mn hele sample converted word? Of misschien een free-ware alternatief hiervoor?

Bedoel je gewoon pitchen zoals je in een sampler zou doen????

Dit is idd altijd beroerd, er is geen software die dit kan zonder lelijke artifacten toe te voegen.
Je zou het wel in exs als loop kunnen laden en dan even pitchen,, klinkt al wat beter.

Origineel geplaatst door bobaphat
Bedoel je gewoon pitchen zoals je in een sampler zou doen????

Dit is idd altijd beroerd, er is geen software die dit kan zonder lelijke artifacten toe te voegen.
Je zou het wel in exs als loop kunnen laden en dan even pitchen,, klinkt al wat beter.

FL Studio heeft het ingebouwt in hun softsampler, die stretcht het als je de file opent, en je originele sample blijft dus onaangetast.

@Champ; klopt, werkt prima! Anders instellen weet ik niet, maar wat je nu kan is: Play/Stop, Wisselen door je instruments (boven beneden), armen voor recorden(menu), en door je sequence browsen (links rechts).

Ik hoor mensen wel eens beweren dat de logic pluggins vele male beter klinken dan die van bijv koebeest of digital performer. "daar staan ze om bekent"

klopt dit een beetje naar jullie ervaringen of is dat meer een smaak kwestie?

Natuurlijk zit er een groot gedeelte smaak in maar denk wel dat je mag zeggen dat de standaard plugins van Logic beter zijn. (Of liever gezegd die van Cubase vind ik zelf relatief slecht.)
Maar voor beide is aanvulling van nog betere plugins aan te raden als je veeleisend bent.

Back