Logic Studio is uit!

moet zeggen dat de plugs van logic meer dan ok zijn

de drang naar nieuwe plugins of hardware is flink ingekrompen
vooral de kleine verbeteringen binnen logic maakt het een heel kompleet iets (voor mij dan)

bijvoorbeeld Ultrabeat of Sculpture of mss wel ES2 deze plugs gaan zo diep en klinken zo fantastisch
dat ik me afvraag of er wel plugins zijn die dit kunnen evenaren

Origineel geplaatst door champ
bijvoorbeeld Ultrabeat of Sculpture of mss wel ES2 deze plugs gaan zo diep en klinken zo fantastisch dat ik me afvraag of er wel plugins zijn die dit kunnen evenaren

Met gemak. Maar het is net zo logisch als dat er meerdere merken/soorten synths zijn.

Origineel geplaatst door fuse
Met gemak. Maar het is net zo logisch als dat er meerdere merken/soorten synths zijn.

kun je een paar voorbeelden geven van synths die verder gaan en/of beter klinken?

Origineel geplaatst door champ
kun je een paar voorbeelden geven van synths die verder gaan en/of beter klinken?

Dat kun zelfs jij ook. Of je moet onder een steen leven of zo.

Origineel geplaatst door fuse
Dat kun zelfs jij ook. Of je moet onder een steen leven of zo.

anders zou ik het niet vragen he :)

en met synths bedoel ik uiteraard software

Ik vind persoonlijk de ES2 een "dun" klinkende synth. Er kan wel veel mee maar het klinkt "net niet" naar mijn mening.
B.v. de Massive van Native Instruments vind ik veel mooier klinken. Heb er veel sneller een bruikbare sound op gemaakt.
Sculpture vind ik het zelfde verhaal. Er komen veel, maar meestal onbruikbare sounds uit. Die kleine synthjes Es-p Es-m en wat al niet meer, vind ik dan wel weer ok. Gek eigenlijk, want ze zullen wel dezeldfde engine gebruiken. Gebruik ze ook niet zoooo vaak, en meestal maar voor bijgeluiden dus mischien ben ik dan niet zo kieskeurig.

Eq, compressie en reverb in Logic zijn goed. Ik heb ook Elemental Audio, Sonalksis en PSP maar gebruik toch altijd de Channel EQ. De compressor in Logic vond ik altijd al top.
De tape delay, stereo delay en de Auto filter zijn ook goed. Gebruik ik vaak.

Maar ja, we hebben het hier over z.g. "bread and butter' fx, dus effecten die je altijd wel nodig hebt maar die niet echt bijzonder zijn. Echt bijzondere FX heeft logic niet vind ik. Dingen zoals Soundtoys zul je echt niet krijgen bij Logic.
De soundtoys bundel kost dan ook wel bijna evenveel als de nieuwe Logic maar geloof me, dat zijn echt plugins die veel beter klinken dan de plugz uit Logic.

Nah de ES2 kan HEEL dik klinken. Ligt er maar net aan wie er achter zit :)
Geintje :)

Sommige presets klinken dun ja, maar ja dat zijn dan ook presets.
Ik vind de delay designer echt een vet ding. :) alsmede sculpture.
De Linear EQ is ook erg goed, en de andere eq's ook. Kunt hem zelfs op 48 dB filter zetten, erg fijn.

Het is gewoon een zeer compleet pakket. Plus alle manuals gewoon geprint. Is wel veel lezen als je nooit logic hebt gebruikt. De manual van logic alleen al bestaat uit zon 1000 pagina's

Ik lees veel verschillende meningen over Logic 8, maar tegenwoordig werk ik met FL 7 XXL, ik zou willen weten (als nieuweling) of de overstap het dubbel en dik waard is, of dat ik beter bij FL blijf (ik hoop dat dit geen al te domme vraag is :))...

Groetjes

dat ligt helemaal aan jou :)

Logic is een fantastisch pakket, dat erg veel mogelijkheden bied, out of the box is dit het meest complete muziekprogramma dat er is, met afstand.

Maar het is wel een compleet andere manier van werken tov FL Studio.

check:

http://www.apple.com/logicstudio/logicpro/

en..

voor een paar hele goede video's ter introductie

https://www.macprovideo.com/createaccount/

gratis account aan maken, player downloaden, en dik over een uur aan gratis video's over logic.

Op de website zelf staan ook introductievideos over 2 synths in logic (ES2 & Ultrabeat)

ook gratisch :D

Ik kan het niet zo snel vinden op het net dus vandaar dat ik het even hier vraag.
Is het mogelijk om met logic meerdere computers aan elkaar te linken?
zodat je meer cpu power kan vergaren, dus je interface e.d. op de main computer en een 2e computer die ook rekenkracht voor zijn rekening neemt.

zo niet, zijn er überhaupt seq. paketten die dit kunnen?

Ik kan het niet zo snel vinden op het net dus vandaar dat ik het even hier vraag.
Is het mogelijk om met logic meerdere computers aan elkaar te linken?
zodat je meer cpu power kan vergaren, dus je interface e.d. op de main computer en een 2e computer die ook rekenkracht voor zijn rekening neemt.

zo niet, zijn er überhaupt seq. paketten die dit kunnen?

Ja, logic kan dit :)

Cubase volgens mij ook. Maar dat is niet nodig om te weten, want logic rules :mega:

Ja, logic kan dit :)

Cubase volgens mij ook. Maar dat is niet nodig om te weten, want logic rules :mega:

Relax! dank je.

weet je toevallig hoe ze dit noemen of een link?
betekent dat trouwens dat je dan 2 logic pakketten moet kopen?

nope..je hoeft er maar 1 logic voor te hebben.

je kan een hele rits computers aansluiten. Deze heten Logic Nodes, en zo heet deze functie ook :D

"Logic Node requires a Mac computer with a PowerPC G5, Intel Core, or Intel Xeon processor and Gigabit Ethernet"

Het enige wat op de andere computers ook moet staan is dezelfde Logic Node versie als degene die op je master computer draait.

op www.apple.com kan je ook de complete logic manual downloaden, hier staat in hoe het werkt.

Ik heb een vraagje over logic studio (denk dat dit het beste topic is voor algemene logic vragen):
Kan je net als in ableton de paramters van de effecten heel nauwkeurig (en misschien ook door zo'n lijn) regelen?
Dit vind ik heel gemakkelijk, maar ken enkel ableton en ben benieuwd naar andere software sequencers.

Dank

Ben er zeer te spreken. Ik had voor Express 7, maar Pro 8 is echt weer een verbetering ten opzichte van 7 en bedoel ik niet de verschillen tussen Express en Pro, maar de klank an sich.

Ook ik heb geen behoefte aan extra audio-plugins van andere merken (met uitzondering dat 19inch rackje van TC Electronic :) ).

Ik zou dan alleen nog Kontakt 3 erbij willen hebben. Aan de 37Gb bijgeleverde samples van Logic Pro heb ik niet genoeg.

Ik denk dat het de beste EUR 480 is die je kunt besteden op dit moment.

2 vraagjes aan jou rene:
welke bakje van tc electronics om precies te zijn, waarom gebuik jij het exact??

en
die kontakt van NI is een sampler, maar ik dacht dat het zoiets was als de mpc's maar dan in software versie, zitten er dan al een hoop samples bij ofzo?

dank

Back