Logic Studio is uit!

Origineel geplaatst door MadR
wordt toch misschien eens tijd voor enviroment topic .. ik heb wat losse opzetjes zoals 'n arpeggio die ik af en toe gebruik maar echt veel kan ik er nog niet mee.

Een goede stepsquencer die parameters van bijv een au plugin kan steppen, zou bijv geniaal zijn ..

Ik word misschien voor dom versleten, maar ik snap geen ene klote van die environment. Zou dolgraag eens een keer een middagje uitleg willen hebben over de verschillende objecten en wat je ermee kunt doen.
Jammer dat er geen nederlandstalig boek is dat een en ander verklaard...

Tsja SCD, je bent pas echt dom als je er niet voor gaat zitten en er meer leert werken.
Vind het zelf ook niet zo uitnodigend om te leren maar als het kwartje eenmaal valt dan weet je toch wel dat het verdraaide hendig kan zijn.

Origineel geplaatst door fuse
Tsja SCD, je bent pas echt dom als je er niet voor gaat zitten en er meer leert werken.
Vind het zelf ook niet zo uitnodigend om te leren maar als het kwartje eenmaal valt dan weet je toch wel dat het verdraaide hendig kan zijn.

Weet ik, vandaar mijn kreet. Laat ik het eens substantiëren:

Wie is er bereid mij een middag of avond de basisbeginselen van de environment bij te brengen? Wil er wel wat voor geven en wil er ook wel een stukje voor reizen (hoewel mijn studio natuurlijk wel inspirerend werkt :D ) Moet niet in Terneuzen of Den Helder zijn natuurlijk (ik woon in Zutphen).

Mail me persoonlijk: scd@synthmusic.info

's kijken of dit werkt :eureka:

mensen die zeggen dat logic pro een warmoes is van windows hebben dit dus nooit goed uitgewerkt
ik bedoel waarschijnlijk hebben die er 1 uurtje mee gewerkt
en het dan niks vinden is natuurlijk niet een eerlijke vergelijking

logic zit fantastisch in mekaar je moet alleen weten hoe het werkt

heel makkelijk om daar achter te komen is het volgende

KOOP DE TUTORIAL DVDS daar wordt alles over de evoirment uitgelegt en dan zul je het met me eens zijn

LOGIC PRO RULEZ :D

Origineel geplaatst door champ
KOOP DE TUTORIAL DVDS daar wordt alles over de evoirment uitgelegt en dan zul je het met me eens zijn

Heb je toevallig een link voor me?

Bij MacProVideo hebben ze goeie tutorials. Er staat trouwens ook een tutorial over de nieuwe features van Logic 8. De Delay Designer klinkt behoorlijk goed, en ook het preset management hebben ze goed afgekeken van Live.

Ik heb gisteren meteen een upgrade besteld en om 10:00 deze ochtend stond UPS voor de deur. Ben Logic nu aan het installeren en heb gelukkig de "read me before installing" gelezen want bij het installeren delete hij blijkbaar oude files met de zelfde naam. Aangezien ik volgende week een premiere heb van mijn werk en nog niet klaar ben wil ik waarschijnlijk wel met de oude versie blijven werken en volgens de handleiding kan dat.

Ik wou even reageren op de opmerkingen over de environment. Dit hoef je nooit te gebruiken maar is zo verdomde handig. Veel mensen begrijpen niet hoe het werkt maar hebben waarschijnlijk nooit de moeite genomen om de handleiding er bij te pakken. Het is namelijk supersimpel en het is echt een belangrijke toevoeging van Logic. Je moet Logic zien als een Modulair systeem die al voorgepatched is maar die toch helemaal omgepatched kan worden mocht je dat willen. Als je net een nieuwe synth hebt en je hebt een editor nodig kun je die simpelweg gewoon bouwen. Of wil je complexe arpeggio's hebben of een performance tool maken, het kan allemaal.

Logic is nu klaar met upgraden. Ik heb niet alles geinstalleerd, komt later wel. Ik ga nu even lekker pielen met de nieuwe functies.

Tot later!

- update Logic 8 -

Heb net al mijn plugin settings en EXS sample lib overgezet en alles doet het als normaal. Petje af voor Apple...dat ze de feel van logic hebben behouden. Oude songs werken prima, zelfs mijn zelfgemaakte plugins doen het perfect.

Delay designer is echt helemaal te gek. Zeer flexibel en intuitief. Ik gebruik nooit presets maar nu ga ik er wel een paar gebruiken denk ik. Zitten namelijk een paar hele goede bij.

Space designer's nieuwe surround impulses klinken echt heel goed, heel ruimtelijk en vooral eerg dynamisch, had ik niet verwacht.

Toch een minpuntje - de manier hoe je een sample kan oprekken of verkleinen is toch iets anders dan de promo filmpje op de apple site. Hij moet het namelijk toch renderen (wat best snel gaat op een macbook pro 2.33) maar toch...'t is geen ableton live. Maar het werkt wel een stuk beter dan het was en het is functioneel.

Ik moest even wennen aan de nieuwe keycommands die ze WEER hebben veranderd. Ik heb ze nu allemaal veranderd naar mijn oude setting. Ging makkelijk en snel.

Jammer dat ze de manier hoe je de toolbox opent met je rechtermuisknop hebben veranderd. Misschien kun je dit wijzigen maar het vertraagt nu de workflow.

in 1 mainpagina werken is wel okee terwijl je toch met screenshots kunt werken. Ik zag er maar 6 maar ben er niet ingedoken. Moest wel even wennen hieraan. Hier hebben ze ook weer erg veel keycommands voor gebruikt dus als je oude keycommands gewend was vliegen de pagina's je om de oren.

Ik ga nu mijn filmpjes inladen om verdeer te werken maar verwacht geen problemen hiermee.

Origineel geplaatst door dextah
Ik kan alleen de upgrade vinden via de Apple site .

Ik heb even gebeld naar apple, kon hem namelijk ook niet op de site vinden. Ik heb wel een upgrade. Ben er nu al een paar uur mee aan het werken en het is erg stabiel. Ik heb alleen wat problemen met pro53 van NI. Hij onthoud zijn settings niet. Ook Massive had wat problemen. Zal wel een updateje voor komen.

iemand enig idee of logc 8 probleemloos draait op een oudee mac g5 ?
Angezien je een mac g5 voor weinig geld op de kop kan tikken denk ik er eventueel aan om de overstap te wagen ...een macbook interesseert me niet ...dus logic8 op een oudere g5 ...realistisch of niet ?
Ook interessant om te weten, logic express 8 bevat nu ook de ultrabeat , es2 synths

Laatst gewijzigd:
maar wat zit er dan in het pretpakket ?

img002qe7.jpg

Origineel geplaatst door MadR
wordt toch misschien eens tijd voor enviroment topic .. ik heb wat losse opzetjes zoals 'n arpeggio die ik af en toe gebruik maar echt veel kan ik er nog niet mee.

Een goede stepsquencer die parameters van bijv een au plugin kan steppen, zou bijv geniaal zijn ..

Ik heb weleens een simpele drum step sequencer gebouwd met 8 geheugen slots. Al snel liep ik wel tegen een paar limitaties van de environment zoals de 32kb maximum macro size waardoor je ingewikkelde setups niet weg kan werken zonder die op te splitsen.

Logic studio is binnen. Ook binnen 24 uur via UPS en ik ga morgen testen of de 32kb macro size, de 256(of zoiets) signal limit en realtime midiCC naar Sysex bugs gefixt zijn. Kzal ook de step sequencer opzoeken als mensen interesse hebben.

Verkocht!

Dit is waar ik op zat te wachten.
Werk on the road veel op mn g4 met logic express en vind het altijd al stukken beter werken als cubase
Logic pro had ik nooit geld voor, maar nu kan ik voor 500dollar studio 8 halen
Geweldig! helemaal aangezien ik binnekort naar de usa ga, 375 eurotje dus 8-)

Nu nog ff mn macbookpro halen en ik kan er weer tegenaan voorlopig, misschien zelfs mijn huidige pc vervangen.
Desnoods een 2ehands g5, kost ook geen drol

Back